جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه مشکل زنگ خوردن تصادفی گوشی اندرویدی را حل کنیم؟

چگونه مشکل زنگ خوردن تصادفی گوشی اندرویدی را حل کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

این روزها گوشی‌های هوشمند زندگی ما را با قابلیت‌های کاربردی و جذابشان به‌طور کامل تغییر داده‌اند اما این دستگاه‌ها هم در نهایت مانند هر ماشین و دستگاه دیگری به مشکل برمی‌خورند و همیشه عملکردی ایده‌آل ندارند. مشکلات فنی و باگ‌های گوشی‌های اندرویدی می‌توانند بسیار کلافه‌کننده شوند، یکی از این مشکلات که سابقه‌ی زیادی در آزار کاربران را نیز دارد مربوط به زنگ خوردن تصادفی گوشی است. در این حالت، گوشی شما به‌صورت کاملاً ناگهانی زنگ می‌خورد اما هیچ تماسی از طرف شخص دیگری برقرار نشده است و مورد جدیدی به لیست تماس‌های شما اضافه نمی‌شود!

طبیعتاً کسی تمایلی به تجربه‌ی چنین مشکلاتی، خصوصاً در محیط‌های حساس به صدا را ندارد و برطرف کردن این مشکلات سریعاً تبدیل به یکی از اولویت‌ها می‌شود. با اِروتِک در ادامه همراه باشید تا ابتدا نگاهی به دلیل وقوع این نوع مشکلات انداخته و سپس، ۸ راه حل برای مشکل زنگ خوردن تصادفی گوشی اندرویدی را معرفی کنیم.

چرا گوشی اندرویدی بدون دلیل زنگ می‌خورد؟

دلایل اصلی زنگ خوردن تصادفی و ناگهانی گوشی اندرویدی شما عبارت‌اند از:

  • دکمه‌ی «Find My Device» بر روی ساعت هوشمندی که به گوشی خود متصل کرده‌اید، فشار داده شده است.
  • همان صدا یا آهنگی که برای پیام‌ها و اعلان‌های گوشی انتخاب کرده‌اید، برای رینگتون و زنگ گوشی نیز انتخاب شده است.
  • گوشی اندرویدی شما با باگ مواجه است.
  • این صداها مربوط به تگ NFC هستند.

۸ راه حل برای مشکل زنگ خوردن تصادفی گوشی اندرویدی

در این بخش دستورالعمل‌های قدم‌به‌قدم برای حل مشکل زنگ خوردن تصادفی گوشی اندرویدی شما در قالب ۸ راه مختلف آورده شده است. همچنین برای این راهنما، گوشی برند وان‌پلاس (OnePlus) برای نشان دادن مراحل مختلف مورداستفاده قرار گرفته، اما این مراحل برای سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز تفاوتی نخواهند داشت.

۱. به قابلیت «Find My Device» ساعت هوشمند خود توجه کنید

اگر همراه با گوشی خود از ساعت هوشمند مبتنی‌ بر WearOS گوگل استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که به‌صورت اتفاقی دستتان به آیکون «Find My Device» بر روی ساعت هوشمندتان خورده باشد. این قابلیت باعث زنگ خوردن گوشی می‌شود و ممکن است دلیل اصلی مشکل فعلی شما دقیقاً همین مورد باشد. بنابراین، با توجه به این قابلیت و عدم لمس ناگهانی آن، دیگر با مشکل زنگ خوردن تصادفی گوشی اندرویدی خود نیز روبه‌رو نخواهید بود.

۲. تنظیمات اعلان‌های گوشی را بررسی کنید

در صورتی که در تنظیمات گوشی اندرویدی خود از صدا و آهنگ ثابتی برای اعلان‌ها و تماس‌ها استفاده کرده باشید، هنگام دریافت اعلان یا پیام جدید طبیعتاً همان صدا را خواهید شنید. برای تغییر صدای اعلان‌های خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) برنامه‌ی تنظیمات (Settings) را باز کنید.

۲) بر روی «Sound & Vibration» ضربه بزنید.

۳) صدای متفاوتی را برای اعلان‌ها و زنگ گوشی انتخاب کنید.

۳. وضعیت تگ NFC را بررسی کنید

در صورتی که NFC برای گوشی شما فعال باشد، این قابلیت می‌تواند با هر دستگاه NFC دیگری که در نزدیکی پیدا می‌شود، هشدارهای صوتی مداومی پخش کند. اگر کارت اعتباری و بانکی خود را در نزدیکی گوشی خود قرار می‌دهید، احتمال تماس این دو بسیار بالا می‌رود و ممکن است هشدار صوتی NFC را بشنوید. نحوه‌ی غیرفعال کردن NFC در ادامه آمده است:

۱) برنامه‌ی تنظیمات را باز کنید.

۲) بر روی «Connection and Sharing» ضربه بزنید.

۳) بر روی «Tap on NFC» ضربه بزنید.

۴) سوییچ NFC را غیرفعال کنید.

حل مشکل زنگ خوردن تصادفی گوشی اندرویدی با NFC

۴. به دنبال ویروس و بدافزار بگردید

اگر گوشی شما به بدافزار آلوده شده باشد، ممکن است رفتارهای عجیبی از آن سر بزند و حتی وقتی کسی با شما تماس نگرفته، صدای زنگ گوشی را پخش کند. در صورتی که آنتی‌ویروس و برنامه‌ی امنیتی خوبی بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده‌اید، بهتر است از آن جهت اسکن برای بدافزار و ویروس استفاده کنید. اگر هم در حال حاضر چنین برنامه‌ای را در گوشی خود ندارید، این چند آنتی‌ویروس پیشنهاد می‌شوند:

  • آنتی‌ویروس MalwareBytes
  • آنتی‌ویروس بیت‌دیفندر (BitDefender)
  • آنتی‌ویروس مک‌آفی (McAfee Security)

۵. گوشی خود را ریستارت کنید

اگر گوشی شما به باگ خاصی دچار شده که دلیل اصلی زنگ خوردن تصادفی آن است، خاموش کردن دستگاه و روشن کردن مجدد آن می‌تواند این مشکل را برطرف کند. بعد از ریستارت کردن گوشی، احتمال بازگشت دوباره‌ی چنین باگی بسیار پایین خواهد بود و می‌توانید از گوشی خود بدون مشکل استفاده کنید.

ریستارت کردن گوشی

۶. سیستم‌عامل گوشی را به‌روزرسانی کنید

وقتی که کاربران زیادی درباره‌ی مشکل زنگ خوردن تصادفی گوشی اندرویدی خود گله‌مند باشند، کمپانی تولیدکننده‌ی آن محصول آپدیتی برای حل چنین مشکلی منتشر خواهد کرد. از این رو، از به‌روز بودن سیستم‌عامل گوشی خود به آخرین نسخه اطمینان حاصل کنید.

۱) برنامه‌ی تنظیمات را باز کنید.

۲) بر روی «About device» ضربه بزنید.

بر روی «About device» ضربه بزنید.

۳) بر روی «Software Version» ضربه بزنید.

۴) اگر دستگاه شما به آخرین نسخه آپدیت نبود، گزینه‌ای برای به‌روزرسانی آن را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

حل مشکل زنگ خوردن تصادفی گوشی اندرویدی با آپدیت کردن

۷. گوشی خود را ریست کنید

در صورتی که هیچ‌کدام از روش‌های قبلی برای شما کارساز واقع نشد، شاید لازم باشد که گوشی خود را ریست کنید. انجام این کار به معنی ریست شدن تمامی تنظیمات دستگاه به حالت پیش‌فرض است. به همین خاطر، تمامی مشکلاتی که با تغییر دستی تنظیمات به وجود آمده باشند، حل خواهند شد. برای ریست کردن گوشی اندرویدی خود باید مراحل زیر را طی کنید:

۱) برنامه‌ی تنظیمات را باز کنید.

۲) بر روی «Additional Settings» ضربه بزنید.

بر روی «Additional Settings» ضربه بزنید.

۳) بر روی «Back up and reset» ضربه بزنید.

۴) بر روی «Reset phone» ضربه بزنید.

بر روی «Reset phone» ضربه بزنید.

۵) حال باید «Reset all settings» را انتخاب کنید تا تنظیمات دستگاه خود را به حالت پیش‌فرض بازگردانید.

حل مشکل زنگ خوردن تصادفی گوشی اندرویدی

۸. به تعمیرکار مراجعه کنید

اگر حتی ریست کردن گوشی نیز برای برطرف کردن این مشکل کافی نبود، احتمالاً با مشکل سخت‌افزاری روبه‌رو هستید. در این حالت باید از مراکز خدماتی کمک بگیرید و گوشی خود را پیش تعمیرکاران ببرید تا شما را در حل این مشکل یاری دهند.

منبع: GuidingTech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *