جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

بنچمارک دایمنسیتی 9400 در گیکبنچ رؤیت شد؛ کندتر از اسنپدراگون 8 نسل 4؟

بنچمارک دایمنسیتی 9400 در گیکبنچ رؤیت شد؛ کندتر از اسنپدراگون 8 نسل 4؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

این روزها شایعات پیرامون نسل بعدی تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام و مدیاتک بیش از پیش قوت گرفته‌اند و مدتی پس از رؤیت شدن بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌کاررفته در گوشی وان پلاس 13، تراشه‌ی دایمنسیتی 9400 نیز در گیک‌بنچ (Geekbench) مشاهده شد.

با این حال، نتایج تراشه‌ی پرچم‌دار مدیاتک مربوط به یک تست معمولی پردازنده‌ی مرکزی (CPU) نیست، بلکه به امتیازات بنچمارک هوش مصنوعی گیک‌بنچ اختصاص دارد. این تراشه در تست Single Precision موفق به کسب امتیاز ۱,۵۰۱ شد و در تست Half Precision توانست امتیاز ۱,۹۰۶ را به‌دست آورد. دایمنسیتی 9400 همچنین در بخش Quantized tasks امتیاز ۱,۷۹۳ را کسب کرد. با توجه به اینکه بنچمارک هوش مصنوعی گیک‌بنچ ابزار جدیدی به حساب می‌آید، در حال حاضر اطلاعات کافی برای مقایسه‌ی نتایج آن با رقبایی مانند تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام وجود ندارد.

بنچمارک دایمنسیتی 9400 در گیکبنچ رؤیت شد؛ کندتر از اسنپدراگون 8 نسل 4؟

یکی از نکات قابل‌توجه درباره‌ی نتایج دایمنسیتی 9400 این است که بنچمارک گیک‌بنچ پیکربندی هشت‌هسته‌ای پردازنده‌ی مرکزی آن را نشان می‌دهد. این پردازنده از معماری سه‌خوشه‌ای با یک هسته‌ی قدرتمند Cortex-X5 با فرکانس ۳٫۶۳ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-X4 با فرکانس ۲٫۸۰ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A725 با فرکانس ۲٫۱۰ گیگاهرتز بهره می‌گیرد.

در نگاه اول، حداکثر سرعت ۳٫۶۳ گیگاهرتزی دایمنسیتی 9400 در مقایسه با رقبای اصلی آن ناامیدکننده به‌نظر می‌آید، چرا که اسنپدراگون 8 نسل 4 طبق شایعات دارای حداکثر فرکانس ۴٫۳۲ گیگاهرتزی است. از سوی دیگر، سری A18 اپل نیز ظاهراً به حداکثر فرکانس ۴٫۰۴ گیگاهرتزی می‌رسد.

با این حال، تراشه‌ی دایمنسیتی 9400 با توجه به گزارشات قبلی حدود ۳۰ درصد بهبود عملکرد، ۳۵ درصد مصرف انرژی کم‌تر و ۴۰ درصد عملکرد هوش مصنوعی بهتری را ارائه خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که آیا چنین بهبودی برای شکست دادن و غلبه کردن بر رقبایی مانند کوالکام و اپل کافی خواهد بود یا خیر.

از آن‌جاییکه انتظار می‌رود اولین گوشی مجهز به دایمنسیتی 9400 در اوایل اکتبر (مهر) امسال معرفی شود، برای آشنایی با عملکرد تراشه‌ی جدید مدیاتک نیازی به صبر طولانی نخواهیم داشت. بر اساس شایعات، سری ویوو X200 به‌زودی به‌عنوان اولین گوشی بهره‌مند از دایمنسیتی 9400 رونمایی خواهد شد و سری اوپو فایند X8 نیز کمی بعدتر با این تراشه به بازار راه خواهد یافت.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *