Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

صندلی‌های جدید هواپیما، پرواز را برای افراد وابسته به ویلچر آسان‌تر می‌کند

صندلی‌های جدید هواپیما، پرواز را برای افراد وابسته به ویلچر آسان‌تر می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برای کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند سفر هوایی می‌تواند سخت و خسته کننده باشد. برای حل این مشکل، نوع جدیدی از صندلی‌های هواپیما طراحی شده است که به مسافران اجازه می‌دهند در طول پرواز بر روی ویلچر خود بنشینند.

به طور معمول، کاربران دارای ویلچر باید ویلچر خود را تحویل قسمت حمل بار دهند و امیدوار باشند که در طول مسیر گم نمی‌شود و آسیب نمی‌بیند. پس از آن، آن‌ها با استفاده از یک ویلچر کوچکتر مخصوص فرودگاه، سوار هواپیما شده و خود را به صندلی‌شان می‌رسانند. بسته به میزان توانایی آن‌ها برای جابه‌جایی، ممکن است فردی دیگر آن‌ها را از روی ویلچر بلند کرده و در صندلی قرار دهد. پس از اینکه هواپیما به مقصد می‌رسد، تمام این فرایند به صورت برعکس باید تکرار شود.

واضح است که اگر آن فرد بتواند از ابتدا تا انتهای پرواز در ویلچر خود باقی بماند، همه چیز آسان‌تر خواهد شد. کنسرسیوم بریتانیایی Air4All، با در نظر گرفتن این مشکل، صندلی هواپیمای جدیدی را طراحی کرده و اکنون با همکاری کمپانی محصولات پروازی دلتا (یکی از زیرشاخه‌های دلتا ایرلاینز) در حال توسعه آن برای استفاده در شرایط واقعی است.

هنگامی که یک مسافر معمولی بخواهد از این صندلی استفاده کند، شکل آن و عملکردش مانند صندلی‌های معمولی هواپیما خواهد بود. این ویژگی مهمی است؛ زیرا زمانی که نیازی به ویژگی خاص این صندلی‌ها نباشد، ایرلاین‌ها مجبور نیستند آن صندلی را خالی بگذارند و درآمد کمتری داشته باشند. علاوه بر آن، برای جا دادن این صندلی، نیازی به ایجاد تغییر مکانیکی در سیستم فعلی صندلی‌های هواپیما نیست.

همچنین مطالعه کنید
ساخت ضربان عضله قلب با استفاده از نوع جدیدی از جوهر و فناوری چاپ سه بعدی

ویلچر

هنگامی که یک فرد دارای ویلچر بخواهد از این صندلی استفاده کند، تکیه‌گاه آن به سرعت برداشته می‌شود، نشیمنگاه صندلی به بالا جمع می‌شود و جایی که قبلا توسط تکیه‌گاه اشغال شده بود را می‌گیرد و سپس ویلچر در فضای باز ایجاد شده قرار خواهد گرفت. در نهایت قلاب‌هایی که در کف هواپیما قرار گرفته‌اند از جای خود خارج شده و به چرخ‌های ویلچر بسته می‌شوند تا ویلچر را در طول پرواز سر جای خود نگه دارند.

نمونه اولیه این صندلی در نمایشگاه تجهیزات داخلی هواپیما که اوایل این ماه در هامبورگ آلمان برگزار شد، به نمایش در آمد. در حال حاضر، این صندلی در مرحله طراحی نهایی است، پس از آن تست شده و گواهی خود را دریافت خواهد کرد.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>