Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هواپیمای فضایی Dream Chaser اولین تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشت

هواپیمای فضایی Dream Chaser اولین تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشت

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سیرا اسپیس (Sierra Space) با موفقیت آزمایشی کلیدی را بر روی هواپیمای فضایی خود یعنی Dream Chaser انجام داد. این هواپیمای فضایی، طراحی شده تا مسافران را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) و ایستگاه فضایی خصوصی Orbital Reef که در کنار بلو اوریجین توسط جف بزوس در حال توسعه است، برساند.

سیرا اسپیس که در کلورادو مستقر است در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که برای اولین بار هواپیمای فضایی خود را به کار انداخته است. این بیانیه به این معناست که Dream Chaser تا انجام اولین پرواز مداری آزمایشی خود که برای همین امسال برنامه‌ریزی شده، فاصله چندانی ندارد.

Dream Chaser یک هواپیمای فضایی کاملا مستقل و قابل استفاده مجدد است که اندازه آن حدود یک چهارم شاتل فضایی ناساست. محل مستقر شدن سرنشینان در این فضاپیما که بادی (محیط انعطاف پذیر یکپارچه بزرگ) بوده به اندازه یک ساختمان است.

به گفته سیرا اسپیس، این هواپیمای فضایی می‌تواند محموله‌ای به وزن 5,443 کیلوگرم را به مدار ببرد و به شکل معمول فرود بیاید اما برای پرواز، به موشک Vulcan Centaur متصل خواهد شد تا بتواند به مدار پایین برسد.

در آزمایش راه اندازی Dream Chaser، مهندسان نیرویی که توسط صفحات خورشیدی این هواپیما در حین پرواز مداری تولید می‌شود را شبیه سازی کردند.

تایم وایس، مدیرعامل کمپانی سیرا اسپیس، در بیانیه این کمپانی گفت:

این نقطه عطفی است که آینده را نشان می‌دهد و لحظه‌ای کلیدی در سفر طولانی Dream Chaser است. با این دستاورد بزرگ، هواپیمای فضایی Dream Chaser آماده است تا سفرهای فضایی تجاری را از نو تعریف کند و فرصت‌های جدیدی را برای تحقیقات علمی، پیشرفت تکنولوژی و فرصت‌های اقتصادی در فضا خلق نماید.

سیرا اسپیس قصد دارد برای اولین بار فضاپیمای Dream Chaser را از مرکز فضایی کِنِدی در فلوریدا در اواخر سال 2023 میلادی پرتاب کند. این ماموریت هم تست پرواز به شمار می‌رود و هم در آن این فضاپیما برای ناسا محموله‌ای را به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد فرستاد. به گزارش اسپیس نیوز، این کمپانی در حال آماده شدن برای ارسال اولین هواپیمای فضایی Dream Chaser با نام Tenacity به مرکز تست نیل آرمسترانگ ناسا در اوهایو برای گذراندن تست‌های قبل از پرتاب است.

همچنین مطالعه کنید
دانشمندان در حال ایجاد یک نور مصنوعی در آسمان هستند!

هواپیمای فضایی

Dream Chaser قرار است در دومین ماموریت Vulcan Centaur پرواز کند. اولین ماموریت این موشک بزرگ که قرار است در آن دو ماهواره Project Kuiper را که رقیب استارلینک به شمار می‌روند به مدار ببرد با تاخیرهای متعددی مواجه شده است. اخیرا ULA اعلام کرد که یک آزمایش حیاتی برای پرواز را به دلیل وجود مشکلی در سیستم احتراق بوستر موشک متوقف کرده است.

سیرا اسپیس اعلام کرده که در آینده Dream Chaser قادر خواهد بود در یک سفر سه روزه، خود را به ایستگاه فضایی Orbital Reef برساند.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>