آیا دوست دارید از ویندوز 11 کامپیوتر خود، در مکان دیگری از خانه نیز استفاده کنید؟ به جای رفتن و نشستن پشت کامپیوتر، میتوانید از راه دور، به وسیله تلفن یا تبلت خود به آن دسترسی داشته باشید. اما ابتدا باید قابلیت Remote Desktop را روی کامپیوتر خود فعال کنید. در این بخش به شما آموزش خواهیم داد که چگونه این ویژگی را در ویندوز 11 فعال کنید. با اروتک همراه باشید.
Remote Desktop چیست؟
Remote Desktop، قابلیتی است که از آن برای اتصال و دسترسی به رایانه، با استفاده از ابزار دسترسی از راه دور استفاده میشود. پس از اتصال، میتوان کارهای سادهای مانند بررسی دانلودها، نصب برنامهها یا حتی کپی کردن فایلها را در رایانه انجام داد.
توجه: توصیه میشود از Remote Desktop فقط در شبکه خانگی خود که به عنوان یک لایه ورود امن در سطح شبکه عمل میکند، استفاده کنید.
هشدار: به هیچ عنوان سرویس Remote Desktop را مستقیماً در معرض اینترنت قرار دهید. اگر میخواهید خارج از شبکه محلی خود به Remote Desktop دسترسی داشته باشید، مایکروسافت توصیه میکند VPN شخصی خود را راهاندازی کنید. همچنین ابزارهای شخصثالث دیگری برای دسکتاپ از راه دور وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را امتحان کنید.
چگونه Remote Desktop را در ویندوز 11 فعال کنیم؟
در ابتدا روی دکمه “شروع (Start)” ویندوز کلیک کرده و منوی “تنظیمات (Setting)” را از برنامههای پینشده انتخاب کنید. همچنین میتوانید کلیدهای ترکیبی Windows+i را روی صفحه کلید خود فشار داده تا منوی تنظیمات بهسرعت اجرا شود.
گزینه “سیستم (System)” را در نوار کناری انتخاب کرده و سپس روی “Remote Desktop”، از سمت راست کلیک کنید.
“Remote Desktop” را روشن کنید.
گزینه “بله (Yes)” را در بخش کنترل حساب کاربری (UAC) انتخاب کرده و روی دکمه “تأیید (Confirm)” در پنجره بازشده کلیک کنید.
سپس دکمه کشویی کنار سوئیچ را انتخاب کنید.
کادر «Require devices to use Network Level Authentication Connect (Recommended)» را علامت بزنید. پس از فعال کردن این گزینه، برای احراز هویت خود در شبکه محلی، باید رمز عبور حساب کاربری ویندوز رایانه راه دور را اضافه کنید. تنها پس از احراز هویت موفق، صفحه ورود به سیستم ویندوز را مشاهده خواهید کرد.
گزینه “بله (Yes)” را در اعلان UAC انتخاب کرده و دکمه “تأیید (Confirm)” را انتخاب کنید تا لایه امنیتی اضافی برای استفاده از دسکتاپ از راه دور فعال شود.
نحوه استفاده از برنامه Remote Desktop برای دسترسی به رایانه شخصی
برای استفاده از راه دور از رایانه شخصی خود میتوانید هر ابزار دسترسی از راه دور رایگان را امتحان کنید، اما تنها تعداد کمی از آنها با قابلیت استفاده در گوشیهای هوشمند را همراه خود دارند.
در این بخش نحوه دسترسی به Remote Desktop را با استفاده از برنامه Remote Desktop مایکروسافت که در ویندوز، مک، اندروید، آیفون، و آیپد موجود است را نشان خواهیم داد.
برنامه Remote Desktop را باز کرده و روی نماد مثبت (+) در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
سپس، نام رایانه شخصی و جزئیات حساب کاربری ویندوز خود را تایپ کنید. در مرحله بعد، میتوانید گزینههای دیگری مانند «Clipboard» ،«Microphone» ،«Storage» و موارد دیگر را تغییر دهید.
گزینه “ذخیره (Save)” را در گوشه سمت راست بالا فشار دهید تا همه تغییرات نهایی شوند.
پس از این، روی کارت با نام رایانه شخصی خود ضربه بزنید تا یک جلسه دسکتاپ از راه دور شروع شود.
به خاطر داشته باشید حتی اگر برای مدتی کوتاهی قصد استفاده از آن را ندارید، باید Remote Desktop را غیرفعال کنید.
منبع: Howtogeek