جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سامسونگ اولین رم GDDR7 با ظرفیت ۲۴ گیگابایت را معرفی کرد!

سامسونگ اولین رم GDDR7 با ظرفیت ۲۴ گیگابایت را معرفی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی سامسونگ روز گذشته به‌طور رسمی از ساخت اولین حافظه‌ی DRAM GDDR7 با ظرفیت ۲۴ گیگابایت خبر داد. رم جدید سامسونگ برای استفاده در مراکز داده (دیتاسنترها)، ورک‌استیشن‌های هوش مصنوعی و همچنین در کارت‌های گرافیک، کنسول‌های بازی و سیستم‌های رانندگی خودکار طراحی شده است.

این حافظه، دو برابر ظرفیت بیشتری نسبت به حافظه‌ی DRAM GDDR7 با ظرفیت ۱۶ گیگابایتی دارد که سال گذشته توسط سامسونگ معرفی شد. تراشه‌ی موردبحث با استفاده از فرآیندی در کلاس ۱۰ نانومتری نسل پنجم ساخته شده که ضمن حفظ اندازه‌ی تراشه‌ی نسل قبلی، تراکم سلول‌ها را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

 سامسونگ اولین رم GDDR7 با ظرفیت ۲۴ گیگابایت را معرفی کرد!

سامسونگ همچنین اعلام کرد که سرعت انتقال داده‌ها به‌لطف مدولاسیون سه سطحی پالس دامنه (PAM3) به ۴۲٫۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده است که ۲۵ درصد بیشتر از مدل قبلی به حساب می‌آید.

با توجه به ادعاهای سامسونگ، بهره‌وری انرژی این رم جدید بیش از ۳۰ درصد بهبود یافته است. فرآیند اعتبارسنجی حافظه‌ی DRAM GDDR7 با ظرفیت ۲۴ گیگابایت در سیستم‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی از مشتریان بزرگ پردازنده‌های گرافیکی در سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و تجاری‌سازی تراشه‌ی جدید سامسونگ برای اوایل سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *