جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت Zoom Enhance پیکسل به اینترنت نیاز ندارد! [تصاویر اولین نمونه‌ها]

قابلیت Zoom Enhance پیکسل به اینترنت نیاز ندارد! [تصاویر اولین نمونه‌ها]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پیمان میلان‌فر، پژوهشگر ایرانی گوگل، جزئیات بیشتری درباره‌ی قابلیت «Zoom Enhance» پیکسل را از طریق شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر سابق) به اشتراک گذاشت و تصاویر اولین نمونه‌های آن را منتشر کرد تا علاقه‌مندان با نحوه‌ی عملکرد این قابلیت بهتر آشنا شوند.

گوگل اولین‌بار در سال گذشته و در رویداد رونمایی از گوشی پیکسل 8 پرو به معرفی قابلیت Zoom Enhance پرداخت و به کاربران وعده‌ی تجربه‌ی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی را داد که کیفیت عکس‌ها را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و جزئیات واضحی را هنگام زوم بیش از حد نشان می‌دهد. با این وجود، روند انتشار و در دسترس قرار گرفتن این قابلیت بسیار کندتر از حد انتظارات بود، اما گوگل سرانجام تأیید کرد که ویژگی Zoom Enhance ابتدا به پیکسل 8 پرو می‌آید و در زمان عرضه روی پیکسل 9 پرو نیز در دسترس خواهد بود.

طبق گفته‌های میلان‌فر، این ویژگی جدید در واقع اولین مدل هوش مصنوعی تصویر‌به‌تصویر به حساب می‌آید که برای اجرای کامل روی دستگاه طراحی و بهینه‌سازی شده است. به عبارت دیگر، این قابلیت نه‌تنها از داده‌های کاربر محافظت می‌کند، بلکه برای استفاده از ویژگی Zoom Enhance نیازی به دسترسی به اینترنت و فضای ابری (Cloud) نخواهید داشت. ویژگی موردبحث همچنین به دستگاه نسبتاً قدرتمندی نیاز دارد. از این رو، انتشار Zoom Enhance در حال حاضر تنها به مدل‎های جدیدتر پرو محدود شده است. دستگاه‌هایی نظیر پیکسل 9 از نظر فنی به مشخصاتی مجهز هستند که به‌راحتی قادر به پشتیبانی از این قابلیت خواهند بود. با این حال، گوگل احتمالاً قابلیت Zoom Enhance را جهت تمایز قائل شدن بیشتر میان مدل پرو و استاندارد، تنها برای مدل‌های گران‌قیمت‌تر منتشر می‌کند.

شایان ذکر است که برای استفاده از قابلیت مذکور، لازم نیست که حتماً با استفاده از دوربین گوشی پیکسل پرو خود عکس بگیرید. همانند ویژگی Magic Editor، می‌توانید قابلیت Zoom Enhance را روی هر عکسی که در برنامه‌ی گوگل فوتوز (Google Photos) در دسترس باشد، اعمال نمایید.

اگرچه این قابلیت Zoom Enhance هنوز به‌صورت عمومی منتشر نشده است تا تجربه‌ی نزدیکی با آن داشته باشیم، تصاویر اولین نمونه‌های منتشرشده توسط گوگل بدون شک چشمگیر هستند. به‌طور مثال، زوم نزدیک یک گل نسبت به تصویر اصلی آن شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد:

قابلیت Zoom Enhance چگونه می‌تواند اشیاء و سوژه‌های بسیار دور را نشان دهد؟ همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، کامیون در تصویر اصلی در فاصله‌ی بسیار دوری قرار دارد، اما به‌لطف این ویژگی در تصویر بزرگنمایی‌شده‌ کاملاً واضح است.

کاربران همچنین قادر خواهند بود تا از قابلیت Zoom Enhance برای شفاف‌سازی و افزایش وضوح تابلوها و متون دور، یا جهت قاب‌بندی مجدد تقریباً هر نمای دیگری کمک بگیرند.

میلان‌فر با به اشتراک گذاشتن تصاویر زیر نشان می‌دهد که این قابلیت حتی روی عکس‌های قدیمی‌تر هم به‌خوبی کار می‌کند:

با توجه به تصاویری که پیمان میلان‌فر اخیراً در شبکه‌ی اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته است، به نظر می‌رسد که نتایج ویژگی Zoom Enhance واقعاً با وعده‌های قبلی گوگل مطابقت دارد. اگرچه تمامی این نمونه‌ها بهبود قابل توجهی را نسبت به تصویر اصلی نشان می‌دهند، اما برخی از تصاویر قطعاً وضوح بهتری را به نمایش می‌گذارند. از آن‌جایی که جزئیات موجود و نورپردازی تصویر منبع به‌شکل اجتناب‌ناپذیری در عملکرد Zoom Enhance تأثیرگذار هستند، چنین تفاوت کیفیتی را حتی از فناوری هیجان‌انگیز جدید گوگل نیز باید انتظار داشت.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *