جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

جستجوی خود را با هوش مصنوعی مرورگر سامسونگ تقویت کنید!

جستجوی خود را با هوش مصنوعی مرورگر سامسونگ تقویت کنید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

از زمانی که سامسونگ هوش مصنوعی Galaxy AI را با سری گلکسی S24 معرفی کرد، این هوش مصنوعی راه خود را به بسیاری از بخش‌های نرم‌افزاری این سری گوشی‌ها باز کرده است. در کنار همه موارد دیگر، مرورگر سامسونگ هم از این قابلیت سود برده و در حال حاضر پشتیبانی هوش مصنوعی را برای ترجمه و خلاصه کردن متن‌های مختلف ارائه می‌دهد. در این مطلب، نحوه استفاده درست از این هوش مصنوعی توضیح داده شده‌ است با اِروتِک همراه باشید.

امروزه پای هوش مصنوعی به همه جا کشیده شده و بهترین گوشی‌های ساموسنگ همچون گلکسی S24 اولترا هم علی‌القاعده بهترین مثال‌های این پیشرفت هستند. به لطف Galaxy AI شما اکنون می‌توانید حتی راحت‌تر از قبل عکس‌های خود را روی گوشی سامسونگ خود ویرایش کنید، حین چت کردن از پشتیبانی هوش مصنوعی کمک بگیرید و یا آهنگ‌ها را تنها با زمزمه کردن تشخیص دهید. در این مطلب، ما بر روی توانایی‌های از هوش مصنوعی تمرکز خواهیم کرد که در قالب یک دستیار جست‌وجو به مرورگر سامسونگ رسیده‌اند.

ملزومات استفاده از دستیار جست‌وجو

اگر می‌خواهید از جادوی هوش مصنوعی سامسونگ بهره‌مند شوید، باید چند چیز را در ذهن داشته باشید. برای مثال، دستیار چت سامسونگ تنها زمانی کار می‌کند که شما کیبورد نرم‌افزاری ویژه خود سامسونگ را استفاده کنید و همچنین این قابلیت تنها محدود به گوشی‌های هوشمند سازگار با این دستیار و کیبورد است. همین مورد برای دستیار جست‌وجو هم برقرار است. شما ابتدا باید به اینترنت متصل باشید و سپس بر روی دستگاه به اکانت سامسونگ خود وارد شوید تا این قابلیت کار کند.

سپس لازم است حتماً از مرورگر سامسونگ استفاده کنید (که روی گوشی‌های این برند صرفاً برنامه‌ای با نام «اینترنت (Internet)» است.) تا بتوانید از این قابلیت بهره‌مند شوید. گوگل کروم یا هرمرورگر جایگزین دیگر به کار شما نخواهند آمد!

دستگاه‌های سازگار با دستیار جست‌وجو

لیست دستگاه‌های سازگار با دستیار جست‌وجو که آپدیت لازم را برای One Ui 6.0 دریافت کرده‌اند، در حال حاضر شامل مدل‌های زیر می‌شود:

  • سری S گلکسی، از گلکسی S22 به بعد
  • سامسونگ گلکسی S23 FE
  • سری Z گلکسی از گلکسی Z Flip 4 و Z Fold 4 به بعد
  • دستگاه‌های گلکسی Tab S از سری گلکسی Tab S8 به بعد

سامسونگ همچنین اعلام کرده که گوشی‌های هوشمند میان‌رده سری A آن برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی را دریافت خواهند کرد. برای مثال، قابلیت Circle to Search قرار است به‌زودی به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ برسد. این شرکت البته باقی قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند دستیار جست‌و‌جوی آن را در ابهام گذاشته‌ است، اما همچنان این شانس وجود دارد که دستگاه‌هایی مانند گلکسی A55 و گلکسی A35 هم به‌زودی این قابلیت را به دست آورند.

هوش مصنوعی چگونه در ترجمه کردن مطالب در مرورگر سامسونگ به شما کمک می‌کند؟

ترجمه‌ کردن نوشته در مرورگر چیز جدیدی نیست. سایر مرورگرها هم برای مدت‌ها توانایی انجام این کار را داشته‌اند و همچنین روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ که با قابلیت Circle to Search سازگار بودند هم امکان استفاده از این قابلیت برای ترجمه هر متنی وجود داشت. با این وجود، همچنان ارزشمند است که در مرورگرهای سامسونگ قابلیت ترجمه با پشتیبانی هوش مصنوعی همراه شود و به‌راحتی در دسترس باشد.

به‌راحتی در دسترس بودن در این مورد خاص به این معناست که شما می‌توانید آیکون ستاره را برای همه عملکردهای هوش مصنوعی در وسط و پایین نوار ابزار  پیدا کنید و یعنی قابلیت ترجمه در هر زمان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از این قابلیت باید گام‌های زیر را بردارید:

  1. به سایتی که می‌خواهید ترجمه را آنجا انجام دهید بروید.
  2. روی نماد هوش مصنوعی که در پایین نوار ابزار (Toolbar) با چند ستاره مشخص شده‌ است ضربه بزنید.
  3. روی ترجمه (Translate) ضربه بزنید.
  4. در قسمت بالا می‌توانید زبانی را که می‌خواهید تعیین کنید و یا زبان‌هایی جدید را نصب کنید.
  5. شما همچنین هر زمان که بخواهید می‌توانید از طریق نوار بالا مقاله را در زبان اصلی آن دوباره بازگردانید.

زبان‌ها (لهجه‌ها)ی پشتیبانی‌شده در این هوش مصنوعی: انگلیسی (هندی، بریتانیایی، آمریکایی، استرالیایی)، فرانسوی (فرانسوی، کانادایی)، آلمانی، هندی، اندونزیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، لهستانی، پرتغالی (برزیلی)، روسی، اسپانیایی (مکزیکی، اسپانیایی، آمریکایی)، تایلندی، چینی ساده‌شده، چینی (هنگ‌کنگی)، ویتنامی، عربی.

البته احتمالاً به‌زودی زبان‌های دیگری نیز به این لیست افزوده خواهند شد!

در مرورگر سامسونگ با هوش مصنوعی متن‌ها را خلاصه کنید!

این قابلیت از مورد قبل هم جالب‌تر است. شما می‌توانید کل صفحۀ وب را با یک کلیک خلاصه کنید. این فرآیند هم همین‌طور ساده‌ است و به این صورت انجام می‌شود:

  1. وب‌سایت دلخواه خود را بیاورید.
  2. آیکون هوش مصنوعی پایین را بزنید.
  3. خلاصه کردن (Summarize) را انتخاب کنید.
  4. در بالا سمت راست پنجرۀ خلاصه کردن، می‌توانید انتخاب کنید که خلاصه معمولی یا خلاصه با جزئیات تحویل بگیرید.
  5. می‌توانید خلاصه را کپی کنید و به کمک دکمه‌های پایین آن را دوباره ترجمه کنید.

بسته به انتخاب خودتان می‌توانید یک خلاصه دقیق یا یک خلاصه فشرده از صفحه تحویل بگیرید و سپس می‌توانید از آن در دیگر متن‌ها استفاده کرده و یا دوباره آن را ترجمه کنید. اینجا اگر روی آیکون علامت تعجب کلیک کنید، متوجه می‌شوید که این خلاصه با کمک هوش مصنوعی تولید شده‌ است.

البته اشاره به این نکته از طرف سامسونگ جای تقدیر دارد، اما می‌توان امید داشت که بدون این توضیحات هم کاربران متوجه شوند که ترجمه با کمک دستگاه ممکن است روان نباشد و خلاصه‌هایی هم که این‌گونه تولید می‌شوند شاید نادرست باشند.

در هر صورت، این قابلیت‌های جدید مرورگر سامسونگ علی‌رغم کاستی‌های آنها، ابزارهایی بسیار کارآمد محسوب می‌شوند که در زندگی روزمره کارها را راحت‌تر می‌کنند. البته روشن است که این در حالتی است که شما از مرورگر سامسونگ استفاده کنید!

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *