جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل در فکر رقابت با عینک مشترک متا و ری‌بن است!

اپل در فکر رقابت با عینک مشترک متا و ری‌ بن است!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اوایل امسال زمزمه‌هایی شنیده شد مبنی بر اینکه اپل در حال تلاش مجدد برای ساخت یک عینک هوشمند واقعیت افزوده (AR) است. هرچند به نظر می‌رسد تا پیش از سال 2027 نباید توقع عرضه آن به بازار را داشت اما اکنون یک منبع معتبر اعلام کرده است که این شرکت در حال تصمیم‌گیری برای تولید یک عینک هوشمند معمولی‌تر است.

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، در خبرنامه خود Power On، این مطلب را بیان کرده و گفته است اپل در فکر ساخت یک عینک هوشمند است که از قابلیت واقعیت افزوده برخوردار نباشد!

گورمن اضافه کرده که:

تولید این دسته محصولات برای کمپانی متا پلتفرمز (Meta Platforms) یا همان متا در چهارماهه اخیر یک موفقیت بوده‌ است. بنابراین اپل هم ممکن است بخواهد از این بازار جذاب سهم خود را طلب کند!

اپل در فکر رقابت با عینک مشترک متا و ری‌بن است!

استفاده از رویکرد متا برای تولید عینک‌های هوشمند!

در حال حاضر، چند شرکت عینک‌های هوشمند خود را عرضه می‌کنند، اما عینک 299 دلاری متا و ری‌بن احتمالا برجسته‌ترین آن‌هاست. این عینک از یک دوربین (برای عکاسی، فیلمبرداری و پخش زنده)، چند اسپیکر، قابلیت چت با هوش مصنوعی، پخش موزیک و قابلیت برقراری تماس برخوردار است. با این وجود، محصول متا هیچ قابلیت مرتبط با واقعیت افزوده‌ای چون ردیابی سر (Head-Tracking) یا نمایشگر ادغام‌شده را ارائه نمی‌کند.

کنار گذاشتن این قابلیت‌ها سبب شده تا هزینه تولید این دستگاه کاهش یابد و عینکی با پیچیدگی کمتر عرضه شود. با این توصیف، می‌توان حدس زد که اپل می‌تواند یک عینک هوشمند بدون واقعیت افزوده را خیلی سریع‌تر و ارزان‌قیمت‌تر از نسخه دارای واقعیت افزوده آن به بازار بیاورد. افزون بر این، عینک‌های هوشمندی که از واقعیت افزوده بهره‌مند نیستند طراحی جمع‌وجورتری دارند و عمر باتری آن‌ها هم بیشتر است.

در هرصورت، به نظر می‌رسد رونق بازار این دسته از محصولات رو به رشد است. مدیر اجرایی کوالکام هم اوایل این هفته تأیید کرده که پروژه بعدی سامسونگ در زمینه واقعیت تعیم‌یافته (XR)، یک عینک هوشمند خواهد بود. انتظار می‌رود محصول سامسونگ از نرم‌افزارهای ساخت گوگل برای عینک هوشمند خود استفاده کند و این یعنی احتمال دارد که تولیدکنندگان تجهیزات بیشتری پس از آن بر مبنای همین پلتفرم عینک هوشمند ارائه کنند.

منبع: Androidauthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *