Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اولین تصاویر ارسالی از تلسکوپ جیمز وب تیر ماه منتشر خواهد شد

اولین تصاویر ارسالی از تلسکوپ جیمز وب تیر ماه منتشر خواهد شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تاریخ انتشار اولین تصاویر تمام رنگی تلسکوپ جیمز وب اعلام شد. ناسا همراه با آژانس فضایی اروپا (ESA)، آژانس فضایی کانادا (CSA) و موسسه علمی تلسکوپ فضایی (STScI)، این تصاویر و همچنین داده‌های طیف‌سنجی آن را در 12 جولای 2022 (21 تیر 1401) منتشر خواهد کرد.

جیمز وب از زمان پرتاب آن در دسامبر 2021 در حال تنظیم و کالیبراسیون (مجموعه‌ای پیچیده از فرآیندها شامل تنظیمات لحظه‌ای در 18 بخش از آینه اصلی تلسکوپ و بررسی حساسیت هر یک از چهار ابزار آن) بوده است. تاکنون تعدادی از تصویر کالیبراسیون این تلسکوپ منتشر شده است که در فرآیند آماده‌سازی ابزارها برای عملیات‌های علمی مورد استفاده قرار گرفته است. اما اکنون تمام نگاه‌ها به ماه جولای (تیر ماه) است زمانی که انتظار می‌رود اولین تصاویر تمام رنگی بسیار چشمگیرتر و جذاب‌تر منتشر شوند.

اولین تصاویر ارسالی از تلسکوپ جیمز وب تیر ماه منتشر خواهد شد

اریک اسمیت، یکی از دانشمندان پروژه جیمز وب می‌گوید؛ “با نزدیک شدن به پایان مراحل آماده‌سازی این رصدخانه فضایی، در پرتگاه یک دوره کشف فوق‌العاده هیجان‌انگیز در مورد جهان هستی هستیم. انتشار اولین تصاویر تمام رنگی جیمز وب، لحظه‌ای منحصر‌به‌فرد را برای همه ما فراهم می‌کند تا بایستیم و از منظره‌ای شگفت‌زده شویم که بشر تابه‌حال ندیده است. این تصاویر، نمایشی از دهه‌ها فداکاری، استعداد و رویاها خواهند بود، اما اینها تنها شروع کار است.”

همچنین مطالعه کنید
کشف یک ستاره نوترونی عجیب که خیلی آهسته می‌چرخد ​​و 7 نوع سیگنال مختلف منتشر می‌کند!

مواردی که وب در مورد آنها تحقیق خواهد کرد قبلاً توسط یک کمیته بین‌المللی در یک فرآیند طولانی انتخاب شده‌اند. پروژه‌هایی که در سال اول وب مورد کاوش قرار می‌گیرند شامل مطالعه مشتری، حلقه‌ها و قمرهای آن، تحقیق در مورد چگونگی تشکیل ستارگان و بررسی اولین کهکشان‌ها برای به دست آوردن سرنخ‌هایی درباره جهان، در زمانی که بسیار جوان بوده است، خواهد بود.

اولین تصاویر ارسالی از تلسکوپ جیمز وب تیر ماه منتشر خواهد شد

ناسا دقیقاً اعلام نکرده است که چه اجرامی در اولین تصاویر نشان داده می‌شوند، اما گفته است که “بسته‌ای از موضوعات” را منتشر خواهد کرد که به اهداف کلیدی که وب کاوش خواهد کرد، از جمله “جهان اولیه و تکامل کهکشان‌ها در طول زمان، چرخه زندگی ستارگان و جهان‌های دیگر” مربوط خواهد بود. علاوه بر این تصاویر، داده‌های طیف‌سنجی که از نور برای شناسایی ترکیب شیمیایی اجسام استفاده می‌شوند نیز منتشر می‌شود.

جوزف دی پاسکواله از موسسه علمی تلسکوپ فضایی (STScI) نیز توضیح داده است: “البته با وجود همه آماده‌سازی‌هایی که برای پرتاب یک تلسکوپ انجام می‌شود، تا زمانی که شروع به استفاده از آن‌ها نکنید، نمی‌دانید داده‌های آن چقدر دقیق است. اما با این تلسکوپ جدید و این داده‌های مادون قرمز با وضوح بالا، تا زمانی که تصاویر منتشر نشوند، خود ما هم نمی‌دانیم با چه چیزی‌های مواجه خواهیم شد!”

منبع: Digitaltrends

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>