ساخت طولانی‌ترین پل معلق تک پایه جهان در چین؛ کاهش زمان سفر از یک ساعت و نیم به دو دقیقه!

ساخت طولانی‌ترین پل معلق تک پایه جهان در چین؛ کاهش زمان سفر از یک ساعت و نیم به دو دقیقه!

اشتراک‌گذاری:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
Share on print

اشتراک‌گذاری:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
Share on print

اشتراک‌گذاری:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
Share on print

گزارشی از خبرگزاری ساوت چاینا مورنینگ پست نشان می‌دهد که پل رکوردشکن لوژی جیانگ در جنوب غربی چین، روز دوشنبه 18 جولای (27 تیرماه) آزمایش‌های بارگذاری حیاتی خود را پشت سر گذاشته است.

این آزمایش از 11 جولای (20 تیرماه) آغاز و در مجموع 8 روز به طول انجامید. در طول آزمایش، کامیون‌هایی با محموله‌هایی با حداکثر وزن 1411 تن، به‌طور مداوم از روی پل لوژی‌جیانگ در استان یوننان رفت‌و‌آمد کردند.

این یک نقطه عطف عظیم برای پروژه زیرساختی است که به لطف استفاده از ربات‌های ساخت‌وساز توانسته است در طول همه‌گیری کرونا، ساخت و ساز را ادامه دهد.

چین طولانی‌ترین پل معلق تک پایه جهان را ساخت؛ کاهش زمان سفر از یک ساعت و نیم یه دو دقیقه!

این پل 800 متری برای بهبود راه‌های ارتباطی بین چین و آسیای جنوب شرقی ساخته شده است و زمان سفر بین شهرهای یوکسی و چوشیونگ را از یک ساعت و نیم به دو دقیقه کاهش می‌دهد!

این پل، رکورد طولانی‌ترین پل معلق تک پایه جهان را در اختیار دارد

پل لوژی جیانگ به دلیل قرارگیری در محل صخره‌های دره‌ای فوق‌العاده شیب‌دار که از آن بیرون می‌آید، بسیار زیبا و چشمگیر است. محدودیت سرعت این پل با ارتفاع 300 متری، 160 کیلومتر بر ساعت است. کابل‌های فولادی مورد‌استفاده برای این پل معلق، با حفاری یک تونل 100 متری بالای تونل اصلی، برای لنگر پل محکم شده‌اند.

مطالعه کنید
خداحافظی با قطعی برق؛ قابلیت تنظیم مجدد شبکه برق چین در عرض سه ثانیه به لطف هوش مصنوعی!

چین طولانی‌ترین پل معلق تک پایه جهان را ساخت؛ کاهش زمان سفر از یک ساعت و نیم یه دو دقیقه!

این پل همچنین بخشی از یک بزرگراه جدید 200 کیلومتری از طریق استان یوننان است که مسیر عبور به کشورهایی از جمله میانمار، ویتنام و لائوس را بهبود می‌بخشد. این بزرگراه، خود بخشی از طرح کمربندی و جاده‌های چین است که برای بهبود ارتباطات با 140 کشور دیگر طراحی شده است.

ساخت و ساز این پل از سال 2019 آغاز شده و مهندسان به لطف کمک ربات‌های جاده‌ساز توانستند در طول همه‌گیری کرونا نیز به کار خود ادامه داده و پروژه را در یک زمان سه ساله به پایان برسانند.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب >>