جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

EOS-X Space؛ پرواز با بالون فضایی به لبه‌ی جو زمین!

EOS-X Space؛ پرواز با بالون فضایی به لبه‌ی جو زمین!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ممکن است تا سال آینده مسافران با پرداخت پول بتوانند به لبه بیرونی استراتوسفر پرواز کنند، اما نه با شرکت‌هایی که اکنون از ذهن شما عبور کرد. یک شرکت اسپانیایی به نام EOS-X Space به‌تازگی اعلام کرده که در حال نزدیک شدن به مرحله نهایی‌سازی یک کپسول هفت‌نفره است که توسط یک بالون عظیم به سمت آسمان برده می‌شود.

وقتی کسی به پروازهای بالونی به فضا فکر می‌کند (اگر اصلا به آن فکر کند!)، Space Perspective مستقر در فلوریدا اولین گزینه‌ای است که به ذهن می‌آید.

از سال 2020، این شرکت در حال توسعه یک کپسول به نام “Spaceship Neptune” بوده است که گروه‌هایی از هشت مسافر با پرداخت وجه (و یک خلبان) را در پروازهایی شش‌ساعته تا ارتفاع 30,480 متری بالا می‌برد.

در آن ارتفاع، انحنای زمین و سیاهی فضای بیرونی به وضوح قابل مشاهده است. بالای این کپسول یک بالون پر از هیدروژن به نام “Space Balloon” قرار خواهد شد که به تدریج گاز داخلش را آزاد می‌کند تا ارتفاعش کاهش یاید.

البته، Space Perspective تنها بازیگر این عرصه نیست.

شرکت EOS-X Space مستقر در سِویا اعلام کرده که در حال نهایی کردن توسعه کپسول تحت فشار خود به نام EOS-X بوده که قرار است پروازهای تجاری خود را از پایگاه‌های سِویا و ابوظبی در پاییز سال آینده آغاز کند.

EOS-X Space؛ پرواز با بالون فضایی به لبه‌ی جو زمین!

گزارش شده است که این کپسول از جنس فیبر کربن، هفت مسافر و یک خلبان را تا ارتفاع حدود 40,000 متر  حمل می‌کند، و زیر یک بالون استراتوسفری پر از هلیوم آویزان خواهد شد. این پرواز از پایگاه در سحرگاه آغاز می‌شود، دو ساعت برای صعود، دو ساعت برای گشت و گذار در ارتفاعات بالا و یک ساعت دیگر برای پایین آمدن و فرود وقت در نظر گرفته شده است.

مانند Spaceship Neptune سفینه‌ی EOS-X نیز مجهز به صندلی‌های ارگونومیک، پنجره‌های عریض، نورپردازی محیطی و سرویس بهداشتی خواهد بود. در مقایسه با هزینه‌ی 125,000 دلاری برای پرواز با Spaceship Neptune، مسافران باید برای همین تجربه در گزینه‌ی جایگزین خود مبلغی بین 150,000 تا 200,000 یورو (حدود 160,550 تا 214,060 دلار) پرداخت کنند.

EOS-X Space؛ پرواز با بالون فضایی به لبه‌ی جو زمین!

با برنامه‌ریزی یک مجتمع SpaceHub در La Isla de la Cartuja (جزیره‌ای در رودخانه Guadalquivir در سویا)، EOS-X Space امیدوار است که به مشتریان بسیار ثروتمند حتی خدمات بیشتری ارائه دهد. در آنجا، مسافران برای چند روز در یک هتل لوکس اقامت خواهند داشت و قبل از اینکه با هلیکوپتر به پایگاه پرتاب بروند در فعالیت‌هایی مانند پروازهای بدون جاذبه و شبیه‌سازی ماموریت‌های فضایی در واقعیت مجازی شرکت خواهند کرد.

این شرکت اعلام کرده که آزمایش‌های اعتبارسنجی این کپسول “به‌زودی” و با همکاری موسسه ملی فناوری هوافضای اسپانیا انجام خواهد شد.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *