جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت های جدید واتساپ؛ ابزار قالب بندی متن و قفل کردن چت های خصوصی

قابلیت های جدید واتساپ؛ ابزار قالب بندی متن و قفل کردن چت های خصوصی

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

واتساپ مدتی است که به آزمایش برخی از ویژگی‌های جدید خود در نسخه بتا اپلیکیشن‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید مشغول است. به گفته کمپانی متا، این دسته از ویژگی‌ها با هدف “افزایش تسلط هر چه بیشتر کاربران روی چت‌های خصوصی و قفل شده خود” و “بهبود نحوه نوشتار پیام‌های متنی” طراحی شده‌اند. پس از انتشار رسمی جدیدترین قابلیت‌های واتساپ، کاربران قادرند تا با استفاده از “ابزارهای قالب بندی متن” جدید به نحوه نوشتار پیام‌های متنی خود سر و سامان بدهند. علاوه بر این، آن‌ها قادرند تا با استفاده از قابلیت افزودن “پین کد مخفی (Secret Code)” برای چت‌های خصوصی به امنیت بیشتری در مکالمات خود دست پیدا کنند.

با قابلیت‌های جدید واتساپ آشنا شوید

با استناد به گزارش وب‌سایت WaBetainfo، دو ماه پیش “ابزارهای قالب‌بندی متن” ابتدا در واتساپ وب رؤیت شدند و کمی بعدتر به نسخه 2.23.21.3 اپلیکیشن واتساپ بتا برای اندروید راه یافتند. به طور کلی، ابزارهای قالب‌بندی متن با فراهم کردن یک بستر مناسب به کاربران اجازه می‌دهند تا پیام‌های متنی خود را با گزینه‌های خلاقانه متنوعی نظیر “بلوک‌های کد، بلوک‌های نقل قول و فهرست‌ها” شخصی‌سازی کنند.

با قابلیت‌های جدید واتساپ آشنا شوید

از طرف دیگر، ویژگی “پین کد مخفی” در نسخه بتا واتساپ برای اندروید 2.23.21.8 در ماه می و پس از راه‌اندازی قابلیت “قفل چت/ یا Chat Lock” رؤیت شد. همان طور که می‌دانید قابلیت قفل صفحه یا همان Chat Lock به کاربران اجازه می‌دهد تا چت‌های خصوصی خود را در یک پوشه جداگانه قفل کنند و برای دسترسی پیدا کردن به آن، مراحلی از احراز هویت (از همان روشی که برای باز کردن قفل گوشی استفاده شده است) را طی کنند. اگرچه در حال حاضر، قابلیت “تنظیم پین کد مخفی” در دست توسعه است اما پیش‌بینی می‌شود که این قابلیت جدید در به‌روزرسانی‌های بعدی اپلیکیشن واتساپ منتشر شده و در اختیار تمامی کاربران قرار گیرد.

با قابلیت‌های جدید واتساپ آشنا شوید

ویژگی “پین کد مخفی” با اضافه کردن یک لایه امنیتی مضاعف برای چت‌های قفل شده در واتساپ، به کاربران اجازه می‌دهد تا علاوه بر پین کد گوشی یا احراز هویت بیومتریک (برای ورود به گوشی)، برای دسترسی پیدا کردن به چت‌های قفل شده خود نیز پین کد مخفی را تنظیم نمایند. این قابلیت جدید، علاوه بر ارتقاء حریم خصوصی کاربران، به آنان اجازه می‌دهد تا بر چت‌های قفل شده خود کنترل بیشتری داشته باشند و از دسترسی‌های غیرمجاز جلوگیری نمایند. این قابلیت در شرایط دسترسی بدون اجازه سایر افراد به گوشی، می‌تواند موثر واقع شود. علاوه بر این، کاربران قادرند تا در صورت تمایل، در هر زمان دلخواه پین کد مخفی واتساپ را تغییر بدهند یا حذف کنند.

با قابلیت‌های جدید واتساپ آشنا شوید

لازم به ذکر است که در حال حاضر، جدیدترین قابلیت‌های واتساپ، در نسخه بتا واتساپ در دسترس کاربران قرار داده شده‌اند. در نهایت، می‌توان گفت واتساپ با ارائه این دو قابلیت جدید، در تلاش است تا با تسهیل فرآیند‌های “به اشتراک‌گذاری” و “برقرارسازی ارتباط” به تجربه کاربری کاربران خود بهبود ببخشد.

منبع: PhoneArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *