Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پلت‌فرم اسمارت تینگز سامسونگ روی خودروهای الکتریکی کیا و هیوندای فعال می‌شود!

پلت‌فرم اسمارت تینگز سامسونگ بر روی خودروهای الکتریکی کیا و هیوندای فعال می‌شود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بدون شک می‌توان از پلت‌فرم اسمارت تینگز (SmartThings) سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های دستگاه‌ها و اشیاء متصل به یک‌دیگر یاد کرد. به تازگی نیز شرکت اسمارت‌تینگز از همکاری خود با دو کمپانی خودروسازی کیا و هیوندای برای اتصال و ادغام پلت‌فرم خود با خودروهای الکتریکی این دو کمپانی از طریق سرویس‌های اتصال “خودرو به منزل/Car-To-Home” و “منزل به خودرو/Home-To-Car” خبر داد.

به صورت خلاصه، از این پس، کاربران خودروهای الکتریکی دو کمپانی کیا و هیوندای قادرند لوازم خانگی و دستگاه‌های متصل به پلت‌فرم اسمارت تینگز را از طریق سیستم اطلاعات-سرگرمی خودرو خود کنترل نمایند.

در روندی معکوس، امکان کنترل خودرو از طریق دستگاه‌هایی که از طریق پلت‌فرم اسمارت تینگز به آن متصل هستند و در منزل قرار دارند، نیز برای کاربران فراهم شده است. علاوه بر این، پلت‌فرم SmartThings قابلیت “نظارت و مدیریت” بر فرآیند شارژ خودرو الکتریکی از طریق دستگاه‌های متصل به خود را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

یکی از قابلیت‌های جذاب و جدید این پلت‌فرم، قابلیت تعیین روال (روتین/Routine) برای انجام کارهای تکراری است. به عنوان مثال پس از فعال‌سازی روال “صبح بخیر/Good Morning” (در ساعات مشخص شده توسط کاربر) درخواست‌های از پیش تعیین شده وی مانند “باز کردن پرده‌ها، روشن کردن چراغ‌های آشپزخانه و ..” توسط اشیاء هوشمند متصل به این پلت‌فرم، به اجراء گذاشته خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید
لامبورگینی قصد دارد دیوانه‌وار به سوی تولید خودروهای برقی حرکت کند!

این در حالی است که روال “رسیدن به منزل/Arriving Home” در شرایطی که کاربر به منزل خود نزدیک شود، قادر است سیستم تهویه هوا و گرمایش-سرمایش منزل را روشن و سایر دستورات کاربر را بر روی اشیاء هوشمند منزل وی (متصل به این پلت‌فرم) اعمال نماید.

در ماه نوامبر کمپانی سامسونگ از ادغام پلت‌فرم اسمارت تینگز با شبکه شارژ ای وی لوپ (EvLoop) خبر داد. همکاری اخیر این کمپانی با دو کمپانی بزرگ خودروسازی کیا و هیوندای به منزله گامی مثبت در راستای رفع نیازهای مالکان خودروهای الکتریکی و گوشی‌های هوشمند سامسونگ تلقی می‌شود.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>