جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت لمس تطبیقی گوگل بی‌سروصدا در دسترس کاربران پیکسل 9 قرار دارد!

قابلیت لمس تطبیقی گوگل بی‌سروصدا در دسترس کاربران پیکسل 9 قرار دارد! [تماشا کنید]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمتر از دو هفته پیش بود که گوگل به‌صورت رسمی از سری پیکسل 9 خود رونمایی کرد و کاربران از آن زمان تاکنون در حال یافتن و آزمایش ویژگی‌های جدید و معرفی‌نشده‌ی این سری هستند. از آن‌جایی که بخش گسترده‌ای از رویداد رونمایی گوگل به سرویس‌ها و قابلیت‎‌های هوش مصنوعی جدید این کمپانی اختصاص داشت، جای تعجبی ندارد که برخی از ویژگی‌های دیگر سری پیکسل 9 فرصت درخشش کافی را پیدا نکردند. با این حال، اخیراً باخبر شدیم که ویژگی لمس تطبیقی (Adaptive Touch) نمایشگر پیکسل 9 بدون هیاهوی خبری در دسترس کاربران قرار گرفته است.

برای استفاده از این ویژگی باید در برنامه‌ی تنظیمات (Settings) به بخش «Display» و سپس «Touch sensitivity» مراجعه کنید تا قابلیت جدیدی تحت عنوان «Adaptive Touch» را ببینید. هنگامی که ویژگی لمس تطبیقی فعال باشد، «حساسیت لمسی به‌طور خودکار با محیط، فعالیت‌ها و محافظ صفحه‌نمایش شما» تغییر پیدا می‌کند و بر اساس این موارد تنظیم می‌شود.

برخی از وب‌سایت‌ها در بهمن‌ماه سال گذشته گزارش دادند که گوگل ممکن است با پیکسل 9 از قابلیت لمس تطبیقی پرده بردارد. با این وجود، در آن زمان کسی نمی‌دانست که چه عوامل یا اقداماتی باعث تنظیم خودکار حساسیت لمسی پیکسل 9 می‌شود، اما اکنون که دستگاه راهی بازار شده است، می‌توان تأیید کرد که انگشتان خیس (یا در واقع صفحه‌نمایش خیس) یکی از عواملی است که بر حساسیت لمسی تأثیر می‌گذارد.

قابلیت لمس تطبیقی گوگل بی‌سروصدا در دسترس کاربران پیکسل 9 قرار دارد!

وب‌سایت AndroidAuthority اخیراً حساسیت لمسی پیکسل ۹ با بهره‌مندی از ویژگی لمس تطبیقی ​​را با پیکسل 8 پرو بدون لمس تطبیقی ​​مقایسه کرد و گزارش داد که پیکسل ۹ با انگشتان خیس بسیار بهتر از پیکسل 8 پرو عمل می‌کند. همان‌طور که در ویدیوی زیر می‌توانید مشاهده کنید، اسکرول کردن در صفحه‌ی پیکسل ۹ با انگشتان خیس کاملاً عادی و بدون مشکل انجام می‌شود، در حالی که جهش‌ها و حرکات تصادفی مختلفی هنگام لمس پیکسل 8 پرو با انگشتان خیس به چشم می‌خورد.

گوگل ویژگی لمس تطبیقی را به‌طور پیش‌فرض در دستگاه ارسال‌شده به وب‌سایت AndroidAuthority برای بررسی پیکسل 9 و همچنین یک دستگاه پیکسل 9 پرو XL که از فرم‌ور استوک و بدون آپدیت استفاده می‌کرد، فعال کرده بود. از این رو، به نظر می‌رسد که برای فعال کردن این ویژگی نیازی به مراجعه به برنامه‌ی تنظیمات ندارید. اگر به هر دلیلی می‌خواهید لمس تطبیقی را غیرفعال کنید، همان‌طور که قبلاً ذکر شد، گزینه‌ی غیرفعال‌سازی آن را می‌توانید با مراجعه به بخش «Display» تنظیمات و در بخش «Touch sensitivity» پیدا نمایید.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *