جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل اپلیکیشن های بی‌کیفیت پلی استور را تا 6 هفته دیگر پاک می‌کند!

گوگل اپلیکیشن های بی‌کیفیت پلی استور را تا 6 هفته دیگر پاک می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل اپلیکیشن‌های با کیفیت پایین پلی استور را از تاریخ ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) پاک خواهد کرد. هدف این حرکت، بهبود ایمنی و امنیت کاربران با حذف برنامه‌هایی است که از استانداردهای جدید سطح عملکرد و تعامل با کاربر برخوردار نیستند. اقدام جدید این غول فناوری، بخشی از استراتژی گسترده‌تر گوگل برای همسویی بیشتر اکوسیستم برنامه‌های اندرویدی با استانداردهای اپ استور اپل به حساب می‌آید. برای آشنایی با تغییرات مهمی که گوگل به‌زودی بر پلی استور اعمال می‌کند، با اِروتِک همراه باشید.

اقدامات و ابزارهای امنیتی بهتر

کمپانی گوگل قصد بهبود سطح ایمنی برنامه‌های موجود در پلی استور را دارد. در این راستا، ویژگی جدیدی در اندروید 15 به نام «تشخیص لحظه‌ای (زنده) تهدید» (Live Threat Detection) از هوش مصنوعی برای پیدا کردن و حذف سریع برنامه‌هایی که با مشکل امنیتی مواجه هستند، بهره می‌گیرد. این ویژگی رفتار برنامه‌ها و تعامل آن‌ها با سایر اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کند تا دستگاه شما را از خطرات احتمالی ایمن نگه‌دارد.

قوانین به‌روزشده برای برنامه‌ها

گوگل قوانین خود را جهت اطمینان از کیفیت اپلیکیشن‌‌ها به‌روز کرده است. انواع برنامه‌هایی که با سیاست‌های جدید گوگل از پلی استور حذف خواهند شد، عبارت‌اند از:

  • برنامه‌های استاتیک: برنامه‌هایی که عملکردهای خاصی را ارائه نمی‌دهند؛ به‌طور مثال، اپلیکیشن‌هایی که تنها شامل متن یا یک فایل PDF هستند.
  • برنامه‌های کم‌محتوا: برنامه‌هایی با محتوای کم که کاربران را درگیر و مجذوب نمی‌کنند؛ به‌طور مثال، اپلیکیشن‌هایی که تنها یک تصویر زمینه ارائه می‌دهند.
  • برنامه‌های غیرکاربردی: اپلیکیشن‌هایی که کاربرد و هدف خاصی ندارند.

این تغییرات به حذف میلیون‌ها برنامه‌ی با کیفیت پایین از پلی استور کمک خواهد کرد و خطرات امنیتی احتمالی این‌گونه اپلیکیشن‌ها را کاهش خواهد داد.

گوگل اپلیکیشن های بی‌کیفیت پلی استور را تا 6 هفته دیگر پاک می‌کند!

الزامات توسعه‌دهندگان

گوگل قوانین جدیدی را برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند برنامه‌های خود را در پلی استور نگه‌دارند، تعیین کرده است. این الزامات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پایداری و قابل اعتماد بودن: برنامه‌ها باید بدون کرش کردن اجرا شوند.
  • تجربه‌ی کاربری خوب: برنامه‌ها باید محتوای مفیدی ارائه دهند و استفاده از آنها آسان باشد.
  • بدون بدافزار: توسعه‌دهندگان باید هر کد شخص ثالث مربوط به توزیع‌کنندگان شناخته‌شده‌ی بدافزارها را از برنامه‌های خود حذف کنند.

توسعه‌دهندگان تا شش هفته‌ی آینده فرصت دارند تا اپلیکیشن‌های خود را جهت مطابقت با این استانداردهای جدید گوگل به‌روزرسانی کنند.

اقدامات جدید گوگل، تعهد این کمپانی به بهبود امنیت و کیفیت برنامه‌های اندرویدی را نشان می‌دهد. همسویی با استانداردهای اپ استور اپل، پلی استور گوگل را برای کاربران ایمن‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد و با این تغییرات می‌توان انتظار محیط سالم‌تر و امن‌تری را در پلی استور داشت. به‌روزرسانی امنیتی ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) گوگل، گامی مهم در بهبود امنیت و تجربه‌ی کاربری پلی استور خواهد بود. این غول فناوری با در نظر گرفتن استانداردهای بالاتر و حذف برنامه‌های با کیفیت پایین، قصد دارد اکوسیستم امن‌تر و جذاب‌تری را برای کاربران اندروید فراهم کند. توسعه‌دهندگان تا پایان ماه آگوست یا دهم شهریورماه فرصت دارند تا از رعایت قوانین جدید پلی استور و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های خود در این پلتفرم اطمینان حاصل کنند.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *