Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

خودروی F22 دانکروورت معرفی شد؛ یک خودروی آنالوگ در عصر دیجیتال!

خودروی F22 دانکروورت معرفی شد؛ یک خودروی قدرتمند آنالوگ در عصر دیجیتال!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

جدیدترین خودروی خودروسازی دانکروورت (Donkervoort) معرفی شد. این خودرو، F22 نام دارد، اما نام آن از نسل پنجم جنگنده رادارگریز F22 گرفته نشده است. این نام در واقع به نام فیلیپا (Filippa)، دختر اول مدیرعامل این کمپانی یعنی دنیس دانکروورت، که در تاریخ 22 می 2022 متولد شد، نامگذاری شده است.

خودروی F22 دانکروورت معرفی شد؛ یک خودروی آنالوگ در عصر دیجیتال!

F22 با نسبت قدرت به وزن 666 اسب بخار در هر تن متریک، توانسته است عنوان سوپراسپرت را کسب کند. این خودرو بهتر از یک بوگاتی ویرون بوده و از یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژ پنج‌خطی آئودی بهره می‌برد که می‌تواند 492 اسب بخار (367 کیلووات) قدرت تولید کند. این نیرو به روش قدیمی فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، یعنی یک گیربکس پنج سرعته دستی که به دیفرانسیل لغزش محدود Torsen متصل شده است. در دستان یک راننده ماهر، F22 می‌تواند در 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز 290 کیلومتر در ساعت است.

خودروی F22 دانکروورت معرفی شد؛ یک خودروی آنالوگ در عصر دیجیتال!

موتور فوق تنها دلیل نسبت چشمگیر قدرت به وزن نیست. حداقل نگه داشتن جرم برای دانکروورت برای توسعه F22 حیاتی بود و نتیجه یک خودروی دو سرنشینه قانونی جاده‌ای با وزن 750 کیلوگرم است. بدنه نازک فولادی این خودرو با ترکیب با فیبر کربن توانسته است استحکامی دو برابری نسبت به D8 GTO را برای این محصول ایجاد کند. این ترکیب، همچنین فرمان و هندلینگ را بهتر کرده و به لاستیک‌های پهن Nankang (18 اینچی در جلو، 19 اینچی در عقب) اجازه می‌دهد تا با اطمینان بیشتری خودرو را به زمین بچسبانند.

خودروی F22 دانکروورت معرفی شد؛ یک خودروی آنالوگ در عصر دیجیتال!

هنگامی که زمان توقف فرا می‌رسد، ترمزهای فولادی با کالیپرهای 4 پیستونی مسئول کاهش سرعت خودرو هستند. اما برای کار با پدال آماده بود، زیرا ترمزهای F22 از کمک قدرتی برخوردار نیستند. البته برای این موضوع، کمک سروو (servo) برای فرمان رک و پینیون این خودرو آپشنی جداگانه محسوب می‌شود که می‌توان آن را خریداری کرد. به این ترتیب، هیچ نوع سیستم کنترل پایداری برای این خودرو وجود ندارد، اما تنظیمات کنترل کشش قابل تنظیم در این دستگاه استفاده شده است. سیستم تعلیق مستقل F22 نیز دارای یک سیستم هیدرولیک اختیاری برای بالا بردن 35 میلی‌متری خودرو برای پاک کردن سرعت‌گیرها است، اما غیر از این سیستم هیدرولیک دیجیتالی، این یک خودروی آنالوگ در عصر دیجیتال است!

همچنین مطالعه کنید
چرا خودرور الکتریکی تسلا (سایبرتراک) هر روز زشت‌تر می‌شود؟!

خودروی F22 دانکروورت معرفی شد؛ یک خودروی آنالوگ در عصر دیجیتال!

این مورد حتی برای فضای داخلی نیز صادق است، جایی که یک سیستم اطلاعات سرگرمی یکپارچه آیپد اختیاری (به‌صورت آپشن) برای آن وجود دارد. در اصل خودرو دارای یک کیلومترشمار دیجیتال کوچک برای ابزار دقیق و فقط چند دکمه در اطراف شیفتر برای مدیریت سیستم‌های مختلف است. پنل‌های سقف فیبر کربنی آن نیز به‌صورت دستی باز شده و در پشت خودرو جای می‌گیرند. صندلی‌های Recaro این خودرور دارای مهارهای شش نقطه‌ای هستند که برای استفاده در جاده و پیست تأیید شده‌اند. درهای خودرو نیز به‌صورت پروانه‌ای باز می‌شوند.

خودروی F22 دانکروورت معرفی شد؛ یک خودروی آنالوگ در عصر دیجیتال!

قیمت اولیه F22 در اروپا، 245000 یورو بوده و لیست جامعی از گزینه‌ها (آپشن‌ها) برای آن وجود دارد که به‌راحتی می‌تواند 100000 یورو دیگر به قیمت کل اضافه کند. مطمئناً این یک خودروی دو سرنشینه ارزان‌قیمت است، در مجموع تعداد 75 نسخه از این خودرو تولید خواهد شد و در بازارهای مختلف از اوایل سال 2023 میلادی در سراسر جهان در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع: Motor1

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>