Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

جنرال موتورز فناوری صفحه نمایش لمسی خود تمیز شونده را ثبت کرد

جنرال موتورز فناوری صفحه نمایش لمسی خود تمیز شونده را ثبت کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

دنیایی را تصور کنید که در آن صفحه نمایش لمسی کثیف، چرب و پوشیده از اثر انگشت خودروی شما می تواند به طور خودکار خود را تمیز کند. به نظر می رسد این موضوع قرار است رنگ واقعیت به خود بگیرد! جنرال موتورز به تازگی حق اختراع یک فناوری جدید نمایشگر خود تمیز شونده را ثبت کرده است که دقیقاً می تواند همین کار را انجام دهد.

نمایشگرهای لمسی بخش رو به رشدی از زندگی روزمره هستند. نه فقط در گوشی ها و تبلت های ما، بلکه در لپ‌تاپ‌ها، یخچال‌ها، اتومبیل‌ها و موارد دیگر نیز آن‌ها روبه‌روز گسترش می یابند. این روزها، وسایل نقلیه بیشتری با صفحه نمایش های لمسی غول پیکر که جایگزین دکمه های فیزیکی شده‌اند، وارد بازار می شوند. اما در نهایت، همه چیز تبدیل به یک صفحه نمایش پر از گرد و غبار می‌شود که با اثر انگشت نیز پوشانده شده است!

این پتنت که توسط AutoEvolution شناسایی شده است، یک “سیستم خود تمیز شونده” برای نمایشگرهایی است که از دیودهای ساطع نور استفاده کرده و نور بنفش نامرئی ساطع می‌کنند. این ایده بسیار فنی و جذاب است، اما در اصل یک صفحه نمایش معمولی با برخی عناصر اضافی برای تمیز کردن خودبه‌خودی است.

جنرال موتورز فناوری صفحه نمایش لمسی خود تمیز شونده را ثبت کرد

اکثر صفحه نمایش های LED دارای پیکسل های رنگی قرمز، سبز و آبی (RGB) هستند که هر چیزی را که ما می بینیم نمایش می دهند. با این حال، سیستم جدید جنرال موتورز از چهارمین پیکسل نامرئی “فرابنفش” استفاده می کند. این کمپانی صفحه‌نمایش‌ها را با یک لایه فوتوکاتالیست شفاف تجهیز کرده که در آن پیکسل‌های بنفش را جذب، با آن‌ها تعامل و یک واکنش شیمیایی با آنها ایجاد می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
مرسدس بنز کانسپت CLA کلاس با فناوری EQXX رونمایی شد

این واکنش شیمیایی چندین کار متفاوت انجام می دهد، از جمله اضافه کردن مقداری رطوبت، سپس خشک کردن سطح صفحه نمایش و تمیز کردن آن از خاک، گرد و غبار، اثر انگشت، گریس و موارد دیگر. اگر این فناوری برای شما آشنا به نظر می رسد، باید یادآوری کنیم که فناوری مشابهی برای پنل های خورشیدی خود تمیز شونده نیز در دسترس است.

داشتن صفحه نمایشی که همیشه تمیز، استریل شده و آماده استفاده باشد در خودروها بسیار عالی به نظر می رسد، اما شاید چیزی که واقعاً نیاز داریم، استفاده از این فناوری در لپ تاپ و گوشی باشد. در حالیکه این تکنولوژی در حال حاضر فقط یک حق ثبت اختراع است، اما شاید در نهایت بتوانیم با ماشین‌های خودرانی رانندگی کنیم که خود را نیز تمیز می‌کنند!

منبع: Reviewgeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>