جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سامسونگ از 3 سنسور دوربین جدید ایزوسل رونمایی کرد

سامسونگ از 3 سنسور دوربین جدید ایزوسل رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ به‌تازگی از سه سنسور دوربین جدید سری ایزوسل (ISOCELL) خود با هدف کم کردن شکاف بین دوربین‌های اصلی و فرعی پرده برداشت. برای آشنایی با مشخصات هر سه حسگر جدید ایزوسل سامسونگ، با اِروتِک همراه باشید.

سنسور ISOCELL HP9

سامسونگ از 3 سنسور دوربین جدید ایزوسل رونمایی کرد

ایزوسل HP9 یک سنسور دوربین تله‌فوتو جدید با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی، اندازه‌ی ۱/۱٫۴ اینچی و پیکسل‌های ۰٫۵۶ میکرومتری است. این حسگر از یک میکرولنز با انکسار بالا برای هدایت بهتر نور به فیلتر رنگی RGB بهره می‌گیرد.

حسگر ISOCELL HP3 نسبت به نسل قبلی خود از ۱۲ درصد حساسیت نور و ۱۰ درصد فوکوس خودکار بهتری برخوردار است. سنسور دوربین جدید سامسونگ با استفاده از فناوری تتراپیکسل (Tetra-pixel) ۱۶ پیکسل را با هم ترکیب می‌کند تا به‌عنوان یک سنسور بزرگ ۱۲ مگاپیکسلی ۲٫۲۴ میکرومتری عمل کند. حسگر ایزوسل HP9 همچنین از حالت‌های زوم ۲ برابر یا ۴ برابر نیز پشتیبانی می‌کند و در صورت جفت شدن با لنز تله‌فوتو ۳ برابری، می‌تواند به زوم ۱۲ برابری برسد.

سنسور ISOCELL GNJ

سامسونگ از 3 سنسور دوربین جدید ایزوسل رونمایی کرد

ایزوسل GNJ یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دوگانه با پیکسل‌های ۱ میکرومتری و اندازه‌ی ۱/۱٫۵۷ اینچی است. این سنسور دوربین سامسونگ از مواد بهبودیافته‌ی DTI بهره می‌برد و با تغییر از پلی‌سیلیکون به اکسید سیلیکون، تداخل بین پیکسل‌های مجاور را به حداقل می‌رساند.

علاوه‌ بر این، سنسور ISOCELL GNJ کم‌مصرف‌تر از نسل قبلی طراحی شده است و مصرف انرژی را حدود ۲۹ درصد در حالت پیش‌نمایش و ۳۴ درصد در حالت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه کاهش می‌دهد.

سنسور ISOCELL JN5

سامسونگ از 3 حسگر جدید ایزوسل رونمایی کرد

ایزوسل JN5 یکی دیگر از سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی جدید سامسونگ محسوب می‌شود. این حسگر دارای پیکسل‌های ۰٫۶۴ میکرومتری و فرمت اپتیکال ۱/۲٫۷۶ اینچی است و از فناوری Dual VTG برای بهبود انتقال شارژ بین پیکسلی و کاهش نویز در شرایط بسیار کم‌نور استفاده می‌کند. سنسور ISOCELL JN5 همچنین از قابلیت تشخیص فاز چهارگانه (Super QPD) بهره‌مند است و به‌کمک آن می‌تواند اختلاف‌های فاز را به‌صورت افقی و عمودی مقایسه کند تا دقت فوکوس خودکار را بهبود بخشد.

سامسونگ، ایزوسل JN5 را به‌عنوان حسگری چندمنظوره و باریک برای استفاده در دوربین‌های اصلی و فرعی شامل دوربین‌های عریض، فوق‌عریض، سلفی و تله‌فوتو معرفی کرده است.

سامسونگ از 3 حسگر دوربین جدید ایزوسل رونمایی کرد

غول فناوری کره‌ای همزمان با این رونمایی اعلام نکرد که دقیقاً چه زمانی شاهد به‌کارگرفته شدن این سنسورها در گوشی‌های جدید خواهیم بود. با این حال، دوربین تله فوتو گوشی ویوو X100 اولترا (vivo X100 Ultra) همین حالا نیز از سنسور ISOCELL HP9 سامسونگ استفاده می‌کند.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *