جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ربات انسان نمای نئو بتا پیش از ورود به خانه ها رونمایی شد! [تماشا کنید]

ربات انسان نمای نئو بتا پیش از ورود به خانه ها رونمایی شد! [تماشا کنید]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ایو روی دو پا راه نمی‌رود، بلکه با سرعت 9 مایل در ساعت (14.5 کیلومتر در ساعت) بر روی چرخ‌های خود می‌چرخد و همچنین فاقد دست‌های انسان‌مانند است. در عوض از پنجه‌ها برای انجام عملیات‌های تکراری استفاده می‌کند و سر تخم مرغی شکل آن دارای یک صفحه ماتریس LED نسبتاً ساده است که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در خود جای می‌دهد. با توجه به استقرار احتمالی آن در خطوط تولید در کارخانه‌های آینده، چنین ظاهری برای این هدف مناسب است.

از انسان نمای نئو بتا پیش از عرضه‌ی آن به خانه های مردم رونمایی شد!

هنگامی که صحبت از طراحی یک ربات انسان‌نمای همه‌کاره برای انجام وظایف خانگی می‌شود، به‌نظر می‌رسد انتخاب یک طرح دوپا گزینه‌ی اصلی برای توسعه‌ی این ربات خدمت‌گذار باشد. به همین دلیل 1X، نئو بتا را که به‌طور رسمی معرفی شده به همین صورت طراحی کرده است (این ربات پیش از این نیز در ماه مارس با جنسن هوانگ در NVIDIA روی صحنه ظاهر شده بود).

این یک ویدیوی بسیار مختصر است و بر خلاف تبلیغات دیگر، این ربات انسان‌نما را در حال انجام بسیاری از کارهای روزمره خانگی نشان نمی‌دهد. اما می‌توانیم ببینیم که ربات نئو بتا یک لباس پارچه‌ای اسپرت می‌پوشد تا «آناتومی عضلانی» درونش را پنهان کند و ظاهری کشیده‌تر دارد که در حال حاضر انیمیشن‌های چند خطی را نمایش می‌دهد. همچنین دست‌های پنج انگشتی ماهرانه‌ای دارد که بیشتر شبیه به ربات است تا انسان، اما در هر صورت به وضوح برای گرفتن و نگه‌داشتن طیف وسیعی از اشیاء طراحی شده‌اند.

کاربران قادر خواهند بود از طریق زبان گفتاری طبیعی با این ربات ارتباط برقرار کنند و نئو برای درک محیط فیزیکی اطراف خود طراحی شده است تا بتواند “وظایف واقعی را در سراسر محل کار و دنیای شما” انجام دهد. این شرکت خاطرنشان می‌کند که در صورت نیاز، یک اپراتور انسانی از راه دور می‌تواند دید و حرکت این ربات انسان‌نما را کنترل کند.

به لطف یک پست در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از جیسون کارمن برای مستندهای آنلاین S3، می‌توانیم درک بهتری نسبت به پروژه نئو و نقطه‌ای که توسعه در حال حاضر توسعه در آن قرار دارد، داشته باشیم. مدیرعامل 1X همچنین نشان داده است که هزینه هر دستگاه تولید شده تقریباً به اندازه “یک ماشین نسبتاً ارزان قیمت” برآورد می‌شود.

با توجه به مشخصات ارائه‌شده در صفحه محصول، نئو (Neo) دارای ارتفاع 5.41 فوت (1.65 متر) – کمی کوتاهتر از ایو – و وزن 66 پوند (30 کیلوگرم) است در حالیکه می‌تواند اجسامی با وزن 44 پوند (20 کیلوگرم) را حمل کند. او می تواند در هنگام دویدن به سرعت 7.5 مایل در ساعت (12 کیلومتر در ساعت) برسد، اما در بیشتر مواقع مشغول راه رفتن بوده و سرعت آن به حدود 2.5 مایل در ساعت (4 کیلومتر در ساعت) می‌رسد. زمان کارکرد هر بار شارژ برای باتری‌های آنبرد بین دو تا چهار ساعت است. بدون شک جزئیات بیشتر با پیشروی پروژه در اختیار عموم گذاشته خواهد شد.

از انسان نمای نئو بتا پیش از عرضه‌ی آن به خانه های مردم رونمایی شد!

1X فاش کرده است که ربات انسان‌نمای نئو برای تولید انبوه در کارخانه خود این شرکت در ماس، نروژ در حال توسعه است؛ هرچند هنوز تایید نکرده است که آیا انسان نمای ایو در مونتاژ ربات نئو بتا کمک خواهد کرد یا خیر. همانطور که از نام ربات مشخص است، پروژه در حال حاضر در مرحله بتا و در مسیر توسعه خود است، اما شما می‌توانید اکنون در لیست انتظار ثبت نام کنید و 1X شما را از در دسترس بودن مطلع خواهد کرد.

اولویت ما ایمنی است. ایمنی سنگ بنایی است که به ما امکان می‌دهد نئو بتا را با اطمینان وارد خانه‌ها کنیم، جایی که بازخوردهای مورد نیاز را جمع‌آوری کرده و قابلیت‌های خود را در محیطی واقعی نشان می‌دهد. امسال، ما تعداد محدودی از واحدهای نئو را در خانه‌های منتخب برای تحقیق و پژوهش مستقر خواهیم کرد. انجام این کار به این معنی است که ما در حال برداشتن یک گام دیگر به سوی پایان ماموریت خود هستیم.
منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *