جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

این پوست الکترونیکی جدید برای ربات‌ها مقاومت بالایی در برابر سرمای شدید ارائه می‌دهد!

این پوست الکترونیکی جدید برای ربات‌ها مقاومت بالایی در برابر سرمای شدید ارائه می‌دهد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

محققان چینی به پیشرفتی در فناوری رباتیک دست یافته‌اند و یک پوست الکترونیکی جدید را برای دست‌های رباتیک توسعه داده‌اند که می‌تواند در برابر شرایط بسیار سرد اکتشافات قطبی مقاومت کند. این نوآوری و دستاورد، نویدبخش بهبود و افزایش قابل‌توجه عملکرد ربات‌هایی است که در این چنین مناطقی به کار گرفته می‌شوند.

پوست الکترونیکی موردبحث از سطح تحمل چشمگیری در برابر آب‌وهوای شدیداً سرد برخوردار است و حتی در دمای منفی ۷۸ درجه‌ی سانتی‌گراد نیز به‌طور موثر به کار خود ادامه می‌دهد. دستاورد جدید محققان چینی ربات‌های مجهز به این پوست الکترونیکی را به گزینه‌های مناسبی برای اکتشافات قطبی تبدیل می‌کند و به چنین ربات‌هایی این امکان را می‌دهد تا در شرایط سختی که معمولاً به از کار افتادن وسایل الکترونیکی مرسوم منجر می‌شود، همچنان قادر به انجام وظایف خود باشند.

این پوست الکترونیکی ورای افزایش مقاومت ربات‌ها در مناطق سرد، قابلیت‌های بیشتری را نیز ارائه می‌کند و به آن‌ها حس لامسه می‌دهد تا قادر به احساس فشار باشند و اشکال اشیاء و حتی نمادهای خاص را به‌دقت تشخیص دهند. این بازخورد لمسی به‌طور قابل توجهی توانایی ربات‌ها جهت تعامل با محیط و انجام کارها را بهبود می‌بخشد.

این پوست الکترونیکی جدید برای ربات‌ها مقاومت بالایی در برابر سرمای شدید ارائه می‌دهد!

علاوه‌ بر این‌، پوست الکترونیکی مذکور دارای قابلیت‌های خوددرمانی است؛ حتی اگر در سرمای شدید آسیب ببیند، قابلیت انتقال اطلاعات آن به‌صورت کامل قابل بازیابی خواهد بود. این ویژگی تضمین می‌کند که ربات‌ها می‌توانند بدون اینکه تحت تأثیر پارگی‌های جزئی یا خرابی‌های احتمالی قرار بگیرند، همچنان به ماموریت‌های خود ادامه دهند. این دستاورد در راستای موفقیت قبلی تیم تحقیقاتی چینی در ساخت پوست الکترونیکی خودترمیم‌شونده در هر نوع آب‌وهوا در سال ۲۰۲۰ قرار می‌گیرد و آن پروژه به بهبود پوست الکترونیکی جدید کمک کرده است.

نسخه‌ی جدید پوست الکترونیکی‌ این تیم تحقیقاتی یک ارتقاء چشمگیر نسبت به قبل را نشان می‌دهد که به‌طور خاص برای غلبه بر چالش‌های تحت تأثیر سرمای بیش از حد اکتشافات قطبی طراحی شده است. محققان در حال حاضر درباره‌ی پتانسیل این فناوری جدید خوشبین هستند و کاربرد آن را فراتر از اکتشافات قطبی و کمک به زمینه‌های مختلف تحقیقاتی و علمی متصور می‌شوند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *