جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی ویوو X200 با تراشه قدرتمند دایمنسیتی 9400 رونمایی شد

گوشی ویوو X200 با تراشه قدرتمند دایمنسیتی 9400 رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برند ویوو سرانجام از سری X200 خود در سه مدل استاندارد، پرو و پرو مینی رونمایی کرد. اگرچه مدل‌های پرو ویژگی‌های جذاب‌تری برای ارائه در اختیار دارند، اما مدل استاندارد نیز برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن دو مدل را با قیمت مناسب‌تری ارائه می‌دهد. از تراشه‌ی قدرتمند و نسل جدید دوربین‌های Zeiss گرفته، تا طراحی جان‌سخت اما جذاب، برای آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی ویوو X200 با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات گوشی ویوو X200

مدل استاندارد سری ویوو X200 به تراشه‌ی دایمنسیتی 9400 مجهز شده است که این روزها بنچمارک‌های متعددی برای آن منتشر می‌شود و یکی از تراشه‌‎های مطرح صنعت موبایل به حساب می‌آید. همکاری ویوو با مدیاتک و آرم (ARM) به به‌کارگیری این تراشه‌ی ۳ نانومتری مجهز به هسته‌های قدرتمند در مدل استاندارد X200 منجر شده است. هسته‌ی اصلی Cortex-X925 پردازنده‌ی دایمنسیتی 9400 با فرکانس چشمگیر ۳٫۶۲۶ گیگاهرتزی خود، با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم (قابل ارتقاء تا حداکثر دو برابر با استفاده از رم مجازی) همراه می‌شود. کاربران برای فضای ذخیره‌سازی این گوشی نیز بین سه گزینه‌ی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت حق انتخاب دارند و فناوری فشرده‌سازی ویوو به افزایش فضای ذخیره‌سازی در دسترس کاربر کمک می‌کند.

گوشی ویوو X200 با تراشه قدرتمند دایمنسیتی 9400 رونمایی شد

همانند مدل پرو، گوشی ویوو X200 از یک نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با خمیدگی در چهار طرف و فناوری Zeiss Natural Color بهره می‌برد. این پنل ۱۰ بیتی LTPS ضمن پشتیبانی از +HDR10، از قابلیت تنظیم نور به روش PWM با فرکانس بالا برای تجربه‌ی بدون فلیکر و سوسو زدن تصویر کمک می‌گیرد و به حداکثر روشنایی ۴٬۵۰۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر همچنین سه برابر طول عمر بیشتری را نسبت به سایر پنل‌های اولد وعده می‌دهد و مصرف کمتری نیز دارد. توجه داشته باشید که مدل استاندارد برخلاف مدل‌های پرو دارای حسگر اثر انگشت اپتیکال است.

گوشی جدید برند ویوو از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (با سنسور LYT-818 سونی و اندازه‌ی ۱/۱٫۲۸ اینچی) استفاده می‌کند که نسبت به سنسور LYT-818 استفاده‌شده در مدل‌های پرو اندازه‌ی کمتری دارد اما قابل مقایسه با سنسور به‌کاررفته در ویوو X100 است. این دوربین اصلی توسط دوربین تله‌فوتو ۷۰ میلی‌متری (با گشودگی دیافراگم f/2.57) و وضوح ۵۰ مگاپیکسلی (حسگر IMX882)، در کنار دوربین فوق عریض ۱۵ میلی‌متری با وضوح ۵۰ مگاپیکسلی همراهی می‌شود.

گوشی ویوو X200 با تراشه قدرتمند دایمنسیتی 9400 رونمایی شد

وظیفه‌ی تأمین انرژی ویوو X200 برعهده‌ی باتری ۵٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی BlueVolt قرار دارد که ظرفیت آن ۸۰۰ میلی‌آمپرساعت نسبت به باتری ویوو X100 بیشتر است. با این حال، باتری ویوو X200 از شارژ سیمی ۹۰ واتی پشتیبانی می‌کند که عقب‌گرد قابل توجهی نسبت به سرعت شارژ ۱۲۰ واتی باتری ویوو X100 محسوب می‌شود.

علی‌رغم ظرفیت بیشتر باتری این مدل جدید، ویوو X200 در مقایسه با نسل قبلی خود ضخامت و اندازه‌ی کمتری دارد؛ نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی و ضخامت ۷٫۹۹ میلی‌متری ویوو X200، در مقابل نمایشگر ۶٫۷۸ اینچی و ضخامت ۸٫۵ میلی‌متری ویوو X100. علاوه‌ بر این، گوشی ویوو X200 موفق به کسب گواهی IP69 شده است و نسبت به گواهی IP68 مدل X100 در برابر نفوذ آب گرم مقاومت بیشتری دارد.

گوشی ویوو‌ ایکس 200 با تراشه قدرتمند دایمنسیتی 9400 رونمایی شد

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی سری ویوو X200، قابلیت ارتباط آفلاین است که امکان ارسال پیام تا مسافت یک‌کیلومتری را بدون نیاز به پوشش شبکه‌ی موبایل در دسترس کاربران قرار می‌دهد. این ویژگی به‌طور مشترک توسط ویوو و مدیاتک توسعه یافته و مبتنی‌ بر بلوتوث است. ارتباط آفلاین سری ویوو X200T قابلیت‌های مفیدی مانند ارسال پیام اضطراری (SOS)، ارتباط صوتی و متنی یک‌به‌یک و حتی اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را برای کاربران فراهم می‌کند.

گوشی ویوو‌ ایکس 200 با تراشه قدرتمند دایمنسیتی 9400 رونمایی شد

جدیدترین گوشی برند ویوو با رابط کاربری OriginOS 5 راهی بازار می‌شود که قابلیت‌های تازه‌ای مانند Origin Island (شبیه به داینامیک آیلند اپل) و نسخه‌ی سفارشی قابلیت Circle to Search را دربرمی‌گیرد. ویوو همچنین یک دستیار هوش مصنوعی جدید را برای بازار چین توسعه داده است که می‌تواند وظایفی مانند یادداشت‌برداری و خلاصه‌سازی را انجام دهد. باید منتظر ماند و دید که آیا این مدل هوش مصنوعی در بازارهای جهانی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر.

گوشی ویوو X200 با تراشه قدرتمند دایمنسیتی 9400 رونمایی شد

ویوو X200 در رنگ‌های آبی، خاکستری، مشکی و سفید عرضه می‌شود. مدل پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت ۴٬۳۰۰ یوان (حدود ۶۰۵ دلار) به فروش می‌رسد. مدل‌های ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی و ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی این گوشی نیز به‌ترتیب ۴٬۷۰۰ (حدود ۶۶۰ دلار) و ۵٬۰۰۰ یوان (حدود ۷۰۰ دلار) قیمت دارند و بهترین مدل با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی، با برچسب قیمتی ۵٬۵۰۰ یوان (تقریباً ۷۷۵ دلار) به بازار می‌آید. در حال حاضر اطلاعاتی درباره‌ی عرضه‌‎ی جهانی ویوو X200 در دسترس نیست.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *