جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
چه زمانی باید از سیستم تلفنی سانترال تحت شبکه استفاده کنیم؟

چه زمانی باید از سیستم تلفنی سانترال تحت شبکه استفاده کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

با پیشرفت هایی که تکنولوژی در دنیای امروزه داشته است، فناوری VoIP یا برقراری ارتباطات در بستر شبکه به اولین انتخاب شرکت ها و سازمان های اداری و تجاری تبدیل شده و به کسب و کار ها در برقراری ارتباط صوتی و تصویری یکپارچه، آسان و با هزینه پایین کمک شایانی نموده است. بهبود سرعت، افزایش پهنای باند و تقویت زیرساخت های اینترنتی در فراگیری سیستم های سانترال تحت شبکه VoIP تاثیر شایانی داشت و باعث جانشینی این نوع از سیستم های ارتباطی با سیستم های پیچیده و پرهزینه قدیمی شد.

سیستم ارتباطی VoIP به دلیل قابلیت های کارآمد خود مانند کاهش هزینه های مصرفی و بسیاری ویژگی های کاربردی دیگر؛ به یکی از سیستم های ارتباطی محبوب بین افراد، کسب و کارها و سازمان ها تبدیل شده است. سانترال تحت شبکه گرنداستریم ، یک جایگزین عالی برای کاربرانی که به دنبال یک سیستم ارتباطی با کیفیت بالا و هزینه های پایین هستند؛ می‌باشد.

در ادامه مطلب به معرفی سیستم ارتباطی VoIP میپردازیم و شما با اطلاع از خصوصیات و قابلیت های آن می‌توانید بفهمید به این سیستم احتیاج دارید یا خیر و در کجا باید از آن استفاده کنید.

VoIP چیست؟

کلمه VoIP خلاصه شده عبارت Voice Over Internet Protocol به معنای برقراری ارتباط در بستر شبکه می‌باشد. این سیستم ارتباطی به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که به جای استفاده از خطوط تلفن سنتی از اینترنت برای برقراری تماس های خود استفاده کنند. فناوری VoIP یک راه حل ارتباطی جدید برای افزایش کارآمدی و بهبود سیستم کسب و کارها می‌باشد. VoIP به کاربر این اجازه را می‌دهد که تماس های خود را مشابه سیستم های ارتباطی سنتی برقرار کند اما قابلیت های دیگری نیز مثل کنفرانس های تصویری، پیغامگیر صوتی و پاسخدهی اتوماتیک به آن اضافه می‌شود. سیستم های ارتباطی تحت شبکه به کسب و کارها این امکان را می‌دهند که ارتباط خود با مشتریان و همکاران را به صورت مداوم مدیریت کنند و بر آن نظارت داشته باشند.

چه زمانی باید از سیستم تلفنی سانترال تحت شبکه استفاده کنیم؟

سیستم ارتباطی VoIP دارای چه قابلیت هایی می‌باشد؟

سیستم ارتباطی VoIP یک انتخاب محبوب در میان سازمان های اداری-تجاری و شرکت های مختلف می‌باشد. این فناوری نیاز کسب وکار ها به سیستم های تلفن ثابت و پر هزینه را از بین می‌برد و هزینه های ارتباطی کلی آنها را کاهش داده و باعث برقراری ارتباطات یکپارچه در سازمان ها می‌شود. ویپ مزایا و قابلیت های متعددی دارد، از جمله هزینه های ارتباطی پایین تا امکان گسترده سازی سیستم ارتباطی. قابلیت هایی از سیستم های ارتباطی VoIP که در ادامه به آنها میپردازیم، دیدگاه خوبی از علل تهیه یک سیستم VoIP برای کسب و کارتان به شما خواهد داد:

هزینه های پایین

استفاده از سیستم ارتباطی VoIP برای کسب و کارها می‌تواند هزینه های کلی و ارتباطی آنها را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. چرا که تمام ارتباطات در این سیستم در بستر اینترنت و از طریق شبکه برقرار می‌شوند. خطوط تلفنی قدیمی به هزینه های نصب، سخت افزارهای گران، نگهداری مداوم و به روز رسانی همیشگی نیاز دارند. در طرف مقابل، برای استفاده از سیستم ارتباطی VoIP نیازی به پرداخت هزینه برای نصب سخت افزار یا دادن تنظیمات به دستگاه وجود ندارد.

علت ارزان تر بودن سیستم ارتباطی VoIP به نسبت خطوط تلفنی قدیمی؛ زیرساخت های کم هزینه تر و اتکا به انتقال داده از طریق اینترنت می‌باشد. تغییر از سیستم تلفنی قدیمی و سنتی به سیستم ارتباطی VoIP می‌تواند میزان هزینه های کسب و کار شما را از 50 تا 70 درصد کاهش دهد.

قابلیت انتقال پذیری

یکی از بزرگترین مزایای سیستم ارتباطی VoIP قابلیت انتقال پذیری آن است. با این قابلیت چندین کاربر می‌توانند به صورت همزمان از یک شماره تلفن روی چندین دستگاه مختلف شامل گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها استفاده کنند. خطوط VoIP به اعضای تیم، مشتریان و سهامداران شرکت کمک می‌کند که به آسانی از طریق گوشی های هوشمند و کامپیوتر های خود در مکان های مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

امنیت بالا

امنیت سیستم ارتباطی دراینترنت یکی از مهم ترین مسائل به خصوص برای کسب و کارها می‌باشد. استفاده از پروتکل های اینترنتی برای برقراری تماس ممکن است نگرانی هایی درباره امنیت اطلاعات کاربران به وجود بیاورد. اما امنیت طلاعات در سیستم های ارتباطی VoIP تضمین شده تر از دیگر سیستم های ارتباطی معمول می‌باشد.

سیستم های ارتباطی VoIP از رمزگذاری برای جلوگیری از شنود مکالمات، احراز هویت و مرحله ای، تشخیص هرزنامه و ویژگی های مسدودسازی برای پیکربندی خود استفاده می‌کنند. ارائه دهندگان خدمات VoIP استانداردهای امنیتی بالا را در تولیدات خود رعایت می‌کنند تا خیال کاربران را از امنیت داده هایشان راحت نمایند.

کیفیت صدای بالا

سیستم های تلفنی VoIP با استفاده از اتصال شبکه پایدار و پهنای باند بالا، کیفیت مکالمه بی نظیری را برای کاربران به وجود می‌آورند و تماس های مبتنی بر سیستم VoIP کنترل کیفی بیشتری را برای آنها فراهم می‌کنند. تا وقتی که کاربر به یک شبکه اینترنتی با ثبات مثل وای فای یا اینترنت خطی دسترسی داشته باشد، در مکالمات تجاری مهم خود به هیچ مشکلی برنخواهد خورد.

ویژگی های نوآورانه VoIP مانند میکروفون های حذف کننده صداهای پس زمینه، فشرده سازی صدای پیشرفته و تنظیم خودکار پهنای باند، کیفیت بالای مکالمه را تضمین می‌کنند.

مقیاس پذیری بالا

به کمک سیستم VoIP کاربران می‌توانند با استفاده از شماره تلفن های مجازی از جمله شماره های رایگان، محلی و بین المللی بدون هیچ محدودیتی به صورت همزمان چندین تماس بگیرند و شماره تلفن خود را با هر تعداد کاربری که می‌خواهند به اشتراک بگذارند. خصوصیات دیگر مانند افزایش ظرفیت ذخیره اطلاعات، کانال های جدید برای برقراری ارتباط و شخصی سازی پیام های خوشامدگویی به گسترش بیشتر کسب و کارها کمک خواهد کرد.

چه زمانی باید از سیستم تلفنی سانترال تحت شبکه استفاده کنیم؟

آیا سیستم ارتباطی VoIP برای کسب و کار شما مناسب است؟

با توجه به افزایش تقاضا برای سیستم های تلفنی قابل اعتماد و مقرون به صرفه، امروزه کسب و کارها در حال ارتقاء سیستم های تلفن خود از سیستم های قدیمی به فناوری VoIP هستند.

