جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

وان پلاس نورد 4 با بدنه تمام فلزی و طراحی جذاب رونمایی شد

وان پلاس نورد 4 با بدنه تمام فلزی و طراحی جذاب رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برند وان پلاس در طی رویداد تابستانی جدید خود در شهر میلان ایتالیا، از گوشی «وان پلاس نورد 4» (OnePlus Nord 4) رونمایی کرد. این گوشی جدید طراحی متفاوت و جذابی دارد و به‌جای قاب‌های شیشه‌ای مرسوم گوشی‌های امروزی، از بدنه‌ی تمام‌فلزی برخوردار است. برای آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های گوشی جدید وان پلاس، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات گوشی وان پلاس نورد 4

این گوشی به تراشه‌ی اسنپدراگون 7 پلاس 3 مجهز است و کاربران می‌توانند بین کانفیگ‌هایی با ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم و حافظه‌ی UFS 3.1 با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت یا حافظه‌ی UFS 4.0 با ظرفیت ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت، یکی را انتخاب کنند.

وان پلاس نورد 4 از یک صفحه‌نمایش ۶٫۷۴ اینچی امولد (Super Fluid AMOLED) با رزولوشن 1240p و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. حفره‌ پانچ تعبیه‌شده در نمایشگر نیز میزبان یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است.

وان پلاس نورد 4 با بدنه تمام فلزی و طراحی جذاب رونمایی شد

یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS) و لرزشگیر دیجیتال (EIS)، همراه با یک دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی در پنل پشتی وان پلاس نورد 4 به چشم می‌خورد. دوربین اصلی این گوشی نیز قادر به فیلم‌برداری با حداکثر رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است.

انرژی گوشی وان پلاس نورد 4 توسط یک باتری ۵٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۱۰۰ واتی تأمین می‌شود و شارژ کامل این گوشی کمتر از ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. با این حال، خبری از آداپتور شارژ در جعبه‌ی جدیدترین گوشی وان پلاس نیست و برای دست‌یابی به چنین سرعتی باید آداپتور مناسب را جداگانه تهیه کنید.

باتری وان پلاس نورد ۴ حداقل ۸۰ درصد ظرفیت خود را بعد از ۱٬۶۰۰ چرخه‌ی کامل حفظ خواهد کرد و از این نظر عمر طولانی و بادوامی را وعده می‌دهد تا خیال کاربرانی که نگران معایب شارژ سریع هستند را راحت کند.

وان پلاس نورد 4 با بدنه تمام فلزی و طراحی جذاب رونمایی شد

برند وان پلاس از همان ابتدای پروسه‌ی ساخت این گوشی جدید به دنبال طراحی یکپارچه‌ی فلزی بود و در این مسیر به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای نیاز داشت. تولیدکنندگان این محصول، آنتن‌ها را به شکل U تغییر دادند و ستون‌های کوچکی را در داخل قاب پشتی اضافه کردند تا ضمن نصف شدن اندازه‌ی آنتن، موجب تقویت سیگنال نیز شوند. طراحی جدید وان پلاس «Nordtones» نام دارد و این گوشی در رنگ‌های سبز، نقره‌ای و مشکی راهی بازار خواهد شد.

وان پلاس همچنین نورد ۴ را به‌عنوان اولین گوشی بین‌المللی مجهز به تراشه‌ی میان‌رده با هوشمند مصنوعی معرفی کرد. از قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی این گوشی می‌توان به خلاصه‌سازی فایل‌های صوتی و متون، همراه با ویژگی AI Linkboost که «سریع‌تر از همیشه» مجدداً به شبکه‌های اینترنت همراه متصل می‌شود، اشاره کرد. قابلیت AI Groupfie نیز چشم افراد در عکس‌ها را به‌طور مصنوعی تغییر می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که هیچ‌کسی در عکس‌های شما در حال پلک زدن و با چشمان بسته نیست.

وان پلاس نورد 4 با بدنه تمام فلزی و طراحی جذاب رونمایی شد

گوشی جدید وان پلاس به‌صورت پیش‌فرض رابط کاربری Oxygen OS 14.1 مبتنی‌ بر اندروید 14 را اجرا می‌کند و این شرکت وعده داده است تا ۴ نسخه‌ی بعدی اندروید را برای کاربران وان پلاس نورد 4 در دسترس قرار دهد و تا ۶ سال (تا سال ۲۰۳۰) با به‌روزرسانی‌های امنیتی به پشتیبانی از این گوشی ادامه دهد.

نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی گوشی وان پلاس نورد 4 با قیمت ۴۹۹ یورو در اروپا به فروش می‌رسد. این در حالی است که کانفیگ ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در همان بازار ۵۹۹ یورو قیمت دارد. فروش رسمی گوشی جدید برند وان پلاس از تاریخ ۸ آگوست (۱۸ مرداد) آغاز خواهد شد. علاوه‌بر دو نسخه‌ی مذکور، کانفیگ سوم این گوشی که دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است نیز هنگام عرضه با قیمت ۲۹٬۹۹۹ روپیه (حدود ۳۶۰ دلار) راهی بازار هند می‌شود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *