هیوندای النترا N مجموعهای از بهروزرسانیها را برای مدل 2024 خود دریافت کرده و علاوه بر فاسیای جلوی جدید و بهبودیافته، این سدان اسپرت مقرونبهصرفه با ارتقاهای مکانیکی متعددی برای بهبود هندلینگ خود مواجه شده است. این خودرو با برچسبی قیمتی پایه 34,850 دلاری روانه بازار خواهد شد. برای آشنایی با تغییرات نسخه جدید این خودرو با اِروتِک همراه باشید.
قیمت هیوندای النترا N مدل 2024 (2024 Hyundai Elantra N)، افزایشی تنها 835 دلاری را نسبت به نسخه سال قبل خود نشان داده و این خودرو را در جایگاهی قابل قبول در بازار رقابتی خودرهای مقرونبهصرفه قرار میدهد. النترا N اکنون تنها کمی گرانتر از رقبای مستقیم خود مانند فولکس واگن گلف GTI و سوبارو WRX است با این حال خودروهایی مانند تویوتا GR کرولا و هوندا سیویک تایپ R را از نظر قیمتی شکست میدهد.
خودرو | قیمت |
هوندا سیویک Si | 30,195 دلار |
فولکس واگن گلف GTI | 33,190 دلار |
سوبارو WRX | 33,855 دلار |
هیوندای النترا N مدل 2024 | 34,850 دلار |
تویوتا GR کرولا | 37,595 دلار |
هوندا سیویک تایپ R | 45,890 دلار |
مانند همیشه، النترا N ارزش زیادی برای هزینه انجامشده قائل است و فقط با 835 دلار اضافی، بهروزرسانیهای زیادی را برای خریداران خود به ارمغان میآورد.
بزرگترین تغییر در نسخه 2024، درست در جلوی خودرو اتفاق میافتد. النترا N، طراحی جدید سپر و چراغهای جدید جلو را دریافت کرده که به نظر میرسد نسبت به مدل قبلی بسیار بهبودیافته است. فاسیای جلو نیز اکنون هوا را بهطور مؤثرتری به رادیاتور و سیستم ترمز هدایت میکند تا بخش خنککنندگی را بهبود بخشیده و عملکرد ترمز را در بالاترین حد خود حفظ کند. همچنین لازم به ذکر است که محافظ حرارتی برای خطوط ترمز برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد مایع نیز وجود دارد.
هیوندای خودروی النترا N جدید خود را با سیستم فرمان با تلورانسهای بهتر و اتصال سراسری جدید برای افزایش دقت و حساسیت به دستورات، بهروز کرده است. همچنین نسخه 2024 از پایههای موتور جدیدی برای کاهش لرزش بهره میبرد. در پایینتر نیز بوشهای یورتان را برای نقاط نصب تعلیق عقب خواهیم دید. دمپرهای قابل تنظیم، سیستم فرمان و سیستم کنترل پایداری هم برای جبران تغییرات احتمالی مجدداً تنظیم شدهاند.
البته شاید بزرگترین تغییر در احساس جدید بودن خودرو را نتوان از هیچ یک از این بهروزرسانیهای ذکرشده دریافت کرد. با این حال با نگاه به چرخهای آلیاژی آهنگریشده 19 اینچی، میتوان حس تازگی این خودرو نسبت به نسخه 2023 را کاملاً درک کرد. این چرخها بهطور استاندارد در تایرهای تابستانی میشلین پایلوت اسپورت 4S با فشارهای بیشتر در اطراف برای تحمل بارهای بالاتر در محور جلو، پیچیده شدهاند.
هیوندای النترا N 2024 در بخش موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار خطی خود هیچ پیشرفتی دریافت نکرده است. مانند قبل، این موتور 276 اسب بخار قدرت و 289 پوند فوت گشتاور دارد که برای این رده قیمتی بسیار مناسب است. یک گیربکس شش سرعته دستی استاندارد نیز در خودرو باقی میماند، اگرچه میتوانید یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه را با قیمت 1500 دلار انتخاب کرد.
منبع: Motor1