جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
سئو سایت چیست و چگونه سایت خود را سئو کنیم

سئو سایت چیست و چگونه سایت خود را سئو کنیم

اشتراک‌گذاری:

در حال حاضر زمانی که می‌خواهید سایتی برای شرکت یا برند خود راه‌اندازی کنید و در سایت خود محتوا بارگذاری کنید، اولین کلمه که ممکن است با آن برخورد کنید سئو سایت است. سئو سایت در واقع به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که می‌تواند امکان دیده شدن سایت شما را افزایش دهد و باعث پیشرفت سایت و برند شما شود. برای اینکه بتوانید از سئو برای سایت خود استفاده کنید در ابتدا باید بدانید سئو چیست.

سئو سایت چیست به زبان ساده

سئو مخفف کلمه بهینه‌سازی سایت است؛ به عبارت ساده‌تر سئو سایت به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که با به‌کار بردن آن در سایت خود می‌توانید بر روی الگوریتم موتور‌های جستجو مانند گوگل تأثیر بگذارید. سئو باعث می‌شود زمانی که فردی موضوعی مرتبط با موضوعاتی که در سایت شما قرار دارد در موتور‌های جستجو، جستجو می‌کند، سایت شما در صفحه اول جستجو و حتی در رده‌های اول در بین سایت‌های دیگر جستجو شده نمایش داده شود.

این موضوع باعث می‌شود مخاطب، سایت شما را که در رده‌های اول صفحه جستجو قرار دارد برای مطالعه انتخاب کند. به همین دلیل می‌توان گفت سئو نقش به سزایی در دیده شدن سایت شما و افزایش مخاطبین و مشتریان شما دارد. سئو سایت می‌تواند در انواع رپورتاژ‌ها به کار گرفته شود و تأثیر خود را بر سایت شما بگذارد. لازم است بدانید که اگر از سئو در رپورتاژ‌ها به طور مرتب استفاده شود می‌تواند باعث شود سایت شما به‌صورت دائم در رده‌های اول صفحه‌های جستجو باقی بماند.

سئو سایت چیست و چگونه سایت خود را سئو کنیم

تأثیرات سئو بر سایت

قبل از این که سراغ اصول سئو سایت برویم لازم است تأثیرات دیگر سئو را بر وب‌سایت خود بدانید. سئو وب‌سایت تأثیرات زیادی می‌تواند برای شرکت یا برند شما داشته باشد که در این جا قرار است به تعدادی از آن‌ها پرداخته شود.

  • طبق تحقیقات انجام شده این نتیجه به‌دست‌آمده است که معمولاً اعتماد مخاطبین به سایت‌هایی که در رده‌های اول صفحه جستجو قرار دارند و اسم آن‌ها را زیاد مشاهده کرده‌اند بیشتر است؛ در واقع این کاری است که سئو سایت نیز با سایت شما انجام می‌دهد.

در واقع با قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول موتور جستجو به‌صورت دائمی، مخاطب اسم سایت و برند شما را طی جستجو، بیشتر مشاهده می‌کند و در نهایت مخاطب می‌تواند راحت‌تر به برند شما اعتماد کند.

  • رپورتاژ‌های آگهی سئو شده در واقع با یک تفاوت بزرگ، همان کار تبلیغات را انجام می‌دهد. در واقع هر دو باعث جذب مخاطب و مشتری می‌شوند، اما تفاوتی نیز دارند.

تفاوت سئو وب‌سایت با تبلیغات در این است که در تبلیغات باتوجه‌به مبلغی که می‌پردازید، در زمان معینی تبلیغات شما در یک وب‌سایت قرار می‌گیرد اما در سئو سایت، محتوای سئو شده به‌صورت همیشگی در سایت قرار می‌گیرد و به‌صورت دائمی بر روی سایت شما تأثیر می‌گذارد.

این نکته نیز باید اشاره شود که سئو سایت برخلاف تبلیغات فقط یک گروه از مخاطب را هدف قرار نمی‌دهد؛ بلکه شما می‌توانید با گسترش سئو وب‌سایت خود در هر زمانی هر گروه از مخاطبی را که بخواهید هدف قرار دهید. سئو وب‌سایت باعث تأثیرگذاری در افزایش شهرت برند شما، افزایش هزینه‌های دریافتی شما از سایت و بسیاری موارد دیگر نیز می‌شود.

آشنایی با اصول سئو

همان‌طور که گفته شد سئو سایت شامل قوانین یا اصولی می‌شود که در مجموع باعث تأثیرگذاری بر روی موتور‌های جستجو مانند گوگل می‌شوند. حال که می‌دانید سئو چیست و چه تأثیراتی بر روی سایت شما می‌گذارد، در قدم بعدی باید بدانید که زمانی که می‌خواهید از سئو برای رپورتاژ آگهی خود استفاده کنید باید چه اصولی را در رپورتاژ خود رعایت کنید. سئو سایت به دو نوع سئو on page و off page تقسیم می‌شود؛ برای راحتی شما توضیحات سئو‌های داخلی و خارجی جداگانه و به‌صورت چک‌لیست آورده شده است تا بتوانید راحت‌تر بر روی وب‌سایت خود اجرا کنید.

سئو سایت داخلی چیست؟

در ابتدا قرار است به سئو سایت داخلی یا سئو on page پرداخته شود. سئو داخلی به قوانین یا فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در داخل سایت به کار گرفته می‌شود. سئو داخلی وب‌سایت به‌صورت اختصاصی روی محتوایی که داخل سایت قرار می‌گیرد انجام می‌شود. در پایین برای شما چک‌لیست سئو داخلی قرار گرفته شده است.

سئو سایت چیست و چگونه سایت خود را سئو کنیم

  • رپورتاژ آگهی باید منحصربه‌فرد، دارای اعتبار و حرفه‌ای باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در زمینه رپورتاژ نویسی از یک متخصص کمک بگیرید.
  • کلمه کلیدی باید در رپورتاژ شما استفاده شود، کلمه کلیدی همان کلمه‌ای است که محتوا حول محور آن می‌چرخد و در اکثر مواقع مخاطب در زمان جستجوی موضوع مشترک با محتوا شما، حتماً از کلمه کلیدی استفاده می‌کند. چگالی کلمه کلیدی باید در رپورتاژ رعایت شود و میزان آن بسیار کم یا افراطی نباشد.
  • رپورتاژ آگهی برای سئو سایت باید خوانایی و کیفیت مناسبی داشته باشند و به‌گونه‌ای نوشته شود که باعث جذب مخاطب به متن شود.
  • سعی کنید در رپورتاژهای آگهی خود از محتواهای تصویری هم برای جذب بیشتر مخاطب و افزایش ماندگاری مخاطب در صفحه وب‌سایت استفاده کنید.

تکنیک‌هایی که برای سئو داخلی گفته شد در مجموع می‌توانند به بهبود سایت و افزایش بازدید و ماندگاری مخاطب در سایت شما کمک کنند.

سئو سایت خارجی

سئو خارجی برخلاف سئو سایت داخلی که بر روی محتوا‌های داخل سایت انجام می‌شود، به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که خارج از فضای سایت انجام می‌شود و بر روی بهبود سایت تأثیر می‌گذارد. اگرچه سئو خارجی فراتر از لینک‌سازی است، اما به لینک‌سازی نیز شناخته می‌شود. در پایین برای شما مانند قسمت سئو داخلی چک‌لیستی دررابطه‌با سئو خارجی نیز آورده شود. با قدم‌به‌قدم جلو رفتن طبق چک‌لیست آورده شده می‌توانید قوانین سئو خارجی را بر روی سایت خود اجرا کنید.

سئو سایت چیست و چگونه سایت خود را سئو کنیم

  • بک‌لینک وب‌سایت: به هر لینکی که از یک سایت به سایت دیگر داده می‌شود بک‌ لینک گفته می‌شود. در واقع بک‌لینک‌ها باعث می‌شوند مخاطب از سایتی به سایت دیگر هدایت شود.

داشتن بک‌لینک می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی سئو سایت شما بگذارد. راه‌ های زیادی برای دریافت بک‌لینک وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها برای سایت خود بک‌لینک تهیه کنید.

در بین این راه‌ها بعضی از مسیرها می‌توانند بک‌ لینک‌ های نامناسبی برای سایت شما ایجاد کنند که نه تنها تأثیر مثبتی روی سایت شما نمی‌گذارند؛ بلکه باعث آسیب رساندن به سایت شما نیز می‌شوند. خرید بک‌لینک از روش‌هایی است که می‌تواند به شما کمک کند که بک‌لینک ایمن و مفیدی برای سایت خود تهیه کنید.

  • ساخت وبلاگ: بعد از خرید بک‌ لینک، ساخت وبلاگ روشی ایمن برای بهبود سئو سایت شما است. در واقع بلاگ‌ها می‌توانند به مخاطبان کمک کنند تا برند و محصولات شما را بهتر بشناسند و راحت‌تر به سایت شما اعتماد کنند.
  • استفاده شبکه‌های اجتماعی: با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و لینکدین می‌توانید با درج لینک مستقیم سایت، باعث افزایش مخاطبین سایت خود شوید.
  • با استفاده از ویدئو های تبلیغاتی می‌توانید کمک زیادی به جذب مخاطب به سایت و محصولات سایت خود از طریق سئو سایت انجام دهید.
  • با عضویت در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و غیره می‌توانید امتیاز سایت خود را افزایش دهید. این کار به قرار گرفتن سایت شما در رده‌بالاتر بسیار کمک‌کننده است.

سخن پایانی

در پایان لازم است بدانید با سئو می‌توانید بر روی پیشرفت سایت و برندتان تأثیر زیادی بگذارید؛ اما نباید به طور اختصاصی فقط بر روی یک نوع سئو کار کنید به این دلیل که سئو داخلی و سئو خارجی هر دو تکمیل‌کننده هم هستند. برای مثال اگر شما تنها بر روی سئو خارجی سایت خود، کار کنید، زمانی که مخاطب از طریق سئو خارجی وارد سایت شما می‌شود، به این خاطر که محتوای داخلی سایت برای مخاطب جذاب نیست و کیفیت مناسبی ندارد نمی‌تواند جذب محصولات و سایت شما شود. شما به‌تنهایی با کارکردن فقط روی یک نوع از سئو سایت نمی‌توانید پیشرفتی را که انتظار دارید مشاهده کنید و افزایش مشتری و فروش داشته باشید.

منبع : پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی

سلب مسئولیت: این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و اروتک مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *