Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پنل‌های خورشیدی شناور نوآورانه یک شرکت پرتغالی، حرکات خورشید را دنبال می‌کنند

پنل‌های خورشیدی شناور یک شرکت پرتغالی، حرکات خورشید را دنبال می‌کنند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

استارتاپ SolarisFloat یک راه‌حل نوآورانه خورشیدی شناور را توسعه داده است که برخلاف بسیاری از پنل‌های خورشیدی نصب‌شده در آب‌های سراسر جهان است. این جزیره شناور با ردیابی تک یا دو محوره و موتورهای الکتریکی که کمتر از 0.5 درصد از کل انرژی تولید‌شده را مصرف می‌کنند، نیرو می‌گیرد. این تاسیسات که PROTEVS نام دارد، اولین سیستمی است که پنل‌های خورشیدی شناور را با فناوری ردیابی خورشید ادغام می‌کند.

این مجموعه در حال حاضر در Oostvoorne Meer، دریاچه‌ای در جنوب غربی هلند شناور است. PROTEVS متشکل از 180 پنل خورشیدی متحرک، دارای ظرفیت نصب‌شده در مجموع 73 کیلووات قدرت پیک (kWp) است و به‌لطف فناوری پیشرفته خود که به پنل‌های دو طرفه خود اجازه می‌دهد مطابق با حرکت خورشید بچرخند، تولید انرژی را تا 40 درصد افزایش می‌دهد.

پنل‌های جداشدنی می‌توانند در یک مزرعه خورشیدی ادغام شوند

این شرکت دو نوع راه‌حل ارائه می‌دهد. اولین مورد، +PROTEVS است که دارای 180 ماژول با ردیابی دو محوره است. مانند پروژه ذکرشده در بالا، این تاسیسات دارای قطر 38 متر و مساحت 1444 متر مربع است. این پنل‌ها به صورت عمودی حرکت می‌کنند.

راه حل دوم PROTEVS Single360 است که روی یک محور فعالیت می‌کند. این مجموعه دارای ماژول‌های PV در شیب ثابت 10 درجه‌ای و شامل 360 ماژول است. Protevs Single360 دارای ظرفیت نصب‌شده 147 کیلووات بر ثانیه‌ای برای پنل‌های 410 واتی است.

پنل‌های خورشیدی شناور نوآورانه یک شرکت پرتغالی، حرکات خورشید را دنبال می‌کنند

با توجه به سابقه Solaris Float، راه‌حل‌های PROTEVS، ماژولار (قابل جدا شدن) و مقیاس‌پذیر هستند و فرآیند نصب آسانی دارند. از آنجایی که می‌توان آنها را جدا کرد، می‌توان جزایر را ادغام کرده و یک مزرعه خورشیدی شناور را تشکیل داد.

همچنین مطالعه کنید
صندلی‌های جدید هواپیما، پرواز را برای افراد وابسته به ویلچر آسان‌تر می‌کند

کاهش سرعت تبخیر آب

به گفته این شرکت، این مزارع شناور خورشیدی روی فرآیندهای زیست‌محیطی نیز تاثیر دارند. سایه‌هایی که در ساختار شناور و پانل‌های PV ایجاد می‌شوند، منجر به کاهش دمای “سطحی” شده که برای اکوسیستم آبی مفید است. SolarisFloat مدعی کاهش 60 درصدی تبخیر در بخشی از آب است که این پنل‌ها قرار گرفته‌اند.

ثانیاً، کیفیت آب به دلیل کاهش جلبک‌ها و تولید مثل سایر میکروارگانیسم‌ها احتمالاً افزایش می‌یابد که می‌تواند به دلیل اثر سایه‌زنی فوق‌الذکر باشد. با نصب تجهیزات اکسیژن‌رسانی آب می‌توان این امر را بیشتر افزایش داد.

پنل‌های ردیابی خورشید به صرفه‌جویی در فضا کمک می‌کند

طبق گزارش Popular Science، مزارع خورشیدی ردیابی خورشید با محدودیت‌هایی همراه هستند. مکان اولین محدودیت آنهاست. با در نظر گرفتن سیستم‌های PROTEVS، آنها در نزدیکی استوا کارآمد نخواهند بود زیرا پنل‌ها در تمام روز افقی خواهند ماند. آنها همچنین باید در مکان‌هایی با جریان جزر و مد ضعیف‌تر نصب شوند.

پنل‌های خورشیدی شناور نوآورانه یک شرکت پرتغالی، حرکات خورشید را دنبال می‌کنند

با این وجود، چنین مزارع خورشیدی شناوری می‌تواند تا حد زیادی در دراز مدت مفید باشند، به‌ویژه با توجه به فضای مورد نیاز برای راه‌اندازی مزارع خورشیدی. Popular Science به مطالعه‌ای از دانشگاه لیدن در هلند اشاره کرد که مساحت مورد نیاز مزارع خورشیدی را تخمین زده است که به‌نظر می رسد 40-5 برابر مساحت کارخانه‌های زغال سنگ و 90-100 برابر زمین مورد نیاز تولیدکنندگان گاز است. بنابراین، مزارع خورشیدی شناور قطعاً راهی موثر برای ایجاد فضا برای پروژه‌های دیگر است که می‌تواند به مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کنند.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>