Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

بازی EA Sports WRC

بازی EA Sports WRC از موتور بازی سازی آنریل انجین ۵ استفاده می کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کارگردان ارشد بازی EA Sports WRC در مصاحبه‌ی جدید خود، توضیحات بیش‌تری در مورد تصمیم تیم توسعه‌دهنده‌ی این بازی مسابقه‌ای برای انتخاب موتور بازی سازی آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) به جای موتور بازی‌سازی EGO یا فراستبایت (Frostbite) به اشتراک گذاشت.

راس گاسینگ (Ross Gossing) که کارگردانی ارشد بازی موردانتظار EA Sports WRC را بر عهده دارد، تصمیم استودیوی کدمسترز (Codemasters) بابت تغییر موتور بازی‌سازی عنوان جدیدشان را توضیح داد. در این مصاحبه که با رسانه‌ی VG247 انجام گرفت، راس گاسینگ اظهار داشت که موتور بازی‌سازی قبلی این استودیو با نام EGO، در ساخت مسابقه‌های طولانی‌تر و محیط‌های بزرگ‌تر با محدودیت مواجه بود و کمبودهایش را نشان می‌داد.

او در این‌باره گفت:

موتور EGO برای ما موتور بازی‌سازی فوق‌العاده‌ای بود و بازی‌های فوق‌العاده خوبی روی آن ساختیم، اما به جایی رسیده بودیم که می‌خواستیم مراحل ما طولانی‌تر و طولانی‌تر شود و محیط‌هایمان بزرگ‌تر و از نظر بصری غنی‌تر گردند.

کارگردان ارشد عنوان EA Sports WRC هم‌چنین درباره‌ی انتخاب آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) نسبت به موتور بازی‌سازی کمپانی EA یا همان فراست‌بایت افزود:

موتور بازی‌سازی EGO نمی‌توانست این کار (ساخت مراحل طولانی‌تر و بزرگ‌تر) را در زمانی که ما در اختیار داشتیم و با اندازه‌ی تیمی که در اختیار داشتیم، انجام دهد. ارزیابی بزرگی در مورد موتور بازی‌سازی‌ای که باید به آن کوچ کنیم انجام شد و در واقع قبل از [قرارداد با] EA بود که تصمیم به این تغییر گرفتیم. به همین دلیل، در آن زمان موتور بازی‌سازی فراست‌بایت (Frostbite) جزو گزینه‌ها نبود.

بازی EA Sports WRC

راس گاسینگ در ادامه‌ی صحبت‌های خود به چگونگی تطبیق‌پذیری خواسته‌های استودیوی کدمسترز با موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵، به خصوص در مورد راه‌های خاص و متمایزی که این استودیو معمولاً بازی‌های مسابقه‌ای را طراحی می‌کند، اشاره داشت. طبق گفته‌های این کارگردان ارشد، استودیوی کدمسترز با شرکت اپیک گیمز (Epic Games) همکاری کرد تا این راه‌ها و قابلیت‌های متمایز را به موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ بیاورد.

بزرگ‌ترین مانعی که باید به آن غلبه می‌کردیم این بود که چگونه هندلینگ و کنترل [ماشین‌ها] را به گونه‌ای طراحی کنیم که حس هندلینگ استودیوی کدمسترز را بدهد و این مورد چیزی نبود که موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ از همان ابتدا قادر به انجامش باشد. اما معلوم شد که می‌توانیم با همکاری با آن‌ها [در تیم توسعه‌ی آنریل انجین ۵]، هندلینگ خودمان را انتقال دهیم.

تیم توسعه‌دهنده‌ی آنریل (Unreal) ما را قادر ساخت تا تمام فیزیک هندلینگ مورد خود را در اختیار داشته باشیم و اساساً آن را به موتور بازی‌سازی منتقل کنیم. تیم آنریل [برای استودیوی کدمسترز] یک همکار عالی بوده است و از کاری که ما داریم انجام می‌دهیم بسیار حمایت می‌کند، [تا جایی که] ما را به سایر متخصصین اپیک گیمز وصل کردند تا به ما جهت تطبیق دادن موتور بازی‌سازی با خواسته‌هایمان کمک کنند – این یک مزیت فوق‌العاده برای پروژه بود.

بازی EA Sports WRC که طی روزهای اخیر از تبلیغات و تریلرهای متعددی نیز بهره می‌برد، در تاریخ ۱۲ آبان (۳ نوامبر) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس، پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی (PC) در دسترس قرار خواهد گرفت.

همچنین مطالعه کنید
"مارول 1943: ظهور هایدار" رسماً معرفی شد؛ انتشار سال 2025! [تریلر]

منبع: Gamingbolt

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>