جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
مازراتی کواتروپورته 2024

رقیب جدید تسلا مدل S و پورشه تایکان مشخص شد؛ مازراتی کواتروپورته 2024

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به نظر می رسد مازراتی کواتروپورته (Maserati Quattroporte ) 2024، کاملاً با مدل فعلی فاصله خواهد داشت و حتی استایل این خودرو بیشتر شبیه به مازراتی گرن توریسمو (GranTurismo) فعلی خواهد بود. اما آنچه که مشخص است کواتروپورته به طور همزمان جایگزین دو خودروی کمپانی مازراتی می شود.

کواتروپورته جدید به معنای پایان سدان مازراتی با موتور احتراقی است و مدل 2024 به طور انحصاری فقط به عنوان خودروی الکتریکی در دسترس خواهد بود. در عین حال، کواتروپورته جدید نه تنها جایگزین مدل قبلی، بلکه جایگزین برادر کوچکتر خود، یعنی گیبلی (Ghibli) نیز خواهد شد.

مازراتی کواتروپورته 2024

مازراتی تصمیم گرفته است که کواتروپورته آینده را کمی کوچکتر از مدل فعلی کند و در عین حال، بار گیبلی را نیز به دوش بکشد. کواتروپورته 2024 تمام برقی، جایگزین این دو مدل خواهد شد و در بخش اندازه، درست بین این دو خودرو قرار می‌گیرد.

در حالی که کواتروپورته جدید، پس از گرن توریسمو (GranTurismo Folgore) و گریسال (Grecale Folgore)، سومین خودروی الکتریکی مازراتی است، اما این سدان جدید، اولین خودرویی خواهد بود که تنها با پیشرانه الکتریکی عرضه می‌شود. مازراتی این حرکت جسورانه را انجام داده تا به اولین سازنده سوپراسپرت ایتالیایی تبدیل شود که فقط یک نسخه الکتریکی از خودروی خود را ارائه می دهد. این شرکت یک برنامه بلندپروازانه برای فروش فقط خودروهای الکتریکی تا سال 2030 دارد و کواتروپورته جدید نشانه چیزهایی است که در راه است.

مازراتی کواتروپورته 2024

مازراتی بخشی از گروه استلانتیس (Stellantis) است و به همین دلیل به طیف وسیعی از قطعات خودروهای الکتریکی (EV) دسترسی دارد. این خودرو بر اساس پلتفرم STLA Medium ساخته خواهد شد و با طول کمتر از 5.2 متر و بیش از 4.9 متر، به عنوان رقیب تسلا مدل S و پورشه تایکان شناخته خواهد شد. این خودرو دارای یک پیشرانه جدید با بیش از 1000 اسب بخار قدرت است که برای همگام شدن با رقبا کفایت می کند.

پلتفرم STLA و ابعاد آن نشان می‌دهد که کواتروپورته جدید شباهت‌های زیادی با آلفارومئو جولیا آینده خواهد داشت. جولیا تمام برقی نیز در سال 2024 عرضه می شود و نسخه Quadrifoglio آن حدود 1000 اسب بخار قدرت دارد.

با توجه به اینکه گرن توریسمو (GranTurismo Folgore) با قیمت بیش از 215000 دلاری، در صدر خانواده مازراتی قرار دارد، کواتروپورته جدید برای رقابت، در بخش پایین‌تر قیمت‌گذاری خواهد شد. این خودرو احتمالاً با برچسب قیمتی 150000 دلاری روانه بازار می شود.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *