Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا اپل واچ به محافظ صفحه نمایشگر نیاز دارد؟

آیا اپل واچ به محافظ صفحه نمایشگر نیاز دارد؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگر نگران خراشیدگی صفحه نمایش اپل واچ خود هستید، به سادگی، می‌توانید برای آن یک محافظ صفحه بخرید و روی آن خود نصب کنید. اما در وهله اول، آیا لازم است که نگران خراشیده شدن صفحه نمایش اپل‌واچ خود باشید؟ بسیاری از خریداران اپل واچ، در استفاده روزمره خود نگران بروز خراش‌های ناشی از اصابت ساعت با اشیاء مختلف روی صفحه‌نمایشگر این ساعت هوشمند هستند. با این حال، لازم به ذکر است که بروز خراشیدگی، به مدل اپل‌واچ و دوام شیشه صفحه‌نمایشگر آن وابستگی فراوانی دارد. اما آیا اپل واچ واقعاً به محافظ صفحه نمایشگر نیاز دارد؟ برای پاسخ به این سوال با اِروتِک همراه باشید.

آیا اپل واچ به محافظ صفحه نمایشگر نیاز دارد؟

به‌کار‌گیری کریستال یاقوت کبود در برخی از مدل‌های اپل‌واچ

در طراحی یک مدل از سری 8 اپل واچ و برخی از مدل‌های پیشین این ساعت هوشمند، از استیل ضد‌زنگ در بدنه و کریستال یاقوت کبود در شیشه صفحه‌نمایشگر؛ بهره گرفته شده است. در حالی که، در ابتدا ممکن است که این ویژگی به نوعی فریب برای بازاریابی هر‌چه بهتر محصول به نظر برسد، اما در واقع، این یک ویژگی ارزشمند برای افرادی که نگران بروز خراش‌های احتمالی روی صفحه نمایشگر ساعت خود هستند، به شمار می‌رود. کریستال یاقوت کبود که از سنگ قیمتی یاقوت کبود به دست می‌آید، به عنوان سومین ماده سخت در کره زمین (پس از الماس و موسانیت) شناخته می‌شود. منطقی است که در نظر گرفته شود که این درجه از سختی کریستال یاقوت کبود، قادر است تا با ارائه عملکردی مقاوم از صفحه‌نمایش در برابر خط و خش، محافظت نماید.

در طی یک آزمایش انجام شده توسط کانال یوتیوبی “JerryRigEverything” که در آن تست دوام محصولات الکترونیکی رایج صورت می‌گیرد؛ صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود یک اپل‌واچ سری 3، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که کریستال یاقوت کبود به کار‌گرفته شده در اپل واچ، آن‌طوری که از آن انتظار می‌رفت، مقاومتی در برابر خط و خش از خود نشان نداد. در یک مقایسه در این آزمایش، مشخص شد که خلوص یاقوت کبود به کار‌گرفته شده در اپل واچ، کم‌تر از میزان خلوص کریستال یاقوت کبود استفاده شده در ساعت تیسوت، می‌باشد.

همچنین مطالعه کنید
مشخصات و تصویر رندر هدفون Buds Air 3 ریلمی افشا شد

آیا اپل واچ به محافظ صفحه نمایشگر نیاز دارد؟

در حالی که کریستال یاقوت کبود استفاده شده در سری 3 اپل واچ در مقایسه با شیشه‌های کم‌کیفیت‌تر مدل‌های ارزان‌تر اپل‌واچ، مقاومت بیشتری را در برابر خراش از خود ارائه می‌دهد؛ اما با این‌حال، در این زمینه تفاوت شگفت‌انگیزی در سری 3 اپل‌واچ نسبت به سایر مدل‌ها، به چشم نمی‌خورد. با این حال، شایان ذکر است که این احتمال وجود دارد که در طی سالیان گذشته (پس از عرضه سری 3 اپل‌واچ)، اپل به پیشرفت‌های قابل‌توجهی در بهبود کیفیت شیشه یاقوت کبود ساعت‌های هوشمند خود دست یافته باشد.

استفاده از محافظ صفحه برای اپل‌واچ توصیه می‌شود

در اپل‌واچ‌های سطح پایه که بدنه آن‌ها از جنس آلومینیوم و صفحه نمایش آن‌ها از یک شیشه معمولی که معمولاً اپل از آن به عنوان شیشه “Ion-X” یاد می‌کند؛ صفحه نمایشگر ساعت از نظر مقاومت در برابر خراش، عملکردی مشابه با صفحه نمایشگر معمولی یک گوشی هوشمند دارد و در برابر خط و خش مقاومت چندانی از خود ارائه نمی‌دهد.

آیا اپل واچ به محافظ صفحه نمایشگر نیاز دارد؟

اگر صاحب اپل‌واچ هستید و دائماً از خراشیدگی صفحه نمایشگر ساعت خود می‌ترسید؛ به شما پیشنهاد می‌شود تا با خرید یک محافظ صفحه نمایشگر، آرامش خاطر مقرون به صرفه‌ای را برای خود به ارمغان آورید. به طور کلی، قیمت یک محافظ صفحه نمایش در بازار ایران حدود 300 هزار تومان است و با صرف این مبلغ می‌توانید برای مدت زمان قابل توجهی، از صفحه نمایشگر ساعت خود در برابر خراش‌های احتمالی، محافظت کنید. توصیه می‌شود که پیش از تهیه محافظ صفحه اپل‌واچ، از اندازه مناسب آن برای اپل واچ خود، اطمینان حاصل نمایید. ضمناً، اگر به محافظت هر‌چه بیشتر اپل‌واچ خود تمایل دارید، می‌توانید با تهیه محافظ مخصوص کیس اپل‌واچ، از ساعت خود حفاظتی تمام‌جانبه به عمل آورید.

منبع: Reviewgeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>