جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت جدید هوش مصنوعی جمینای به شما اجازه می‌دهد تا از عکس‌هایتان سوال بپرسید!

قابلیت Ask Photos گوگل اجازه می‌دهد از عکس‌هایتان سوال بپرسید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کنفرانس I/O امسال گوگل از جنبه‌های مختلفی در قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (خصوصاً قابلیت‌های جدید چت‌بات هوش مصنوعی جمینای/ Gemini) غوطه‌ور بود و پلت‌فرم گوگل فوتوز (Google Photos) نیز از این موضوع بی‌بهره نبود! گوگل در این رویداد از یک «قابلیت آزمایشی» تحت عنوان «از عکس‌ها بپرس/ Ask Photos» برای پلت‌فرم گوگول فوتو رونمایی کرد. این قابلیت که در ماه‌های آتی منتشر خواهد شد، با پردازش عکس‌های موجود در گالری به کاربر اجازه می‌دهد به سرعت و به راحتی هرچه‌تمام، به خاطرات خاص یا اطلاعات بیشتری در رابطه با محتویات ثبت‌شده در عکس‌های خود دست یابد.

مشابه با سایر قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پلت‌فرم‌های گوگل، این قابلیت نیز توسط چت‌بات هوش مصنوعی جمینای ارائه می‌شود. این چت‌بات به کاربران کمک می‌کند تا بدون پیمایش در صفحات طولانی گالری دارای عکس‌ها و ویدیوهای متعدد، سریعاً به آنچه که نیاز دارند دست پیدا کنند. همان‌طور که از نام « Ask Photos» پیداست، برای بهره‌مندی از این قابلیت تنها لازم است فقط از جمینای سوال بپرسید!

به عنوان مثال، در ویدیوی زیر که توسط گوگل منتشرشده کاربر از جمینای درخواست می‌کند که «بهترین عکس ثبت‌شده از تمامی پارک‌های ملی که بازدید کرده‌» را به او نشان بدهد. سپس جمینای با بررسی عکس‌های موجود در گالری، واضح‌ترین و زیباترین عکس‌های ثبت‌شده در تمامی بازدیدها از پارک‌های ملی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و او را از پیمایش بی‌وقفه در صفحات متعدد و سردرگمی نجات می‌دهد!

علاوه بر این قابلیت Ask Photos قادر است اطلاعات موردنظر در رابطه با مکان‌های ثبت‌شده در عکس‌ها مانند «موقعیت مکانی که در سال گذشته در آن اردو زده‌اید» یا اطلاعات زمانی مطرح‌شده در عکس‌ها مانند «تاریخ انقضاء کوپن‌ها» را نیز در اختیار شما قرار دهد.

همچنین جمینای این توانایی را دارد که با استفاده از قابلیت‌های چندوجهی خود به «مفاهیم» و «موضوعات» ثبت‌شده در عکس‌ها نیز دست یافته و جزئیات هر عکس را به خوبی درک کند. به عنوان مثال، در ویدیوی زیر پس از مطرح شدن سوال «تاکنون در تولد فرزندانم از چه تم‌هایی استفاده کرده‌ام؟» از سوی کاربر، جمینای قادر است به جزئیاتی نظیر «دکور و تزئینات پس‌زمینه» یا «شمع روی کیک تولد» در عکس‌های ثبت‌شده از تولد کودکان (که در گالری موجود هستند) دست یابد و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار دهد.

علاوه بر این، قابلیت «Ask Photos» قادر است با بررسی عکس‌های ثبت‌شده در یک رویداد (مثلاً سفر خانوادگی)، عکس‌های ایده‌آل برای به‌اشتراک‌گذاری بر روی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی (مانند اینستاگرام) را مشخص کرده و حتی یک توضیح (کپشن) شخصی‌سازی‌شده را نیز برای کاربر بنویسد!

جالب است بدانید که اگر پاسخی را تصحیح کرده یا اطلاعات مضاعفی را به جمینای ارائه دهید Ask Photos می‌تواند با به‌خاطرسپاری جزئیات جدید مطرح‌شده در حافظه خود، به پرسش‌های آتی شما بهتر پاسخ دهد. گوگل برای رفع نگرانی‌های مرتبط با نقض حریم خصوصی به صراحت وعده داده است که ناظران انسانی بر عملکرد جمینای به هیچ‌عنوان (مگر در موارد نادر و برای رسیدگی به موارد مرتبط با سوءاستفاده یا سایر موارد خطرناک) به مکالمات کاربران و داده‌های شخصی ثبت‌شده در Ask Photos دخالت نخواهند داشت. همچنین این کمپانی قول داده است که هیچ‌گونه محصول مبتنی بر هوش مصنوعی مولد خارج از پلت‌فرم Google Photos (از جمله مدل‌های هوش مصنوعی و محصولاتی مانند چت‌بات هوش مصنوعی جمینای) را با استفاده از داده‌های شخصی ارائه‌شده توسط کاربران در این پلت‌فرم، آموزش ندهد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *