جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه بدون اطلاع سایر اعضاء یک گروه واتساپی را ترک کنیم؟

چگونه بدون اطلاع سایر اعضاء یک گروه واتساپی را ترک کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

حتماً برای شما هم پیش آمده که پس از عضو شدن در یک چت گروهی در پیام‌رسان واتساپ با هجمه پیام‌ها و صدای نوتیفیکیشن آن‌ها مواجه شوید. در اغلب موارد پس از عضو شدن در یک گروه واتساپی، تمامی اعضاء گروه با یک‌دیگر مکالمه کرده یا مطالب موردعلاقه خود را با سایر اعضاء به اشتراک می‌گذارند. از این رو هر چند دقیقه یک بار، حداقل یک پیام جدید تمرکز شما را در حین رسیدگی به کارهای روزمره یا حتی گیمینگ از بین برده و شما را کلافه می‌کند. در این شرایط اکثر کاربران تنها به یک مسئله فکر می‌کنند، “ترک گروه”! اما پیش‌تر فرآیند «ترک گروه واتساپی» آن‌طور که باید آسان نبود، چرا که با ترک یک گروه «تمامی مکالمات میان کاربر با اعضاء آن گروه» از بین می‌رفتند! علاوه بر این در هنگام خروج یک عضو از گروه، واتساپ به تمامی اعضاء گروه، خروج وی را اطلاع می‌داد که این مسئله منجر به «ایجاد دلخوری‌های احتمالی میان اعضاء باقی‌مانده در گروه با فرد ترک‌کننده» می‌شد!

چگونه بدون اطلاع سایر اعضاء یک گروه واتساپی را ترک کنیم؟

در حال حاضر اما به نظر می‌رسد واتساپ یک راه‌حل جدید را برای این دغدغه‌ی کاربران خود ارائه داده و به کاربران اجازه می‌دهد ضمن حفظ حریم خصوصی و آرامش خود، بدون ایجاد سر و صدا و جلب توجه سایر اعضاء گروه، از آن گروه خارج شوند. در این قابلیت پس از ترک گروه، واتساپ اعلان خروج فرد ترک‌کننده را تنها برای مدیر (ادمین، سازنده گروه) گروه ارسال کرده و از این طریق از بروز دلخوری و ایجاد اصطکاک‌های اجتماعی میان سایر اعضاء جلوگیری می‌کند. اما چگونه می‌توان از این قابلیت استفاده کرد؟

چگونه بدون اطلاع سایر اعضاء یک گروه واتساپی را ترک کنیم؟

در به‌روزرسانی جدید واتساپ فرآیند خروج از گروه واتساپی بدون جلب توجه سایر اعضاء، به‌شدت تسهیل شده است. برای ترک گروه واتساپی در گوشی‌های اندرویدی کافی است از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. پیام‌رسان واتساپ را باز کرده و بر روی نام چت در بالای نمایشگر ضربه بزنید.
  2. در صفحه اطلاعات گروه (Group Info/ شامل نام گروه، نام اعضاء آن و ..) به انتهای صفحه رفته و بر روی عبارت «ترک گروه/ Exit Group» ضربه بزنید.
  3. در هنگام نمایش پیام تأیید برای ترک گروه، یک پیام تحت عنوان «Only group admins will be notified that you left the group» بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود. این پیام به اطلاع‌رسانی مدیران گروه پس از خروج شما اشاره دارد.
  4. برای ترک گروه بر روی گزینه «ترک/ Exit» ضربه بزنید.

همچنین در یک روند ساده‌تر می‌توانید به جای طی کردن مراحل 1 و 2 آموزش فوق، تنها انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی چت گروهی که تمایل به خروج از آن را دارید، نگه داشته و پس از آن در منوی جدید بر روی گزینه «ترک گروه/ Exit Group» ضربه بزنید.

برای ترک گروه واتساپی در گوشی‌های آیفون نیز لازم است از مراحل زیر پیروی فرمایید:

  1. پیام‌رسان واتساپ را باز کرده و چت گروه موردنظر را از لیست مکالمات خود پیدا کنید.
  2. با انگشت خود چت گروه موردنظر را به سمت چپ نمایشگر کشیده تا دکمه «… More» ظاهر شود.
  3. بر روی دکمه … More ضربه زده و از منوی جدید گزینه «Exit Group» را انتخاب کنید.

نکته

اگر تمایل دارید که بدون ترک گروه نوتیفیکیشن‌های آن را بهتر مدیریت کنید، می‌توانید نوتیفیکیشن‌های آن را بی‌صدا (Mute) کرده یا از طریق صفحه اطلاعات گروه، چت گروه را بایگانی (Archive) کنید. با این حال لازم است که توجه داشته باشید که در صورت بی‌صدا کردن اعلان‌ها، چت گروه همچنان در لیست مکالمات برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد. این در حالی است که با آرشیو کردن یک گروه، چت آن به لیست مکالمات آرشیوشده اضافه خواهد شد. این روش‌ها از ایجاد دلخوری‌های احتمالی جلوگیری کرده و به شما اجازه می‌دهد به تمامی پیام‌های گروه دسترسی داشته باشید و در فرصت مناسب به آن‌ها پاسخ دهید.

 

چگونه بدون اطلاع سایر اعضاء یک گروه واتساپی را ترک کنیم؟

سوالات متداول

  • آیا می‌توان پس از ترک گروه، بدون اطلاع به سایر اعضاء، مجدداً به گروه واتساپی پیوست؟

بله، اما برای پیوستن مجدد به گروه لازم است مجدداً از سوی مدیر گروه به آن دعوت شده یا به لینک عضویت گروه دسترسی داشته باشید.

  • آیا پس از ترک گروه واتساپی، پیام‌های ارسال‌شده حذف می‌شوند؟

خیر، تمامی پیام‌های ارسال‌شده توسط شما در تاریخچه چت گروه بر سر جای خود باقی خواهند ماند.

منبع: Pocket-lint

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *