جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تغییر بزرگ در اندروید؛ اندازه صفحه حافظه به 16 کیلوبایت افزایش یافت!

تغییر بزرگ در اندروید؛ اندازه صفحه حافظه به 16 کیلوبایت افزایش یافت!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد امکان انتخاب و جابجایی بین اندازه صفحات (Page Sizes) از «4 کیلوبایت» به «16 کیلوبایت» را به‌زودی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. به عبارت ساده‌تر، «اندازه صفحات» به تعداد واحدهای حافظه که یک پردازنده مرکزی (CPU) به‌صورت هم‌زمان مدیریت می‌کند، اشاره دارد. با این حال از آنجایی که اغلب سخت‌افزارهای فعلی با اندازه صفحات «4 کیلوبایتی» سازگار می‌باشند، به طبع نرم‌افزارها نیز به همین اندازه صفحات محدود می‌شوند.

این در حالی است که پردازنده‌های مدرن از اندازه صفحات «16 کیلوبایتی» پشتیبانی کرده و به همین واسطه گوگل قصد دارد ارائه ابزارهای توسعه و شبیه‌سازهای سازگار با صفحات 16 کیلوبایتی را در اختیار توسعه‌دهندگان اندروید قرار دهد. همچنین انتظار می‌رود با تغییر اندازه صفحات به «16 کیلوبایت»، سرعت عملکرد دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید در بخش‌های «کیفیت ویدیو، گیمینگ و اجراء اپلیکیشن‌ها» تا 10 درصد بهبود یابد.

ویژگی جدید اندروید سرعت عملکرد دستگاه‌های اندرویدی را تا 10 درصد بهبود می‌بخشد!

در حالیکه این یک خبر بسیار خوب برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی است، با این حال نباید فراموش کرد که در حال حاضر تنها فرآیند این تغییر آغاز شده و تا تجربه کردن واقعی بهبودهای حاصل‌شده از این تغییر رویکرد زمان زیادی باقی مانده است! در همین راستا، لازم است توسعه‌دهندگان نحوه کار با ابزارها و شبیه‌سازهای جدید را یاد گرفته و در نهایت اپلیکیشن‌های خود را مطابق با نحوه کارکرد صفحات 16 کیلوبایتی توسعه دهند.

علاوه بر این، نباید فراموش کرد که همچنان برخی از سخت‌افزارها (خصوصاً سخت‌افزارهای قدیمی و ارزان‌قیمت‌تر) از اندازه صفحات «16 کیلوبایتی» پشتیبانی نمی‌کنند! بنابراین این احتمال وجود دارد که برخی از توسعه‌دهندگان برای اطمینان از سازگاری و ارائه عملکرد صحیح اپلیکیشن‌های خود بر روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی، رویکرد خود را تغییر نداده و به اندازه صفحات «4 کیلوبایتی» پایبند بمانند.

در نهایت انتظار می‌رود با رواج یافتن صفحات «16 کیلوبایتی» و تجربه واقعی ارتقاءهای حاصل از آن، درصد قابل‌توجهی از سازندگان مطرح گوشی‌های اندرویدی نیز به تجهیز دستگاه‌های خود به سخت‌افزارهای سازگار با این صفحات روی آورند.

منبع: Phonearena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *