جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

۱٫۵ ترابایت اطلاعات شرکت مادر سازنده الدن رینگ هک شده است!

۱٫۵ ترابایت اطلاعات شرکت مادر سازنده الدن رینگ هک شده است!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یک گروه باج‌افزار به‌تازگی مدعی شده که ۱٫۵ ترابایت اطلاعات و داده‌های کمپانی ژاپنی کادوکاوا (Kadokawa)، شرکت مادر استودیوی فرام‌سافتور (FromSoftware)، سازنده‌ی عناوین مطرحی مانند الدن رینگ (Elden Ring) و دارک سولز (Dark Souls) را هک کرده است.

گروه Black Suit اخیراً پیامی را در دارک وب به اشتراک گذاشته و در آن ادعا کرده است که اطلاعات خصوصی کارمندان کمپانی کادوکاوا را در اختیار دارد و در صورت عدم پرداخت پول کافی، این اطلاعات را منتشر خواهد کرد. طبق گفته‌های گروه Black Suit، این تیم توانست حدود یک‌ماه پیش به شبکه‌ی کادوکاوا دسترسی پیدا کند و دلیل اختلالات اخیر در فرآیندهای تجاری این کمپانی ژاپنی به اقدامات Black Suit برمی‌گردد.

این گروه همچنین می‌گوید که قراردادها، اسناد امضاشده و حقوقی، داده‌های مالی و سایر اوراق و داده‌های محرمانه را دانلود کرده است و «اطلاعات شخصی، پرداخت‌ها، قراردادها، ایمیل‌ها و غیره» از کارکنان کادوکاوا، همراه با ایمیل و داده‌های کاربران پلتفرم این کمپانی و موارد دیگری مانند کدها و اطلاعات تراکنش‌ها را در اختیار دارد. گروه Black Suit تهدید می‌کند که اگر کادوکاوا تا ۱ جولای (۱۱ تیر) به آن‌ها پول کافی ندهد، این اطلاعات را منتشر خواهد کرد.

کادوکاوا ظاهراً در تلاش است تا با گروه Black Suit بر سر معامله‌ای به توافق برسد، اما «مقدار پولی که آنها پیشنهاد کرده‌اند برای این شرکت بسیار کم است». با این حال، هنوز مشخص نیست که چه میزان از اطلاعات هک‌شده به استودیو فرام‌سافتور و بازی الدن رینگ مربوط است. گروه Black Suit در ادامه‌ی پیام خود افزود:

«مدیریت کادوکاوا باید یک چیز را درک کند؛ اگر تا پایان این هفته معامله نکنیم، همه‌چیز علنی خواهد شد.»

«در حال حاضر جزئیات محرمانه‌ی زندگی بسیاری از شهروندان ژاپنی به تصمیم مدیریت کادوکاوا بستگی دارد. ما فکر نمی‌کنیم که مدیریت ارشد کادوکاوا بخواهد چند ماه آینده را با بهانه سر خم کند. چنین اقداماتی به هیچ‌وجه مناسب آن‌ها نیست. برای شرکتی مانند کادوکاوا پول پرداختن و به جلو حرکت کردن بسیار آسان‌تر خواهد بود.»

باید منتظر ماند و دید که شرکت مادر سازنده‌ی الدن رینگ به این تهدیدها چگونه پاسخ خواهد داد و آیا این اطلاعات در نهایت به‌طور علنی افشا خواهند شد یا خیر.

منبع: VGC

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *