Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل قابلیت تماس متنی را به اندروید می‌آورد!

گوگل قابلیت تماس متنی را به سایر گوشی های اندرویدی می‌آورد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تقریباً یک سال پیش، سامسونگ از یک قابلیت جدید به نام “تماس متنی بیکسبی/Bixby Text Call” رونمایی کرد. این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی در هنگام دریافت تماس‌های تلفنی، به کاربر اجازه می‌دهد به جای صحبت کردن با فرد تماس‌گیرنده، تنها پیام خود را تایپ کند و این دستیار صوتی پیام کاربر را به صورت بلند برای تماس‌گیرنده ادا کند. این قابلیت در راستای رفع نیازهای مبتلایان به اختلالات گفتاری یا افرادی که به هر دلیلی تمایلی به صحبت کردن ندارند، طراحی شده است.

پس از رونمایی از قابلیت تماس متنی بیکسبی توسط سامسونگ، کمپانی اپل نیز این قابلیت را کپی‌برداری کرد و آن را در به‌روزرسانی سیستم‌عاملی iOS 17 در اختیار کاربران خود قرار داد. اکنون کمپانی گوگل در یک پست وبلاگی مرتبط با ارائه قابلیت‌های جدید اندرویدی، از ارائه قابلیت تماس متنی در سیستم‌عامل اندروید (به‌صورت پایه) خبر داد. در این پست وبلاگی آمده است:

به‌زودی کاربران اندرویدی می‌توانند در هنگام برقرارسازی تماس‌های تلفنی، از طریق قابلیت تماس متنی و با نوشتن متن مورد نظر خود (بدون نیاز به صحبت کردن) پاسخ خود را به دستیار صوتی تحویل داده و دستیار صوتی آن را برای طرف مقابل ادا کند.

گوگل قابلیت تماس متنی را به گوشی‌های پیکسل می‌آورد!

با این حال، تاکنون گوگل از “محدودیت جغرافیایی برای انتشار این قابلیت، پشتیبانی از زبان‌ها (به غیر از زبان انگلیسی) یا سایر الزامات مورد نیاز در دستگاه‌ها” سخنی به میان نیاورده است. لازم به ذکر است، این قابلیت در مقاله‌ای مرتبط با “ارائه قابلیت‌های جدید اندرویدی” منتشر شده است و از این رو این قابلیت به عنوان یک “قابلیت منحصر به فرد گوشی‌های پیکسل” در نظر گرفته نمی‌شود. در حال حاضر، تنها امیدواریم که این قابلیت به صورت گسترده و در اختیار تمامی کاربران (در سراسر جهان) قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید
شیائومی سیوی 3 با دوربین سلفی دوگانه 32 مگاپیکسلی رونمایی شد

منبع: Androidauthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>