جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی شیائومی 14 Civi با تراشه قدرتمند و نمایشگر خمیده معرفی شد

گوشی شیائومی 14 Civi با تراشه قدرتمند و نمایشگر خمیده معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شیائومی سرانجام به‌صورت رسمی از جدیدترین عضو سری Civi به نام «شیائومی سیوی 14 (14 Civi)» رونمایی کرد. این گوشی از یک صفحه‌نمایش با خمیدگی چهار‌طرفه و محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ برخوردار است و به‌لطف تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون 8s نسل 3، عملکردی نزدیک به سطح گوشی‌های پرچم‌دار را با قیمتی مناسب به کاربران ارائه خواهد کرد.

همانند سایر گوشی‌های سری Civi، این محصول جدید نیز به دوربین سلفی دوگانه مجهز شده است که هر دو از سنسورهای ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند. یکی از دوربین‌های سلفی شیائومی 14 Civi دارای لنز عریض با زاویه‌‌ی دید ۷۸ درجه‌ای است، در حالیکه دیگری یک لنز فوق‌عریض با زاویه‌‌ی دید ۱۰۰ درجه‌ای دارد. هر دو دوربین مذکور از فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و ثبت سلفی به‌صورت آهسته و اسلوموشن (Slow Motion)، همراه با حالت اختصاصی ولاگرها پشتیبانی می‌کنند.

گوشی شیائومی 14 Civi با تراشه قدرتمند و نمایشگر خمیده معرفی شد

شیائومی دوربین‌های قدرتمندی که مجهز به لنزهای Vario-Summilux لایکا هستند را برای گوشی جدید خود در نظر گرفته است. دوربین اصلی شیائومی 14 Civi از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی Light Fusion 800 با دیافراگم f/1.63، فاصله‌ی کانونی ۲۵ میلی‌متر و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره می‌گیرد. این دوربین اصلی چشمگیر توسط یک دوربین پرتره‌ی ۵۰ مگاپیکسلی با فاصله‌ی کانونی ۵۰ میلی‌متری و دیافراگم f/1.98 که لرزشگیر اپتیکال تصویر ندارد و یک دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای (۱۵ میلی‌متر) و دیافراگم f/2.2 همراهی می‌شود.

گوشی شیائومی 14 Civi با تراشه قدرتمند و نمایشگر خمیده معرفی شد

وظیفه‌ی پردازش تصویر به تراشه‌‌ی اسنپدراگون 8s نسل 3 و فناوری جدید AISP (ترکیب هوش مصنوعی و ISP) شیائومی سپرده شده است که بسیاری از فیلترها و سبک‌های متنوع الهام‌گرفته‌شده از لایکا را دربرمی‌گیرد.

گوشی موردبحث به ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 4.0 مجهز است. دمای شیائومی 14 Civi نیز توسط یک سیستم خنک‌کننده‌ی محفظه‌ی بخار متعادل می‌شود. طبق وعده‌های شیائومی، تراشه‌ی Pascal T1 این کمپانی می‌تواند عملکرد وای‌فای و بلوتوث را تا ۱۶ درصد و عملکرد اینترنت همراه و GPS را به‌ترتیب تا ۳۷ و ۲۴ درصد بهبود دهد.

گوشی شیائومی 14 Civi با تراشه قدرتمند و نمایشگر خمیده معرفی شد

انرژی گوشی شیائومی 14 Civi توسط یک باتری ۴٬۷۰۰ میلی‌ آمپرساعتی تأمین می‌شود که پس از ۱٬۶۰۰ چرخه‌ی شارژ، حداقل ۸۰ درصد از ظرفیت اولیه‌ی خود را حفظ خواهد کرد. شایان ذکر است که این گوشی تنها از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند.

گوشی شیائومی ۱۴ سیوی معرفی شد

یکی از نقاط قوت اصلی گوشی جدید شیائومی در کنار دوربین‌ها و تراشه‌ی قدرتمندش، نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی اولد آن است که از پنل LTPO با حداکثر روشنایی ۳٬۰۰۰ نیت، تنظیم نور به روش PWM با فرکانس ۲,۱۶۰ هرتز، نرخ نوسازی متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز و رنگ‌های ۱۰ بیتی (سازگار با فناوری HDR10 Plus و دالبی ویژن) بهره می‌برد.

بلندگوهای استریوی شیائومی 14 Civi در لبه‌ی بالا و پایین گوشی قرار گرفته‌اند و همان‌طور که انتظار می‌رود، از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند.

گوشی شیائومی ۱۴ سیوی معرفی شد

این گوشی دارای فریم فلزی است و ضخامت مدل‌های مشکی و آبی‌رنگ آن به ۷٫۴۵ میلی‌متر می‌رسد، در حالیکه مدل رنگ سبز مات ضخامتی معادل ۷٫۷۵ میلی‌متر دارد. همچنین باید اشاره کرد که نسخه‌ی رنگ سبز مات از قاب پشتی چرم مصنوعی برخوردار شده است که مقاومت بیشتری را در برابر ساییدگی و پارگی نسبت به مواد رایج نشان می‌دهد.

از ویژگی‌های دیگر شیائومی 14 Civi باید به مواردی مانند برخورداری از NFC، فرستنده‌ی مادون‌قرمز، دو اسلات سیم‌کارت و حسگر اثر‌ انگشت زیر نمایشگر اشاره کرد.

شیائومی Civi 14 در کانفیگ پایه با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، ۴۳٬۰۰۰ روپیه (حدود ۵۱۵ دلار) قیمت دارد. قیمت مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی نیز به ۴۸٬۰۰۰ روپیه (تقریباً ۵۷۵ دلار) می‌رسد. فروش رسمی شیائومی Civi 14 از تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۴ (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) آغاز می‌شود، اما امکان پیش‌خرید آن هم‌اکنون مهیا شده است.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *