هدف ۲۰۲۶ ناتینگ؛ عرضه اولین محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی

هدف ۲۰۲۶ ناتینگ؛ عرضه اولین محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی

اشتراک‌گذاری:

شرکت نوپای ناتینگ مستقر در لندن، در حال آماده‌سازی برای عرضه اولین محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی خود در سال ۲۰۲۶ است. این اقدام پس از جذب ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه در دور تأمین مالی سری C صورت می‌گیرد که ارزش شرکت را به حدود ۱.۳ میلیارد دلار رسانده است.

ناتینگ از زمان تأسیس خود در سال ۲۰۲۰، رشدی سریع داشته، به‌طوری که در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۵۰ درصد رشد فروش را گزارش کرده و تا اوایل سال ۲۰۲۵ از مرز یک میلیارد دلار درآمد انباشته عبور کرده است.

قدم بعدی این شرکت، ساخت دستگاه‌هایی است که در آن‌ها هوش مصنوعی صرفاً یک قابلیت جانبی نیست، بلکه هسته اصلی تجربه کاربری است. انتظار می‌رود اولین مجموعه محصولات شامل گوشی‌ها، تجهیزات صوتی و ساعت‌های هوشمند باشد. به گفته کارل پی (مدیرعامل شرکت)، هدف، یک سیستم‌عامل است که با افراد سازگار می‌شود، نه اینکه یک رابط کاربری یکسان برای همه ارائه دهد.

به جای یک تجربه واحد از سیستم عامل، ناتینگ هدف خود را به آنچه پی آن را “یک میلیارد تجربه شخصی‌سازی‌شده” می‌نامد، معطوف کرده است. این می‌تواند به معنای یک لایه هوش مصنوعی باشد که کارهای روتین را مدیریت کرده، نیازها را پیش‌بینی می‌کند و به‌طور طبیعی‌تری با استفاده روزمره در هم می‌آمیزد.

این شرکت در انجمن اجتماعی خود اظهار داشته است:

این سیستم کارهای غیرضروری را برای ما انجام خواهد داد و به ما امکان می‌دهد بر روی آنچه که واقعاً اهمیت دارد متمرکز شویم، که این برای هر فرد متفاوت خواهد بود. برخلاف راه حل‌های یک‌اندازه برای همه که امروزه وجود دارد، یک میلیارد سیستم‌عامل متفاوت برای یک میلیارد انسان متفاوت ارائه خواهد شد.

چشم‌انداز آینده

در حالی‌که جزئیات هنوز اندک است، نقشه راه فراتر از محصولات فعلی می‌رود. ناتینگ ایده استفاده از سیستم‌عامل مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در عینک‌های هوشمند، ربات‌های انسان‌نما و حتی وسایل نقلیه الکتریکی در آینده مطرح کرده است.

پی این تغییر را به عنوان تلاشی برای تبدیل فناوری به عاملی جهت “تقویت پتانسیل انسانی” به جای صرفاً افزودن ویژگی‌ها، تعریف می‌کند. ناتینگ با جذب سرمایه جدید و اتخاذ یک استراتژی جسورانه، تضمین کرده است که سخت‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی به آن کمک خواهد کرد تا در بازار به‌شدت رقابتی لوازم الکترونیکی مصرفی، خود را متمایز سازد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *