Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل بارد با آپدیت جدید هم کد می نویسد و هم آن را اجراء می‌کند!

گوگل بارد با آپدیت جدید، هم کد می نویسد و هم آن را اجراء می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به تازگی گوگل از جدید‌ترین به‌روز‌رسانی بزرگ چت‌بات هوش مصنوعی بارد (Bard) خود رونمایی کرده که در آن میزان قدرت منطق و استدلال بارد به‌طرز قابل توجهی بهبود یافته است. حالا، جدیدترین نسخه از جدی‌ترین رقیب هوش مصنوعی چت جی پی تی، یعنی گوگل بارد، به تنهایی قادر به نوشتن کد و اجراء آن‌ها می‌باشد. این قابلیت به بارد اجازه می‌دهد تا در سطح بسیار عمیق‌تری نسبت به سیستم‌های هوش مصنوعی مولد فعلی، مشکلات موجود در کدها را تشخیص دهد.

گوگل بارد: هوش مصنوعی‌ای که هم کد می‌نویسد و هم آن را اجراء می‌کند!

اکنون، ابزار هوش مصنوعی گوگل از طریق تکنیکی به نام “اجرای کد ضمنی” قادر به ارائه عملکرد در حیطه این وظایف جدید خود می‌باشد. این رویکرد نوآورانه، به بارد اجازه می‌دهد تا ضمن شناسایی دستورات محاسباتی، کد را به صورت یک‌پارچه در پس‌زمینه اجراء کند. در نتیجه، بارد این پتانسیل را دارد که به واسطه آزمودن تمامی نتایج پیش از ارائه به کاربر، پاسخ‌های ریاضی و کد‌نویسی را با دقت بیشتری به کاربران ارائه نماید.

تا به حال، مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) مانند چت جی پی تی و بارد در ارائه عملکرد در حیطه زبانی و وظایف خلاقانه، از برتری نسبی برخوردار بودند چرا که این مدل‌ها، از داده‌های آموزشی خود در راستای پیش‌بینی کلمه بعدی در یک مکالمه یا بحث درباره یک موضوع خاص، بهره می‌برند. در نتیجه این مسئله به آن‌ها اجازه می‌دهد تا متنی را به سرعت اما بدون تفکر عمیق تولید نمایند و به همین سبب این مدل‌های زبانی بزرگ، در زمینه‌هایی مانند استدلال‌های عمیق و ریاضیات، عملکرد ضعیف‌تری را از خود به نمایش می‌گذارند.

گوگل بارد: هوش مصنوعی‌ای که هم کد می‌نویسد و هم آن را اجراء می‌کند!

گوگل در چهارشنبه گذشته، در یک پست وبلاگی اعلام کرد:

روش جدید ما به بارد اجازه می‌دهد تا علاوه بر تولید کد، آن را نیز اجرا نماید و به همین وسیله حالا بارد قادر است تا توانایی‌های استدلال و ریاضی خود را تقویت کند. در آخرین به‌روزرسانی، ما ضمن ادغام قابلیت‌های مدل‌های زبانی بزرگ و کدهای سنتی، تلاش کردیم تا به دقت پاسخ‌های بارد بهبود ببخشیم. بارد با استفاده از اجرای “کد ضمنی”، اعلان‌هایی که می‌توانند از کد منطقی بهره ببرند را شناسایی می‌کند و پس از آن، پاسخ خود را در پشت صحنه می‌نویسد و اجرا می‌کند. در این شرایط، بارد از خروجی حاصل از پاسخ خود به منظور تولید پاسخ‌های دقیق‌تر و قابل اعتمادتر استفاده می‌کند.

گوگل بارد: هوش مصنوعی‌ای که هم کد می‌نویسد و هم آن را اجراء می‌کند!

گوگل مدعی است که در طی انجام آزمایشات داخلی روی روش جدید، این به‌روز‌رسانی تقریباً 30٪ به دقت پاسخ‌های ارائه شده بارد به مسائل مربوط کدنویسی و ریاضیات بهبود بخشیده است. با این حال، حتی با وجود پیش‌رفت‌های اخیر، دقت همچنان به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی در حوزه چت‌بات‌های هوش مصنوعی به شمار می‌رود. گوگل در رابطه با این موضوع هشدار داده و اعلام کرده است “در حالی که بارد ارتقاء یافته است، همچنان توجه داشته باشید که ممکن است که در برخی موارد، نتواند پاسخ 100% دقیق به سوالات شما ارائه دهد!”

همچنین مطالعه کنید
جهش بزرگ اپل در هوش مصنوعی با موتور عصبی جدید و بهبودیافته آیفون 16

اغلب اطلاعات غیرقابل اعتماد یا ساختگی که توسط ابزارهای هوش مصنوعی تولید می‌شوند و معمولاً از آنان با اصطلاح “توهم” نیز یاد می‌شود، در قالب جملاتی مطمئن به کاربران تحویل داده می‌شوند و این مسئله می‌تواند بر گمراهی هر‌چه بیشتر کاربران بیفزاید.

گوگل بارد: هوش مصنوعی‌ای که هم کد می‌نویسد و هم آن را اجراء می‌کند!

در همین راستا، در ماه گذشته، OpenAI (خالق ChatGPT) از یک رویکرد جدید بالقوه برای مقابله با پاسخ‌های غلط ارائه شده توسط این هوش مصنوعی رونمایی کرد. در این رویکرد، دو سیستم هوش مصنوعی، تا زمانی که در مورد یک پاسخ صحیح به اجماع برسند، بر سر یک موضوع به مباحثه با یک‌دیگر می‌پردازند.

منبع: Independent

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>