وقتی مزایا و معایب VoIP را در نظر می گیریم، می‌بینیم که مزایای آن بیشتر است. تغییر سیستم ارتباطی به سیستم VoIP برای کسب و کارها تصمیم درستی برای پذیرش مدرنیته و در عین حال لذت بردن از راه های ارتباطی مقرون به صرفه و انعطاف پذیر است. علاوه بر این، VoIP دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای است که به شما امکان می‌دهد بدون در نظر گرفتن اینکه کجا هستید، با کارمندان، مشتریان و سهامداران خود ارتباطات یکپارچه ای برقرار کنید.

سیستم VoIP کجا کاربرد دارد؟

تطبیق پذیری و مزایای VoIP آن را به یک سیستم ارتباطی محبوب در بخش های مختلف تبدیل کرده است. تمام مشاغل از کسب و کارهای کوچک گرفته تا سازمان های بزرگ در حال تغییر خطوط تلفنی قدیمی خود به سیستم ارتباطی VoIP هستند.

سیستم VoIP در شرکت های کوچک

زمانی که یک کسب و کار کوچک نیاز به اجاره فضای بزرگتر دارد، جابجایی تمامی تجهیزات می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، VoIP، با ماهیت مبتنی بر شبکه، این جابجایی را آسان تر می‌کند. داشتن سیستم ارتباطی VoIP به این معنی است که می توانید به سرعت انتقال سیستم ارتباطی خود را به مکان جدید بدون به وجود آمدن هیچ مشکل خاصی انجام دهید.

هزینه VoIP به طور کلی کمتر از سیستم‌ های تلفن ثابت سنتی است و به کسب ‌و کارهای کوچک این امکان را می‌دهد که به صورت بهینه از منابع خود استفاده کرده و بودجه کمی را برای سیستم ارتباطی خود کنار بگذارند. مزایای مختلفی در استفاده از سیستم های VoIP برای مشاغل کوچک وجود دارد که آزادی و انعطاف عمل بیشتری را برای آنها فراهم می‌کند و در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می‌شود.

سیستم VoIP در سازمان های بزرگ

VoIP فرآیند آغاز به کار نیروهای جدید را برای سازمان های بزرگ ساده می کند. سازمان ‌های بزرگ معمولاً VoIP را برای ساده‌سازی ارتباطات در چندین بخش، دفاتر یا مکان‌های راه دور استفاده می‌کنند. این سیستم نقش حیاتی در یکپارچه کردن و ساده‌سازی ارتباطات تجاری دارد.

شرکت هایی که نیاز به برقراری تماس های ملی و بین المللی دارند می توانند از مزایای VoIP استفاده های بسیاری بکنند. فناوری VoIP به دلیل خدمات تلفن های نرم افزاری با قابلیت دسترسی در تمام نقاط جهان برای ارتباطات در صنایع مختلف در همه جا گسترش یافته است.

سخن پایانی

اگر دارای کسب و کاری هستید که جنبه ارتباطات آن دارای اهمیت بالایی برای پیشرفت شما می‌باشد و به همین دلیل می‌خواهید یک سیستم ارتباطی با کیفیت بالا و قابلیت های پیشرفته داشته باشید، اینجا جاییست که سیستم های VoIP یا تحت شبکه به کارتان خواهند آمد. با استفاده از این سیستم ها می‌توانید از قابلیت هایی مثل ارسال پیام های صوتی و تصویری، برقراری تماس با مخاطبین دیگر کشورها یا نقاطی که دارای هزینه های بالای ارتباطی هستند، تماس های کنفرانسی، اشتراک فایل، مدیریت و نظارت بر تماس ها و … برخوردار شوید. در هر موقعیتی که هستید با تهیه سیستم های تلفنی تحت شبکه از مجموعه معتبری مانند آی پی سورنا ، بدون شک از جایگاه کنونی خود به جایگاهی بهتر خواهید رسید.

سلب مسئولیت: این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و اِروتِک مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *