جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

همین که دوربین گوشی خود را باز کنید و از اطراف خود یک عکس بگیرید، تولید محتوا کرده‌اید و می‌توانید آن را در پیج اینستاگرام خود قرار دهید. اما آیا این عکس نرخ تعامل بالایی خواهد داشت؟ شانس بازخورد آن چقدر است؟ وقتی می‌توان گفت برای اینستاگرام تولید محتوا انجام داده‌اید که در کار خود حرفه‌ای عمل کنید و از قبل برای آن استراتژی داشته باشید. پس هیچ‌گاه بدون برنامه در پیج خود محتوا قرار ندهید. در اینجا ما قصد داریم شما را با نکاتی برای تولید محتوا در اینستاگرام آشنا کنیم.

تجزیه تحلیل محتوا قبل از انتشار

ادمین‌های حرفه‌ای برای مدیریت پیج اینستاگرام از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند و تقویم محتوایی دارند. به طوری که می‌دانند در هفته آینده روز دوشنبه و در بیست و سوم ماه بعد قرار است چه محتوایی در پیج خود منتشر کنند. پس شما هم اگر می‌خواهید پیج خود را به شکل حرفه‌ای مدیریت کنید، باید تقویم محتوایی بسازید و برای تولید محتوا استراتژی داشته باشید.

حالا باید در زمان ایجاد استراتژی، محتوای خود را براساس یکی از موارد زیر تجزیه و تحلیل کنید:

کلیک لینک بیو اینستاگرام

اگر شخصی از پروفایل دیدن کند، به این معناست که یک کلیک اضافه روی لینک بیوگرافی پیج هم داشته است. پس باید مطمئن شوید نمایه خود را درست ایجاد کرده‌اید تا پیج را برای بازدیدکنندگان معرفی کنید. پس می‌توانید لینک سایت یا وبلاگ خود یا دیگران را در این قسمت قرار دهید.

برای اطلاع از تعداد کلیک‌ها روی لینک بیو، به Insights -> Accounts Reached بروید. با بررسی این قسمت متوجه می‌شوید کاربران چه موضوعاتی را در سایت دنبال می‌کنند.

نوع محتوا

قسمت فید، استوری‌ها، Liveها، IGTV و …. باید در اینستاگرام بررسی شود. شما برای تولید محتوا باید بدانید قرار است در کدام یک از این قسمت‌ها محتوا را منتشر کنید. به هر حال محتوای استوری با IGTV متفاوت است و بنابراین به منظور افزایش تعداد بازدیدها باید به نوع کاربرد محتوا توجه کنید.

تعداد ذخیره‌ها و اشتراک گذاری‌ها

داده‌ها و اطلاعات مربوط به هر پست در قسمت آنالتیکس اینستاگرام منتشر می‌شود که باید از این اطلاعات بررسی بررسی عملکرد محتوا استفاده کنید. پس باید از خود بپرسید چه نوع محتواهایی بیشتر ذخیره می‌شود؟ شاید نکات، ترفندها، محتوای آموزشی، پشت صحنه یک پست و … باعث افزایش تعداد ذخیره و اشتراک‌گذاری محتوا شده است.

وقتی بدانید چه نوع محتوایی بیشترین طرفدار را دارد، متناسب با همین موضوع اقدام به تولید محتواهای دیگری می‌کنید.

چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست

مخاطب شما کیست و در چه زمانی آنلاین می‌شود؟ پاسخ دادن به این سوال به معنای پیدا کردن بهترین زمان برای انتشار پست اینستاگرام است. حتی اگر در تولید محتوا ویدیوئی اینستاگرام حرفه‌ای عمل کرده‌ باشید، تا زمانی که بهترین زمان ارسال پست و استوری را بلد نباشید، نمی‌توان انتظار زیادی از افزایش نرخ تعامل آن داشته باشید.

به طور کلی بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، در صبح از 9 تا 11، عصر از ساعت 14 تا 16 و در شب‌ها از 21 تا 23 شب است. اما این قاعده کلی است و شاید در مورد پیج شما زمان کمی متفاوت باشد. برای تجزیه و تحلیل بهترین زمان انتشار محتوا، چهار راه وجود دارد:

  • منطقه زمانی خود را شناسایی کنید و از طریق برنامه‌های آنالیز مثل اینستاگرام آنالتیکس، بررسی کنید چه زمانی فالوورها آنلاین می‌شوند.
  • زمان‌های مختلف را برای ارسال پست آزمایش و میزان پیشرفت و نرخ تعامل در هر زمان را یادداشت کنید.
  • به سراغ پیج رقبا بروید که در چه زمانی پست منتشر می‌کنند.
  • رفتار فالوورهای پیج‌های مرتبط با کسب و کار خود را بررسی کنید.

استفاده از برنامه‌های گرافیکی برای محتوا

یکی دیگر از راه‌هایی که باید محتواهای ناب و منحصر به فرد تولید کنید، استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی است. قرار نیست همیشه یک دوربین و چند فرد در مقابل آن وجود داشته باشد تا ویدئو بسازید. بلکه تولید محتوا گرافیکی اینستاگرام یکی از راه‌هایی است که از طریق آن می‌توانید در این شبکه اجتماعی مخاطب جذب کنید.

