جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چیپست فایوجی شیائومی در نیمه نخست 2025 رونمایی خواهد شد

چیپست فایوجی شیائومی در نیمه نخست 2025 رونمایی خواهد شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در طی سال‌های اخیر شیائومی، یکی از 3 سازنده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان، دستگاه‌های خود را با چیپست‌هایی از تولیدکنندگانی همچون «کوالکام، مدیاتک و یونیساک (اسپیدترام سابق)» به بازار روانه کرده است. با این حال در اوایل سال جاری میلادی گزارشاتی مبنی بر همکاری شیائومی و یونیساک برای توسعه مشترک یک چیپست 4 نانومتری منتشر شد و اکنون با توجه به اظهارات یوگش برار (Yogesh Brar/ افشاگر حوزه تکنولوژی) در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X، به نظر می‌رسد این کمپانی در تلاش است اولین تراشه با نام تجاری خود را در اوایل سال 2025 میلادی به بازار عرضه کند!

چیپست فایوجی شیائومی در نیمه نخست 2025 رونمایی خواهد شد

طبق گزارش‌ها، این تراشه بر روی گره 4 نانومتری N4P کمپانی TSMC توسعه خواهد یافت و به مودم 5G یونیساک مجهز خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود این چیپست عملکردی مشابه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام که در دستگاه‌های پرچم‌دار سال 2021 تا 2022 میلادی به کار گرفته می‌شد را ارائه دهد.

چیپست فایوجی شیائومی در نیمه نخست 2025 رونمایی خواهد شد

جالب است بدانید که این نخستین تلاش شیائومی برای توسعه چیپست‌های داخلی نیست! در سال 2017 میلادی این کمپانی گوشی شیائومی 5c را با تراشه خودتوسعه‌یافته «Surge S1» روانه بازار کرد. این تراشه میان‌رده با استفاده از فرآیند 28 نانومتری توسعه یافته بود و به پردازنده مرکزی با 8 هسته Cortex A53 متشکل از «4 هسته با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی و 4 هسته با فرکانس 1.4 گیگاهرتزی» و پردازنده گرافیکی مالی Mali-T860 مجهز بود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *