جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تراشه تنسور G4 گوشی‌های سری پیکسل 9 گوگل آن‌طور که باید، قدرتمند نیست!

تراشه تنسور G4 گوشی‌های سری پیکسل 9 گوگل آن‌طور که باید، قدرتمند نیست!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالیکه در طی هفته‌های اخیر افشاگری‌های حول محور گوشی‌های سری پیکسل 9 گوگل به طراحی ظاهری، گزینه‌های رنگی و قابلیت‌های نرم‌افزاری این دستگاه‌ها می‌پرداختند، روز گذشته وب‌سایت Android Authority، ضمن انتشار یک گزارش جزئیات تازه‌ای در رابطه با چیپست انحصاری گوگل برای این سری، یعنی تراشه تنسور G4 گوگل را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

بر اساس این گزارش جدید که به نقل از یک “افشاگر داخلی از کمپانی گوگل” منتشر شده است، چیپست تنسور G4 نسبت به سایر تراشه‌های لاین تنسور گوگل، کم‌ترین میزان از تغییر و بهبود را تجربه خواهد کرد. این تراشه در واحد پردازش مرکزی (CPU) خود به 8 هسته شامل «یک هسته Cortex-X4، سه هسته Cortex-A720 و چهار هسته Cortex-A520» مجهز می‌باشد. این در حالی است که تراشه پیشین این سری (تنسور G3 گوگل) در CPU خود به 9 هسته شامل «یک هسته Cortex-X3، چهار هسته Cortex-A715 و چهار هسته Cortex-A510» مجهز بود!

تراشه تنسور G4 گوشی‌های سری پیکسل 9 گوگل آن‌طور که باید، قدرتمند نیست!

با این حال همان‌طور که انتظار می‌رفت عملکرد هسته «Cortex-X4» تنسور G4 در تست‌های تک‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ 6.3.0 نسبت به هسته «Cortex-X3» تنسور G3 در حدود «11 درصد» بهبود یافته است. این در حالی است که حذف یک هسته «Cortex-A7» در تراشه جدید، از بهبود عملکرد تنسور G4 نسبت به تراشه پیشین در تست‌های چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌طرز قابل توجهی کاسته و این تراشه بهبود عملکرد «3 درصدی» را در این بخش رقم زده است! همچنین به نظر می‌رسد گوگل GPU (واحد پردازش گرافیکی) «Mali-G715» تراشه تنسور G3 را برای چیپست تنسور G4 نیز در نظر گرفته و تنها نرخ کلاک آن را از «890 مگاهرتز» به «940 مگاهرتز» ارتقاء داده است!

اما دلیل اصلی گوگل در اتخاذ این رویکردها چیست؟ با توجه به گزارشات اخیر به نظر می‌رسد “عدم بهبود” تراشه جدید به‌صورت مستقیم با چالش‌های مرتبط با حوزه «کنترل حرارت» و «میزان مصرف انرژی» در ارتباط است. برای ترسیم یک چشم‌انداز واضح لازم است ذکر کنیم که مودم اگزینوس 5300 تعبیه‌شده بر روی تراشه تنسور G3 درصد قابل‌توجهی از منابعانرژی را به خود اختصاص می‌داد. این در حالی است که اکنون مودم اگزینوس 5400 چیپست تنسور G4 حدود 50 کارآیی بهتری را نسبت تنسور G3 ارائه داده و از برقرارسازی ارتباطات ماهواره‌ای نیز پشتیبانی می‌کند!

تراشه تنسور G4 گوشی‌های سری پیکسل 9 گوگل آن‌طور که باید، قدرتمند نیست!

از سوی دیگر برخی از منابع از “عدم آمادگی گوگل برای توسعه یک تراشه جدید برای سری پیکسل 9 بدون ایجاد تأخیر در رونمایی از محصولات این سری” به عنوان اصلی‌ترین دلیل برای اتخاذ این رویکرد از سوی گوگل یاد می‌کنند!

با این حال، حواشی حول تراشه تنسور G4 به اطلاعات فوق محدود نشده و به ادعای برخی از منابع گوگل قصد دارد یک گوشی هوشمند (احتمالاً پیکسل 9a) را با تراشه تنسور G4 مجهز به مودم اگزینوس 5300 روانه بازار کند. در نهایت انتظار می‌رود چیپست تنسور G4 از منظر سایر مشخصات از جمله «بلوک‌های IP سفارشی‌سازی‌شده (مورد استفاده در قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی)، عملکرد دوربین، کدک‌های رمزگذاری و رمزگشایی ویدیو و حتی تراشه امنیتی تایتان (Titan) M2» کاملاً به تراشه تنسور G3 گوگل شباهت داشته باشد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *