جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

توربیلون معرفی شد؛ هیولای 1,800 اسب بخاری بوگاتی!

توربیلون معرفی شد؛ هیولای 1,800 اسب بخاری بوگاتی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بیست سال پیش، بوگاتی ویرون (Veyron) متولد شد و دوازده سال بعد، شیرون (Chiron)! و اکنون نوبت توربیلون (Tourbillon) است که عصر جدید بوگاتی را با الهام از ساعت‌های سوئیسی آغاز کند. اما توربیلون دقیقاً چیست؟! یک ابرخودروی هیبریدی و لوکس با سرعت 446 کیلومتر در ساعت و قدرت 1,800 اسب بخار که با یک موتور تنفس طبیعی V16 و سه موتور الکتریکی همراه شده است.

توربیلون معرفی شد؛ هیولای 1,800 اسب بخاری بوگاتی!

با قیمت 4 میلیون دلار آمریکا! می‌توان صاحب این شاهکار بی‌‌انتها شد که با دقتی که از یک ساعت سوئیسی صدساله انتظار می‌رود، ساخته شده است. مجموعه نشانگرهای ثابت و کاملاً آنالوگ آن که در بخش مرکزی فرمان قرار دارد شامل بیش از 600 قطعه جداگانه از تیتانیوم، آلومینیوم، شیشه کریستالی، یاقوت و یاقوت کبود است که شکوه برگوئه (Breguet، شرکت سوئیسی سازنده‌ی ساعت‌های لوکس) را یادآوری می‌کنند.

توربیلون معرفی شد؛ هیولای 1,800 اسب بخاری بوگاتی!

برای جلوگیری از اختلال در فضای داخلی خودروی سفارشی توربیلون، در مرکز کنسول یک صفحه‌نمایش با وضوح بالا پنهان شده است که می‌تواند در حالت عمودی یا افقی بر اساس خواست شما داده‌های خودرو یا دوربین عقب را نشان دهد.

کریستف پیوچون، رئیس بوگاتی، گفت:

“اگر در نگاه اول، بدنه این خود شما را به یاد تیتانیوم می‌اندازد، پس باید گفت که اشتباه ندیده‌اید، چراکه این همان تیتانیوم است. با نگاه به هر یک از ساخته‌های اتوره بوگاتی (موسس بوگاتی) مشخص است که هر قطعه، (حتی آنهایی که پنهان هستند)، یک اثر هنری است و قصد ما با توربیلون نیز همین بوده است.”

بوگاتی توربیلون؛ کمالی فرای مرزهای زمان با قدرت 1,800 اسب بخار!

از صرف هیچ هزینه‌ای در توربیلون، که به معنی “گردباد” است، دریغ نشده است. دلیل نامگذاری آن هیچ ارتباطی با باد ندارد! اما توربیلون چیست؟ در حقیقت توربیلون یک دستگاه ضد جاذبه درون ساعت‌های مکانیکی بسیار گران‌قیمت است که دقت زمان‌سنجی را با چرخش و تیک‌تاک کردن بهبود می‌بخشد. این نماد، نشان از بالاترین درجه مهارت و کیفیت در ساعت‌سازی است. تنها تعداد اندکی از تولیدکنندگان ساعت قادر به ساخت این نوع ساعت‌های پیچیده و گران‌قیمت هستند.

بوگاتی مدت‌هاست که این سطح از مهارت را به خودروهای خود اعمال کرده است.

اتوره بوگاتی یک بار گفت:

“هیچ چیز بیش از حد زیبا نیست!”

میت ریماک، مدیرعامل بوگاتی‌ نیز این کلمات را در مورد توسعه توربیلون بر زبان رانده بود:

هدف این بود که توربیلون “… نه تنها برای حال، یا حتی برای آینده، بلکه برای ابدیت (pour l’éternité) باشد.”

توربیلون معرفی شد؛ هیولای 1,800 اسب بخاری بوگاتی!

از زمانی که گروه ریماک، بوگاتی را از فولکس‌واگن خرید، با توجه به تاریخچه ریماک در ساخت خودروهای الکتریکی، بسیاری تصور کردند که یک نسخه الکتریکی از بوگاتی در راه است. در دو ماجراجویی قبلی ابرخودروهای بوگاتی، ترکیب W16 با چهار موتور توربو، قلب تپنده‌ای بود که ویرون و شیرون را به سرعت‌های هرگز دیده‌نشده در خودروهای تولیدی رساند. بوگاتی قبل از اینکه سخت‌ترین مسیر را انتخاب کند و یک سیستم هیبریدی و شاسی کاملاً جدید را از ابتدا توسعه دهد، به فکر بازمهندسی W16 یا حتی کاملاً الکتریکی کردن آن بود.

توربیلون معرفی شد؛ هیولای 1,800 اسب بخاری بوگاتی!

اما درنهایت توربیلون به‌جای موتور توربو‌شده W16 سنتی به یک موتور کاملاً جدید V16 با حجم 8.3 لیتر و 1,000 اسب بخار (745 کیلووات) منحرف شد. این موتور با دو موتور الکتریکی در جلو و یک موتور الکتریکی در عقب جفت شده است که مجموعاً 800 اسب بخار (596 کیلووات) نیرو تولید می‌کنند. موتورهای الکتریکی توسط یک بسته باتری 25 کیلووات‌ساعتی، خنک‌شونده با روغن و ولتاژ 800 ولت، تغذیه می‌شوند. در حالت کاملاً الکتریکی، توربیلون دارای برد 37 مایل (60 کیلومتری) است.

تمام این فناوری و مهندسی فوق‌العاده که عمدتاً از مواد مرکب ساخته شده است، توربیلون را حتی با وجود وزن 252 کیلوگرمی موتور V16، سبک‌تر از شیرون ساخته است.

بوگاتی توربیلون؛ کمالی فرای مرزهای زمان با قدرت 1,800 اسب بخار!

میت ریماک در بیانیه مطبوعاتی بوگاتی گفت:

“بله، دیوانه‌وار است که یک موتور جدید V16 بسازیم، آن را با یک بسته باتری جدید و موتورهای الکتریکی ترکیب کنیم و یک مجموعه نشانگر ساخته‌شده با کمک سازنده ساعت سوئیسی و سیستم تعلیق چاپ سه‌بعدی و یک کنسول مرکزی شیشه کریستالی داشته باشیم. اما این همان چیزی است که اتوره انجام می‌داد و این همان چیزی است که یک بوگاتی را بی‌نظیر و بی‌‌انتها می‌کند.”

توربیلون معرفی شد؛ هیولای 1,800 اسب بخاری بوگاتی!

بوگاتی اکنون در مرحله آزمایش است و نمونه‌های اولیه آن در جاده‌ها هستند و تحویل به مشتریان برای سال 2026 برنامه‌ریزی شده است. قسمت بزرگی از این 250 خودروی چهار میلیون دلاری که به صورت دستی ساخته خواهند شد، از هم‌اکنون فروخته شده‌اند.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *