جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با قابلیت جدید اندروید می‌توانید از یک دستگاه تماس را آغاز کنید و با دستگاه دیگر ادامه دهید!

قابلیت جدید اندروید؛ شروع تماس از یک دستگاه، ادامه تماس با دستگاه دیگر!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل سرانجام قابلیت «سرویس‌های بین دستگاهی» (Cross-device services) را به اندروید می‌آورد تا تجربه‌ی یکپارچه‌ی بهتری را برای کاربران فراهم کند. با توجه به اینکه فاز انتشار قابلیت مذکور به‌تازگی آغاز شده است، سرویس‌های بین دستگاهی در حال حاضر در دسترس تمامی دستگاه‌های اندرویدی قرار نمی‌گیرند. با این حال، کاربران بعد از به پایان رسیدن روند انتشار این ویژگی جدید می‌توانند در بخش تنظیمات دستگاه‌های اندرویدی خود و دنبال کردن مسیر Google > Devices & Sharing > Cross-Device، سرویس‌های بین دستگاهی را فعال کنند.

این قابلیت جدید، انتقال راحت و سریع اطلاعات بین دستگاه‌هایی که از اکانت گوگل مشترکی استفاده می‌کنند را به کاربران ارائه می‌دهد. طبق تصاویری که سایت 9to5Google به اشتراک گذاشته است، دو ویژگی انتقال تماس (Call Casting) و هات‌اسپات آنی (Instant Hotspot) در دسترس قرار خواهند گرفت.

ویژگی Call Casting به کاربران این امکان را خواهد داد تا مواقعی که مشغول برقراری تماس تصویری با استفاده از دستگاه خاصی هستند، با دستگاه دیگری به تماس خود ادامه دهند. این قابلیت در حال حاضر تنها برای تماس‌های گوگل میت (Google Meet) در دسترس است، اما می‌توان انتظار داشت تا در آینده برنامه‌های بیشتری از آن پشتیبانی کنند. به‌طور مثال، تصور کنید که تماس تصویری جدیدی را با گوشی خود آغاز کرده‌اید، اما می‌خواهید این تماس را با تبلت خود که نمایشگر بزرگ‌تری دارد ادامه دهید. به‌لطف این قابلیت دیگر نیازی به پایان دادن به تماس با گوشی و برقراری تماس تصویری جدید با تبلت ندارید. در عوض، می‌توانید تماس تصویری خود را با یک لمس ساده از گوشی به تبلت انتقال دهید.

با قابلیت جدید اندروید می‌توانید از یک دستگاه تماس را آغاز کنید و با دستگاه دیگر ادامه دهید!

قابلیت Instant Hotspot نیز اشتراک‌گذاری اینترنت در اندروید را آسان‌تر از قبل می‌کند. بعد از اینکه دستگاه‌های خود را به یک حساب کاربری گوگل مشترک متصل کردید، امکان استفاده از قابلیت هات‌اسپات آنی و فعال کردن سوئیچ آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت. با کمک این ویژگی می‌توانید اینترنت خود را بدون فعال‌سازی جداگانه‌ی هات‌اسپات و وارد کردن رمز عبور، تنها با یک لمس ساده به اشتراک بگذارید.

سرویس‌های بین دستگاهی گوگل هم‌اکنون در فاز آزمایشی و بتا قرار دارند، اما به‌مرور در دسترس دستگاه‌های اندرویدی مختلف قرار می‌گیرند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *