جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هواوی نوا 13 پرو نتایج ناامیدکننده‌ای را در بنچمارک گیک‌بنچ رقم زد!

هواوی نوا 13 پرو نتایجی ناامیدکننده را در بنچمارک گیک‌بنچ رقم زد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدتی پیش کمپانی هواوی از قصد خود برای رونمایی از گوشی‌های سری هواوی نوا 13 در تاریخ 22 اکتبر (1 آبان) خبر داد. این در حالی است که روز گذشته حساب کاربری دیجیتال چت استیشن (DCS، افشاگر تکنولوژی) ضمن انتشار نتایج نه‌چندان خارق‌العاده هواوی نوا 13 پرو در تست‌های بنچمارک گیک‌بنچ (Geekbench)، تعجب و ناامیدی بسیاری از کاربران را برانگیخته است!

هواوی نوا 13 پرو نتایج ناامیدکننده‌ای را در بنچمارک گیک‌بنچ رقم زد!

با توجه به کارت امتیاز منتشرشده از سوی DCS، هواوی نوا 13 پرو توانسته است در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ به‌ترتیب به امتیازهای «997» و «2900» دست یابد. این در حالی است که این نتایج نسبت به امتیازهای «1300» و «4100» کسب‌شده توسط هواوی نوا 12 پرو در همین بنچمارک، به‌طرز شگفت‌انگیزی ضعیف‌تر است!

به گفته DCS هواوی چیپست میان‌رده Kirin 8000 را برای هواوی نوا 13 پرو در نظر گرفته است. برای مقایسه، باید بدانیم که نسل قبلی این گوشی، هواوی نوا 12 پرو به تراشه قدرتمند Kirin 9000s (که در گوشی‌های پرچم‌دار سری هواوی میت 60 نیز به‌کار گرفته شده بود) مجهز می‌باشد! چیپست Kirin 8000 در آگوست سال جاری میلادی و همراه با گوشی تاشو هواوی نوا فلیپ معرفی شد. این تراشه دارای «یک هسته اصلی Cortex-A77 با فرکانس 2.40 گیگاهرتزی، سه هسته عملکردی Cortex-A77 با فرکانس 2.19 گیگاهرتزی برای وظایف سنگین و چهار هسته راندمانی Cortex-A55 با فرکانس 1.84 گیگاهرتزی برای وظایف معمولی» است.

در حالیکه فرکانس‌های ذکرشده در کارت امتیاز هواوی نوا 13 پرو با فرکانس‌های فوق تطابق دارد، با این حال امتیازات کسب‌شده توسط این دستگاه به‌طرز قابل‌توجهی پایین‌تر از امتیازات هواوی نوا فلیپ قرار می‌گیرد! به همین دلیل به نظر می‌رسد هواوی در تلاش است در این دستگاه به یک نقطه تعادل برای دریافت بهترین عملکرد از این تراشه، در عین مصرف کم‌ترین میزان از انرژی (عمر باتری)، دست یابد.

هواوی نوا 13 پرو

سایر مشخصات کلیدی

همچنین بر اساس سایر مشخصات اعلام‌شده در کارت امتیاز هواوی نوا 13 پرو، هواوی در این دستگاه تراشه Kirin 8000 را با یک رم «12 گیگابایتی» پیکربندی کرده است. علاوه بر این، به گفته DCS این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش چهارطرف خمیده با رزولوشن «1.5K» می‌باشد. با این حال، این افشاگر جزئیات بیشتری در رابطه با ابعاد نمایشگر این دستگاه یا نرخ نوسازی آن را ارائه نداده است.

همچنین انتظار می‌رود هواوی در مراسم رونمایی از گوشی‌های سری نوا 13 سیستم‌عامل جدید خود، یعنی HarmonyOS Next (که مستقل از اندروید خواهد بود)، را نیز معرفی کند. با این حال به ادعای DCS، هواوی نوا 13 پرو همراه با رابط کاربری HarmonyOS 4.2 به دست کاربران خواهد رسید.

هواوی نوا 13 پرو نتایج ناامیدکننده‌ای را در بنچمارک گیک‌بنچ رقم زد!

از منظر تنظیمات دوربین نیز، دیجیتال چت استیشن شایعات پیشین یعنی بهره‌مندی این دستگاه از «دوربین‌های دوگانه 8 و 60 مگاپیکسلی» در پنل جلویی و «یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر، یک دوربین فوق‌عریض (اولترا واید) 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی» در قاب پشتی، را تأیید می‌کند. در نهایت احتمال می‌رود این دستگاه از «اتصالات ماهواره‌ای» و «شارژ سریع سیمی با سرعت 100 واتی» پشتیبانی کند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *