مدیرعامل IO Interactive، هاکان اَبراک، اشاره کرده که بازی آینده 007: First Light (۰۰۷: اولین روشنایی) ممکن است شامل ماموریتهای محدود زمانی به سبک “Elusive Target” باشد؛ قابلیتی که در سری بازیهای هیتمن این استودیو وجود دارد. او در مصاحبهای با The Game Business توضیح داد که IO Interactive تجربه زیادی در ارائه محتوای رایگان و جذاب پس از عرضه بازی در عنوان Hitman World of Assassination دارد و قصد دارد از این تجربیات در بازی جدید جیمز باند استفاده کند.
تجربه IO Interactive در بازی هیتمن
در سهگانه هیتمن (که اکنون با نام Hitman World of Assassination شناخته میشود)، ماموریتهای Elusive Target به بازیکنان این فرصت را میدهند که تنها یک بار برای انجام ماموریت تلاش کنند و در صورت موفقیت، تجهیزات ویژهای پاداش میگیرند. این ماموریتها به صورت دورهای در دسترس قرار میگیرند و یکی از جدیدترین آنها، شخصیت لوسیفر از فیلم کازینو رویال بود که دوباره توسط مدس میکلسن صداپیشگی شد. اَبراک اشاره کرد که این نوع چالشها، فضای بیشتری برای تنوع در گیمپلی ایجاد میکنند.
ترکیب اکشن و مخفیکاری در 007: First Light
جاناتان لاکایل، کارگردان این فرنچایز، نیز پیش از این درباره تلاش IO Interactive برای ایجاد تعادل بین گیمپلی مبتنی بر سیستم (که هیتمن به آن شهرت دارد) و گیمپلی اکشن که از یک بازی جیمز باند انتظار میرود، صحبت کرده بود. او توضیح داد که با اینکه IO Interactive بر نقاط قوت خود در طراحی سیستمهای بازی تکیه میکند، اما برای ارائه تجربه کامل باند، نیاز به نوآوریهای جدیدی داشتهاند. به عنوان مثال، رانندگی که در بازیهای قبلی IOI وجود نداشت، در این عنوان اضافه شده است.
لاکایل همچنین اشاره کرد که رویکرد بازی نسبت به شلیک تغییر کرده است. در هیتمن، استفاده از اسلحه معمولاً نشانه “شکست” محسوب میشد، اما در 007: First Light، اکشن و شلیک نیز به اندازه مخفیکاری پاداش داده میشوند. هدف این است که بازیکنان ابزارهای مختلفی داشته باشند تا بتوانند به اندازه جیمز باند باهوش عمل کنند.
بازی 007: First Light قرار است در سال 2026 برای پلتفرمهای رایانه شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S منتشر شود.
منبع: Gamingbolt