Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی اوپو فایند X7 اولترا با دو لنز پریسکوپی معرفی شد

گوشی اوپو فایند X7 اولترا با دو لنز پریسکوپی معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اوپو روز گذشته جدیدترین پرچمدار خود را با نام اوپو فایند X7 اولترا (Find X7 Ultra) معرفی کرد. این محصول اولین گوشی در صنعت موبایل است که دو لنز پریسکوپی را در خود جای داده و به حسگر دوربین 1 اینچی سونی LYT-900 مجهز شده است. برای آشنایی بیشتر با این محصول جذاب با اِروتِک همراه باشید.

اوپو بار دیگر با همکاری شرکت سوئدی هاسلبلد (Hasselblad) برای توسعه سیستم دوربین گوشی‌های پرچمدار خود همکاری کرده است. این کمپانی با سیستم دوربین چهارگانه فایند X7 اولترا که با عنوان “HyperTone engine” از آن نام می‌برد، وعده داده است تا تصاویر را بدون اینکه افت کیفیتی در آنها به وجود بیاید به صورت طبیعی ثبت کند.

اوپو در پرچمدار جدید خود یک نمایشگر اولد 6.82 اینچی با فناوری LTPO، نرخ نوسازی 120 هرتزی و وضوح +QHD را به‌کار گرفته است. حداکثر روشنایی این پنل به عدد خیره‌کننده 4500 نیت می‌رسد و از قابلیت ProXDR برداشت اوپو از فرمت تصویر Ultra HDR است نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی پرچمدار به چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز شده است و با 16 گیگ رم از نوع LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 جفت می‌شود.

گوشی اوپو Find X7 Ultra با دو لنز پریسکوپ معرفی شد
گوشی اوپو Find X7 Ultra با دو لنز پریسکوپ معرفی شد

بخش دوربین را شاید بتوان نقطه عطفی برای فروش بیشتر فایند X7 اولترا در نظر گرفت که البته دلیل موجهی نیز برای آن وجود دارد. اوپو در این گوشی چهار سنسور قدرتمند 50 مگاپیکسلی را در جزیره دوربین آن بکار گرفته است. در داخل دوربین عریض این دستگاه، سنسور انباشته‌شده نسل دوم 1 اینچی LYT-900 سونی قرار دارد که دارای دیافراگم f/1.8 و فناوری لرزشگیر اپتیکال (OIS) است. دوربین فوق عریض نیز دارای یکی دیگر از سنسورهای جدید سونی موسوم به LYT-600 با سایز 1/1.95 اینچی بوده که فاصله کانونی معادل 14 میلی‌متری را پشتیبانی می‌کند. این دوربین دیافراگم f/2.0 و فوکوس خودکار هم ارائه می‌دهد، بنابراین می‌تواند از اجسام نزدیک به ۴ سانتی‌متر عکاسی کند.

سیستم لنز پریسکوپی دوگانه این گوشی نیز منحصر‌به‌فرد است. X7 اولترا دوربین پریسکوپ 65 میلی‌متری با زوم 3 برابری با لنز 1/1.56 اینچی سونی IMX890 را از اوپو فایند X6 پرو به ارث برده است. این سنسور دارای دیافراگم f/2.6 روشن بوده و قابلیت لرزشگیر اپتیکال و حداقل فاصله فوکوس 25 سانتی‌متری را نیز ارائه می‌دهد. علاوه بر این، X7 اولترا دارای یک دوربین تله‌فوتو با زوم شش برابری 135 میلی‌متری با سنسور 1/2.51 اینچی IMX858 سونی است که مانند دیگر سنسورها از قابلیت لرزشگیر اپتیکال برخوردار بوده و فوکوس 35 سانتیمتری را نیز پشتیبانی می‌کند.

اوپو مدعی است که سیستم چهار دوربین این گوشی، می‌تواند یک زوم صاف بین 14 میلی‌متر تا 270 میلی‌متر را بدون کاهش قابل‌توجه در کیفیت تصویر ارائه دهد. برنامه دوربین فایند X7 اولترا نیز دارای حالت Master Mode بوده که با کمک هاسلبلد توسعه یافته است. این یک حالت حرفه‌ای پیشرفته بوده که به شما امکان می‌دهد تمام پارامترهای تصویر را تنظیم کرده و تصویربرداری RAW را فعال کنید. حالت 16 بیتی RAW MAX در ماه مارس با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
معرفی گوشی نسخه سال جدید اوپو Reno 7 با رنگ جذاب قرمز مخملی

در نهایت این گوشی پرچمدار با باتری 5000 میلی آمپرساعتی عرضه می‌شود که از شارژ سیمی 100 وات و شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند. فایند X7 اولترا سیستم‌عامل اندروید 14 را تحت رابط کاربری ColorOS 14 اجرا خواهد کرد.

گوشی اوپو Find X7 Ultra با دو لنز پریسکوپ معرفی شد
گوشی اوپو Find X7 Ultra با دو لنز پریسکوپ معرفی شد

در پایان هم باید اشاره کرده طراحی دو رنگ سری قبلی این گوشی‌ها، اکنون تکامل یافته و ظاهر بهتری به‌خود گرفته است. فایند X7 اولترا در گزینه‌های رنگی آبی اقیانوسی، قهوه‌ای، مشکی و بنفش فروش می‌رسد. متاسفانه این گوشی در حال حاضر تنها در چین به فروش می‌رسد و برنامه فروش جهانی آن هنوز اعلام نشده است. با در نظر گرفتن این موضوع، قیمت نسخه 12/256 گیگابایتی این گوشی ۵۹۹۹ یوان (840 دلار) و 16/256 گیگابایتی ۶۴۹۹ یوان (910 دلار) است، در حالی که گران‌ترین گزینه آن یعنی تریم 16/512 گیگابایتی به برچسب قیمتی ۶۹۹۹ یوانی (۹۸۰ دلاری) روانه بازار می‌شود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>