کانوا و فتوشاپ دو برنامه‌ای که از آن‌ها می‌توانید برای تولید محتوای گرافیکی استفاده کنید. این نوع محتوا را می‌توانید برای استوری، قالب پست، ایجاد پست‌های سریالی، پست‌های تکی و کاور ویدئو  استفاده کنید. ضمن اینکه محتواهای شما می‌تواند در قالب Gif، تصویر jpg، موشن گرافی، اینفوگرافی و ….. باشد. نوع قالب محتوا توسط موضوع آن تعیین می‌شود که باید درک آن برای مخاطب ساده باشد. برای مثال در محتواهایی که با آمار و ارقام همراه است، اینفوگرافی می‌تواند به شکل ساده‌تری پیام را انتقال دهد.

تولید پادکست برای اینستاگرام

یکی دیگر از راه‌های تولید محتوا برای اینستاگرام، ساخت محتواهای صوتی است که می‌تواند یک فایل انگیزشی، یک موزیک و یا یک داستان و روایت باشد. کاربران به شنیدن صدا هم علاقه زیادی دارند و می‌توانید فایل‌های صوتی را در قالب یک ویدئو در قسمت IGTV قرار دهید تا کاربران برای شنیدن پادکست مجبور به ورق زدن محتوا نباشند و آن را به یکباره دریافت کنند.

یک داستان بنویسید یا از کسانی که استعداد داستان نویسی دارند، کمک بگیرید. سپس روایت خود را با کمک نرم‌افزارهای ویرایش صدا، به پادکست تبدیل کنید و در پیج قرار دهید.

چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

عکاسی با گوشی یا دوربین

اگر در زمینه عکاسی استعداد دارید، کافیست از دوربین گوشی خود کمک بگیرید و به سراغ سوژه‌های مختلف بروید. برای عکاسی می‌توانید از طبیعت شروع کنید و سپس تصاویر را در پیج خود قرار دهید. در اینترنت ژست‌های زیادی برای عکاسی وجود دارد. همچنین در پینترست می‌توانید از سوژه‌های مختلف ایده بگیرید و عکس‌های مختلف را در کنار هم قرار دهید و سپس از آن یک ویدئو تهیه کرده و در پیج خود منتشر کنید.

استفاده از هشتگ‌های مناسب

در کنار تولید محتوا، باید توضیحات را نیز در زیر آن قرار دهید و همزمان از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید. بیشتر افراد زمان استفاده از هشتگ‌ها سردرگم می‌شوند و در نهایت از عبارات نامناسب استفاده می‌کنند. استفاده درست از هشتگ‌ها می‌تواند به دیده شدن بیشتر محتواهای شما و بالا بردن نرخ تعامل کمک زیادی کند. هشتگ‌ها کلمات کلیدی هستند که از آن‌ها می‌توانید برای سازماندهی پست‌های خود در اینستاگرام استفاده کنید تا کاربران از طریق آن‌ها، پست‌ها را پیدا کنند.

قدرت هشتگ زمانی مشخص می‌شود که عبارات مشابه برای تعدادی پست استفاده کنید. وقتی روی یک هشتگ بزنید، تمامی پست‌هایی که با آن هشتگ‌گذاری شده است، نمایش داده می‌شود. نوع هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید، باید به نوعی با ویژگی‌های محصل در پست همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر پست شما در مورد مانتو تابستانی حریر است، باید هشتگ‌های شما شامل #مانتو_تابستانی، #مانتو_حریر، #مانتو_تابستانی_حریر باشد.

انواع مختلفی از هشتگ وجود دارد که در زمان تولید محتوا برای اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید:

  • هشتگ‌های عمومی
  • هشتگ‌های مارک دار
  • هشتگ‌های طاقچه
  • هشتگ‌های مرتبط با جامعه
  • هشتگ‌های مکان

برای اندازه‌گیری میزان محبوبیت هشتگ‌ها می‌توانید از ابزار تحلیلی مانند Social insider استفاده کنید. به طور کلی شما مجازید برای هر پست 30 هشتگ استفاده کنید.

چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

ارزیابی طول کپشن

به یاد داشته باشید که افراد خیلی سریع در فیدهای اینستاگرام اسکرول می‌کنند. بنابراین نباید از کپشن‌های طولانی برای پست‌ها استفاده کنید. بلکه باید پیام خود را در حداکثر 3 خط بنویسید و سپس هشتگ‌ها را در زیر آن قرار دهید.

در پایان

از سال 2022 تولید محتوا در اینستاگرام بیش از گذشته سخت شده است و الگوریتم‌های این شبکه سخت‌گیرتر از گذشته کار می‌کنند. از سوی دیگر رقابت هم زیاد شده است که جذب مخاطب را کمی دشوار می‌کند. اما اگر در تولید محتوا حرفه‌ای عمل کنید، کار شما سخت نخواهد بود.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *