جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

برند TCL از گوشی های 50 نکست پیپر و 50 پرو نکست پیپر رونمایی کرد

برند TCL از گوشی های 50 نکست پیپر و 50 پرو نکست پیپر رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برند TCL دو گوشی جدید با فناوری نمایشگر نکست پیپر (NextPaper) خود را معرفی کرد. این گوشی‌ها که «50 نکست پیپر» (50NxtPaper) و «50 پرو نکست پیپر» نام دارند، با هدف کاهش فشار بر چشمان کاربران راهی بازار می‌شوند. برای آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های هر دو گوشی جدید تی‌سی‌ال، با اِروتِک همراه باشید.

گوشی‌های ۵۰ نکست پیپر و ۵۰ پرو نکست پیپر از نمایشگر ۶٫۸ اینچی NxtPaper با وضوح +FullHD، خمیدگی 2.5D و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند. از آن‌جایی که امکان تعبیه‌ی سنسور اثرانگشت در زیر این نوع نمایشگر وجود ندارد، تی‌سی‌ال حسگر اثر انگشت هر دو گوشی نکست پیپر را بر روی دکمه‌ی پاور آن‌ها تعبیه کرده است.

دوربین سلفی هر دو گوشی در حفره‌ پانچ روی نمایشگر قرار دارد. با این حال، دوربین سلفی مدل استاندارد به یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی مجهز است و مدل پرو از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین‌های پشتی این دو گوشی با یکدیگر تفاوتی ندارند و شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شوند.

برند TCL از گوشی های 50 نکست پیپر و 50 پرو نکست پیپر رونمایی کرد

 

یکی از تفاوت‌های دیگر میان 50 نکست پیپر و 50 پرو نکست پیپر، به فضای ذخیره‌سازی آن‌ها ارتباط پیدا می‌کند. مدل استاندارد دارای ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است، در حالیکه مدل پرو از حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد. شایان ذکر است که هر دو دستگاه از کارت حافظه‌ی micro SD پشتیبانی می‌کنند و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی به‌راحتی وجود دارد.

این دو گوشی به ۸ گیگابایت رم و تراشه‌ی دایمنسیتی 6300 مدیاتک با پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای مجهز شده‌اند و به‌طور پیش‌فرض اندروید ۱۴ را اجرا می‌کنند. تی‌سی‌ال وعده داده است تا دو آپدیت سیستم‌عاملی را برای ۵۰ نکست پیپر و ۵۰ پرو نکست پیپر منتشر کند.

برند TCL از گوشی های 50 نکست پیپر و 50 پرو نکست پیپر رونمایی کرد

فناوری اختصاصی NxtPaper باعث می‌شود تا نمایشگر گوشی، مانند کاغذ و بدون انعکاس نور به‌نظر برسد. این بار، برند تی‌سی‌ال یک دکمه‌ی فیزیکی را در سمت راست و پایین دکمه‌ی پاور قرار داده است و کاربران با استفاده از این دکمه‌ی فیزیکی می‌توانند بین حالت‌های معمولی (Normal)، Color Paper یا Max Ink جابه‌جا شوند. حالت Max Ink همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا حداکثر ۷ روز با گوشی خود به مطالعه بپردازند یا این دو دستگاه را تا ۲۶ روز در حالت آماده به‌کار (Standby) نگه‌ دارند. علاوه‌ بر این، با استفاده از حالت مذکور می‌توانید حداکثر چهار برنامه را اجرا کنید. در این حالت، سایر اپلیکیشن‌ها به حالت تعلیق در می‌آیند تا کاربر از آرامش و سکوت بیشتری در حین مطالعه بهره‌مند شود.

هر دو گوشی ۵۰ نکست پیپر و ۵۰ پرو نکست پیپر دارای باتری ۵,۰۱۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی هستند، اما تنها مدل پرو با شارژر درون جعبه عرضه می‌شود. هر دو دستگاه همچنین از قلم T-Pen پشتیبانی می‌کنند و با قاب مخصوصی برای خرید در دسترس قرار می‌گیرند. با این وجود، قاب مذکور نیز مانند شارژر تنها در جعبه‌ی مدل پرو قرار دارد.

برند TCL از گوشی های 50 نکست پیپر و 50 پرو نکست پیپر رونمایی کرد

گوشی‌های 50 نکست پیپر و 50 پرو نکست پیپر در رنگ‌های خاکستری، آبی، سفید، صورتی و طلایی با قیمت ۲۲۹ یورو برای مدل استاندارد و ۲۹۹ یورو برای مدل پرو به فروش می‌رسند.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *