برند محبوب پوکو که با محصولات اقتصادی و مقرونبهصرفهی جذابش شناخته میشود، بهتازگی تغییر کوچکی در شیوهی خدمترسانی خود را به اطلاع طرفداران رساند. با اعلام پوکو، وبسایت رسمی این برند همراه با تمامی زیرمجموعههای دامنهی po.co، شامل وبسایت جهانی (/global) و وبسایتهای منطقهای، در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۱ دی ۱۴۰۳) تعطیل خواهند شد. با این حال، طرفداران برند پوکو نیازی به نگرانی ندارند، چرا که تمامی محصولات و خدمات پوکو پس از این تاریخ در وبسایت رسمی کمپانی شیائومی قرار خواهد گرفت.
از آنجایی که شیائومی همیشه بر تمایز میان برندهای ردمی و پوکو تأکید میکند، ادغامشدن وبسایت پوکو و شیائومی غیرمنتظره و غافلگیرکننده است. با این وجود، تجربهی کاربران پوکو تغییر چندانی نخواهد کرد و تمامی خدمات پشتیبانی از مشتری، محصولات موجود و خدمات فعلی بهصورت یکپارچه به وبسایتهای رسمی شیائومی (mi.com/global) انتقال پیدا خواهند کرد.
پوکو همچنین اعلام کرده است که این جابهجایی از تاریخ ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) آغاز خواهد شد و کاربران بعد از این تاریخ قادر به ثبت سفارش در وبسایت رسمی پوکو نخواهند بود. از طرف دیگر، تمام امتیازها، فعالیتها، سوابق سفارش و حتی نظرات کاربران به وبسایت رسمی شیائومی منتقل میشوند.
بعد از تعطیلی کامل وبسایت پوکو در تاریخ ۱۱ دی، کاربران دیگر امکان دسترسی به آن را ندارند و در عوض به صفحهی مربوطه در وبسایت شیائومی انتقال داده خواهند شد. متأسفانه برنامهی مستقل پوکو استور (Poco Store) پس از تعطیلی وبسایت پوکو، از دسترس خارج میشود.
اگرچه کمپانی شیائومی در سال ۲۰۲۰ پوکو را بهعنوان یک برند مستقل معرفی کرد؛ اما همچنان بسیاری از گوشیهایی که تحت برند پوکو راهی بازار شدند، در واقع نسخهی ریبرندشده و تغییرنامیافتهی محصولات ردمی بودند و شباهت زیادی به سایر گوشیهای شیائومی داشتند.
این تغییر جدید، تأثیر قابلتوجهی بر تجربهی کاربران نخواهد گذاشت و برخلاف وبسایت پوکو هند که همچنان با دامنهی poco.in به فعالیت خود ادامه میدهد، کاربران برای دسترسی به خدمات قبلی برند پوکو باید به وبسایت رسمی کمپانی شیائومی مراجعه کنند.
منبع: Gizmochina