خودروی شیائومی SU7 Max در جادههای چین در حال حرکت است، اما افرادی که خارج از این کشور زندگی میکنند فعلا از تجربه رانندگی با آن محروماند. با این حال اکنون خبرنگار Arenaev برای بازدید از این خودرو به چین سفر کرده و گزارشی جالب را از آن منتشر کرده است. برای آشنایی بهتر با این محصول الکتریکی جدید شیائومی، پایگاه خبری اِروتِک این گزارش را ترجمه و در اختیار علاقهمندان قرار داده است.
متن گزارش خبرنگار Arenaev از رانندگی و نمای داخلی خودروی SU7 Max شیائومی!
خوشبختانه، ما موفق شدیم زمانی را با خودروی SU7 Max بگذرانیم و داخل آن را بازدید و سیستم دو موتوره باشکوه آن را تجربه کنیم. شیائومی SU7 در تریم Max با پیکربندی چهار چرخ متحرک 495 کیلوواتی همراه یک باتری 101 کیلووات ساعتی برای بررسی در اختیار ما قرار گرفت.
از آنجا که قرار ملاقات ما در خود کارخانه شیائومی چین بود، توانستیم نسخههای رنگی مختلفی از SU7 را ببینیم، از جمله رنگ زیبای بنفش درخشان آن که دقیقاً همانطور که شیائومی در وبسایت خود میگوید “رمانتیک، رویایی و ملایم” است!
صندلیهای چرمی و استفاده از پارچه آلکانترا برای تزیین درها و داشبورد با پنلهای خودرو همخوانی دارند، در حالیکه کنسول مرکزی، دستگیرههای در و فرمان با رنگ مشکی طراحی شدهاند.
فضای داخلی SU7 Max به وضوح کیفیت بسیار بالاتری از آنچه که قیمت آن پیشنهاد میدهد، دارد. صندلیهای چرمی دارای تزیینات با دوخت زیبا و سطوح حفرهدار هستند که در یک خودرو دو برابر گرانتر از این نیز جایی نداشتند!
در اجزای ظاهری این خودرو از پلاستیک استفاده زیادی نشده است، حتی دستگیرههای درها هم با چرم دوخته شدهاند.
شیائومی در ساخت SU7 خیلی دقیق عمل کرده است. حتی دیگر یک دستگیره معمولی برای باز کردن در وجود ندارد، به جای آن شما اکنون یک دکمه در اختیار دارید. این کاری هوشمندانه است، هرچند ممکن است در بلندمدت مشکلاتی ایجاد کند. برای ارزیابی بیشتر، باید زمان بیشتری را با خودرو بگذرانیم.
اکنون که درباره دکمهها صحبت میکنیم، خوب است بگوییم که ما عاشق دکمههای کابین SU7 شیائومی هستیم، همه آنها کیفیت بالایی داشتند. علاوه بر این، یک دکمه برای تقریباً هر عملکردی که به آن فکر میکنید وجود دارد و دیگر نیازی به جستجوی منوهای پیچیده لمسی برای تنظیم کنترل موارد مختلف نیست.
SU7 Max چند دکمه جالب زیر دکمه نیز Start/Stop دارد، شما میتوانید خودرو را از طریق سیستم تعلیق هوا پایین یا بالا ببرید. یک ویژگی جذاب دیگر، وجود یک دکمه برای باز کردن یا جمع کردن اسپویلر (بالهای که معمولا در انتهای خودرو قرار دارد) بود که به عنوان یک قطعه فعال آئرودینامیکی، زاویه حمله آن به طور خودکار بسته به سرعت شما تنظیم میشود!
شیائومی SU7 در داخل، هم در جلو و هم در عقب بسیار جادار و راحت است. سقف شیشهای احساس فضایی بازتر را ایجاد میکند. ما نمیتوانیم درباره تجربه رانندگی صحبت کنیم، زیرا فقط پشت فرمان یک SU7 ثابت نشستیم (متاسفانه)!
نگهدارنده گوشی که توسط خود شرکت شیائومی ساخته شده در سمت چپ فرمان قرار داشت و به اندازهای محکم بود که حتی وزن بزرگترین گوشیها را هم تحمل میکرد.
این خودرو فضای بار مورد نیاز شما را نیز تامین میکند. صندوق جلویی (فرانک) بسیار بزرگ است، در حالی که صندوق عقب یک فضای بزرگ در زیر سطح اصلی دارد.
ما توانستیم نگاهی به SU7 و زیرساختهای آن بیاندازیم. همچنین توانستیم کارخانه شیائومی را ببینیم (متأسفانه عکاسی مجاز نبود، بنابراین باید به حرف ما اعتماد کنید) و بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم. تقریباً همه چیز به صورت خودکار است، بهطور مثال رباتهایی که قطعات را بین خطوط مونتاژ حمل میکنند! در کارخانه بیش از 50 نفر حضور نداشتند. یکی از نمایندگان گفت که کارخانه خودروی برقی شیائومی با کارایی بیشتری نسبت به کارخانه تسلا در شنژن کار میکند، اما ما نمیخواهیم طرف کسی را بگیریم!
ما همچنین توانستیم خودرو را در اطراف پیست آزمایشی شیائومی امتحان کنیم. شما نمیتوانید سرعت را در یک ویدیو احساس کنید اما به ما اعتماد کنید که شتاب به قدری قوی بود که شوکه شدیم. SU7 Max یک موشک واقعی است!
داخل کابین این خودرو نیز ساکت و آرام است، حتی در سرعتهای بالاتر، شما تقریباً هیچ صدایی نمیشنوید، اگرچه بدون شک کیفیت عالی آسفالت ممکن است کمی کمک کرده باشد.
منبع: ArenaEV