Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پاناسونیک از لپ تاپ مقاوم Toughbook 55 Mk3 رونمایی کرد

پاناسونیک از لپتاپ مقاوم Toughbook 55 Mk3 رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پاناسونیک از نسل سوم لپ تاپ نیمه مقاوم خود تحت عنوان «Toughbook 55 Mark 3» رونمایی کرد. لپ تاپ جدید کمپانی پاناسونیک بیشتر برای متخصصانی که جهت بازرسی در محل حضور پیدا می‌کنند و مدیریت زیرساخت‌ها یا پاسخ‌گویی به شرایط اضطراری را برعهده دارند، ساخته شده و مخاطب اصلی‌اش این‌گونه افراد است. جهت آشنایی بیشتر با لپ تاپ مقاوم و جان‌سخت Toughbook 55 Mk3 پاناسونیک با اِروتِک همراه باشید.

نسخه‌های مختلفی از این لپ‌تاپ قرار است در دسترس مخاطبان قرار بگیرد اما یکی از برجسته‌ترین گزینه‌های پیشنهادی، در زمینه‌ی پردازنده خودنمایی می‌کند و پاناسونیک امکان انتخاب بین یکی از پردازنده های نسل ۱۳ اینتل یعنی Core i5-1345U با فرکانس ۴.۷ هرتزی و Core i7-1370P با فرکانس ۵.۲ هرتزی را در اختیار کاربران گذاشته است.

لپ‌تاپ مقاوم Toughbook 55 Mk3 پاناسونیک از دو رم «DIMM» قابل ارتقا توسط کاربر (از ۱۶ تا ۶۴ گیگابایت رم DDR4-3200MHz) و یک حافظه‌ی SSD اصلی از نوع OPAL NVMe (از ۵۱۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت) بهره می‌برد. گزینه‌های مرتبط با ذخیره‌سازی بیشتری نیز وجود دارد، اما آن گزینه‌ها کمی پیچیده‌تر از یک حافظه‌ی SSD دوم هستند و در ادامه‌ی این متن ذکر خواهند شد.

نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی است و وضوح تصویری ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسلی یا پنل لمسی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی را به کاربران ارائه می‌کند. با وجود اینکه هر دو پنل IPS هستند اما پنل لمسی که وضوح تصویری بالاتری دارد، توانایی ارائه‌ی حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی همراه با پوشش های ضد انعکاس و ضد تابش نور را نیز شامل می‌شود.

لپ‌تاپ جان سخت Toughbook 55 Mk3 پاناسونیک مجهز به یک سیستم بلندگوی بسیار بلند ۹۲ دسی‌بلی Waves MaxxAudio است. این لپ‌تاپ هم‌چنین از میکروفون‌های دو آرایه با کاهش نویز توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا بتواند صدای شما را حتی در محیط‌هایی که نویز و سر و صدا زیاد است، به وضوح دریافت و ضبط نماید.

پاناسونیک لپ‌تاپ جدید خود را «نیمه‌مقاوم» نامیده اما Toughbook 55 Mk3در واقع بسیار مقاوم و جان‌سخت محسوب می‌شود. علاوه بر شوک، ارتعاش و ویبره، ارتفاع، یخ‎زدگی/ذوب و شوک دما، در صورتی که این لپ‌تاپ تا سقف ۳ اینچ هم به زمین بیفتد، هم‌چنان مقاوم عمل خواهد کرد. این دستگاه از گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب نیز بهره می‌برد. نکته‌ی بسیار جالب توجهی که در مورد این لپ‌تاپ به چشم می‌آید، مرتبط به وجود یک هیتر گرمایشی برای حافظه‌ی SSD اصلی‌اش است که به لپ‌تاپ جدید پاناسونیک این امکان را می‌دهد تا در محیط‌های بسیار سرد نیز مورد استفاده قرار بگیرد!

همچنین مطالعه کنید
ریزر از لپ‌تاپ قدرتمند و گیمینگ ریزر بلید 15 جدید رونمایی کرد

بدنه‌ی لپ‌تاپ مقاوم Toughbook 55 Mk3 پاناسونیک از آلیاژ منیزیم ساخته شده و دارای یک دسته است. کیبورد این لپ‌تاپ در برابر ریزش اشیا مقاوم بوده و نمایشگر آن دارای یک قاب برجسته‌ی محافظتی می‌باشد. در صورت لزوم نیز می‌توانید از محافظ صفحه‌ی قابل تعویض Toughbook 55 Mk3 استفاده کنید.

برخلاف آن‌چه که در نگاه اول از ظاهر این لپ‌تاپ برداشت می‌شود، شاهد گزینه‌‎های اتصال پیشرفته‌ای در لپ‌تاپ Toughbook 55 Mk3 پاناسونیک هستیم و پورت «Thunderbolt 4» با حداکثر سرعت انتقال داده‌ ۴۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای همراه با پورت نمایشگر و برق‌رسانی در این لپ‌تاپ به چشم می‌خورند. خارج از این موارد نیز باید گفت که لپ‌تاپ جدید پاناسونیک به اتصال «Wi-Fi 6E» مجهز است و از بلوتوث ۵.۳ نیز پشتیبانی می‌کند.

شاید جالب‌ترین نکته در مورد این لپ‌تاپ مقاوم اما مربوط به ماژول‌های xPAK آن باشد. سه اسلات قابل ارتقا در پشت، چپ و راست وجود دارد که هر کدام می‌توانند ماژول‌های مختلفی را بپذیرند. به عبارت دیگر، متخصصان و افراد حرفه‌ای قادر هستند که پورت‌های «Serial» و «LAN» را در صورت لزوم به این لپ‌تاپ اضافه کنند. در کنار این‌گونه پورت‌ها نیز امکان افزودن حسگر اثرانگشت، بارکد خوان، کارت‌خوان هوشمند، درایوهای نوری، حافظه‌های SSD بیشتر و حتی یک باتری دوم وجود دارد. همچنین می‌توانید طول عمر باتری این لپ‌تاپ را با به‌کارگیری باتری دوم، از ۱۰ ساعت به ۲۰ ساعت یا حتی بیشتر هم افزایش دهید.

لپ تاپ مقاوم Toughbook 55 Mk3

قابلیت‌ها و گزینه‌‌های قابل دسترس دیگر لپ‌تاپ Toughbook 55 Mk3 پاناسونیک شامل یک پورت اترنت گیگابیتی، اتصال دوسیم‌کارته (یک نانو سیم کارت + یک eSIM) با مودم 4G، گیرنده‌ی GPS اختصاصی، دوربین مادون قرمز و موارد دیگر است. کیبورد این محصول نیز از کلیدهای قابل شخصی‌سازی بهره می‌برد و می‌توانید هر کلید دلخواه را به گونه‌‎ای تنظیم کنید که برنامه‌ یا میانبر خاصی را اجرا نماید.

لپ‌تاپ جان‌سخت Toughbook 55 Mk3 پاناسونیک با پردازنده‌ی Core i7 هم‌اکنون در آمریکای شمالی در دسترس قرار دارد و نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی Core i7 آن در فوریه‌ی سال ۲۰۲۴ میلادی (۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲) روانه‌ی بازارها خواهد شد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>